Gå til innhold

Nabo som røyker hasj

Glad sørlandsjente

Anbefalte innlegg

Hva ville dere gjort dersom naboen deres røyka hasjj under soveroms/stuevinduet ditt så lukta kommer inn i leiligheten og på barnerommet? Altså ikke inne i sin egen leilighet men ute i fellesarealet i bygården? Kan nevnes at de leier og vi eier, og at jeg ikke vet om det er hasj eller weed de røyker. Men skjønner at det ikke er heroin..

Endret av Glad sørlandsjente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er vel det samme om det er hasj eller weed, be dem heller ta seg en gåtur  hvis de skal røyke fordi det siver inn hos dere. De er sikkert ikke klar over at andre merker det.

Anonymkode: e7b33...9df

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel det samme om det er hasj eller weed, be dem heller ta seg en gåtur  hvis de skal røyke fordi det siver inn hos dere. De er sikkert ikke klar over at andre merker det.

Anonymkode: e7b33...9df

Ikke ringe politiet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forskjellen på hasj og weed er i denne sammenheng underordnet.

Gi beskjed om at dere merker lukten, og ser at de slutter å røyke i nærheten av vinduer etc. Vis til husordensregler, dersom det finnes noe relevant der. Funker ikke det, gi styret beskjed.

Anonymkode: c443c...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Glad sørlandsjente skrev:

Ikke ringe politiet?

Kjære vene. Snakk med dem først.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen på hasj og weed er i denne sammenheng underordnet.

Gi beskjed om at dere merker lukten, og ser at de slutter å røyke i nærheten av vinduer etc. Vis til husordensregler, dersom det finnes noe relevant der. Funker ikke det, gi styret beskjed.

Ok! De er ikke så flinke til å følge andre husordensregler og det står i klartekst i oppgangen at røyking ikke er tillatt på det området, at man må gå langt vekk fra selve bygården før man fyrer opp. Men dette er jo ulovlige stoffer, de kaster også sneipene til hasjen rundt i bakgården, og vi har barn som leker der. Jeg synes ikke det er okay at de røyker hasj her vi bor. Har prøvd å ringe på flere ganger, sendt mail og sms men får ikke noe svar.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Glad sørlandsjente skrev:

Ok! De er ikke så flinke til å følge andre husordensregler og det står i klartekst i oppgangen at røyking ikke er tillatt på det området, at man må gå langt vekk fra selve bygården før man fyrer opp. Men dette er jo ulovlige stoffer, de kaster også sneipene til hasjen rundt i bakgården, og vi har barn som leker der. Jeg synes ikke det er okay at de røyker hasj her vi bor. Har prøvd å ringe på flere ganger, sendt mail og sms men får ikke noe svar.

Så kontakt styret, da. Styret kan sende advarsler, og etter nok advarsler kan de tvinges til å flytte ut. At styret har denne makten gjør at de fleste tar meldingen ved formelle advarsler.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kontakt styret, da. Styret kan sende advarsler, og etter nok advarsler kan de tvinges til å flytte ut. At styret har denne makten gjør at de fleste tar meldingen ved formelle advarsler.

Ok tusen takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Glad sørlandsjente skrev:

Ok tusen takk. 

Tips: Skriv en formell klage til styret. Oppgi dato og tidspunkter for når røykingen skjer - vær spesifikk. Ta gjerne med andre relevante forhold, vis til husordensreglene. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde gått ut og spurt dem om å få et par trekk!

Anonymkode: b1494...641

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde søkt opp "Tipse Politie" på nett, og sendt inn et tips anonymt. Du trenger ikke fylle inn info om deg selv, bare tips om at det blir benyttet hasj/narkotiske stoffer i bygningen og hvilken leilighet det er. 

Senere kan du evnt ta opp med styret at det virker som om det er endel narkotikamisbruk i bygget, og det er ikke tillatt ifølge husreglene til de aller fleste borettslag, sameie osv. Styret vil da tipse politiet også, og evt eier av leilighet, eller samle saker for å få tvangssolgt bolig.

Anonymkode: ea962...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk med dem først , hvis de ikke hører på deg  når du ber dem røyke et annet sted så kontakter du styre og så hvis det ikke funker kontakt politiet. 

Endret av heikro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde søkt opp "Tipse Politie" på nett, og sendt inn et tips anonymt. Du trenger ikke fylle inn info om deg selv, bare tips om at det blir benyttet hasj/narkotiske stoffer i bygningen og hvilken leilighet det er. 

Senere kan du evnt ta opp med styret at det virker som om det er endel narkotikamisbruk i bygget, og det er ikke tillatt ifølge husreglene til de aller fleste borettslag, sameie osv. Styret vil da tipse politiet også, og evt eier av leilighet, eller samle saker for å få tvangssolgt bolig.

Det skal nok litt mer til enn hasjrøyking for å få andels tvangssolgt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal nok litt mer til enn hasjrøyking for å få andels tvangssolgt.

Les det jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

sikker på at de er hjemme når du har ringt på? Gå ut til dem når du kjenner at de er ute og røyker, og si at det lukter på barnerommet. Hvis de ikke vil gi seg da så kontakt styret. 

Anonymkode: afcc2...3a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Les det jeg skrev.

Det gjorde jeg, og så svarte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, March 15, 2017 den 15.50, Glad sørlandsjente skrev:

Jeg ville lagt et (anonymt?) brev i postkassa deres om at dette var veldig plagsomt for dere /evt flere i oppgangen (ikke bland inn flere om det ikke er tilfelle). Ville også gitt klar beskjed om at hvis det ikke opphører umiddelbart så blir det meldt videre til styret og evt politi. Ville også vurdert oppslag i oppgangen om problemet. 

Hater passiv røyking. At det en sjelden gang i blant blir litt røyklukt inn, på grunn av en fest eller noe, kan jeg godta. Men overhodet ikke sånn jevnlig!

Endret av Blackbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hatt barnerommet på et annet rom og ikke tenkt mer over det

Anonymkode: a9eae...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...