Gå til innhold

Kan jeg kreve at eksmannen forsørger meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne tråden bør stå til skrekk og advarsel til unge jenter som synes det høres ut som en god ide å være hjemmeværende! 

Ts kommer til å ende opp som fattig minstepensjonist på leiemarkedet

Anonymkode: e5539...c62

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, LittleBabyBlue skrev:

Tenkte bare å nevne det siden du hadde vært hjemme i 9 år og alder på barn ikke nevnt. Kunne være tilfelle at barnet med spesialbehov gjorde at du var hjemme lenger.

Trakk du ikke den logiske slutningen at alder mellom eldste og yngste unge måtte være 3 år?

Anonymkode: 7a102...8ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trakk du ikke den logiske slutningen at alder mellom eldste og yngste unge måtte være 3 år?

Anonymkode: 7a102...8ee

Nope, kunne vært særkullsbarn, tvillinger eller at ts ikke var hjemmeværende fra dag 1 med førstemann ;)

Endret av LittleBabyBlue
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden bør stå til skrekk og advarsel til unge jenter som synes det høres ut som en god ide å være hjemmeværende! 

Ts kommer til å ende opp som fattig minstepensjonist på leiemarkedet

Anonymkode: e5539...c62

Snu litt på det da. Hun har gått hjemme og blitt forsørget i årevis. Alt dekket for å kose seg sammen mrd egne barn.

Nå har gubben sagt opp abonementet og plutselig er hun et offer?!  9 års pause fra pendling og pes. Fyre i ovnen og slappe av 

Sette på en klesvask, oppvaskmaskin, støvsuge litt og slappe av med daytimetv i 5-6 timer.  Offer faktisk.

Hadde jeg levd på kona i 9 år hadde vel jeg fått beskjed om å ta meg sammen. Skaff deg jobb. Ikke saksøke kona for at jeg ville bli forsørget resten av livet. For det vil jeg lizzom.....

Målet i livet er å bli offer for noe slik at andre må betale mitt livsopphold...

Anonymkode: dd8a3...7ed

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, LittleBabyBlue skrev:

Nope, kunne vært særkullsbarn, tvillinger eller at ts ikke var hjemmeværende fra dag 1 med førstemann ;)

Forklar det du ramser opp der noe å si for at hun gikk hjemme i 9 år?

Anonymkode: 7a102...8ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forklar det du ramser opp der noe å si for at hun gikk hjemme i 9 år?

Anonymkode: 7a102...8ee

Det var snakk om opptjening av pensjon mens man er hjemmeværende, eller leste du ikke hele?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen jobb, ingen bolig....la oss si du fikk halvannen mill. Hvor lenge tror du det hadde vart?

Anonymkode: 391d3...61e

Lenger en uten de 1,5. hvis jeg ikke får ektefellebidrag, flytter ikke ut før jeg har fått meg en jobb et sted. 

 

TS

Anonymkode: 4ea1f...1a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lenger en uten de 1,5. hvis jeg ikke får ektefellebidrag, flytter ikke ut før jeg har fått meg en jobb et sted. 

 

TS

Anonymkode: 4ea1f...1a3

Hvordan skal du overleve?  Du får jo ingen bidrag om du bor "hjemme"? Han har ingen firsørgerplikt ovenfor deg, kun barna. Og du har ingen inntekt. 

Men jeg tror og mener at du har rett på halve verdistigningen av boligen. Men da må du BEVISE at du har bidratt med annet enn å ha vært hjemmeværende og sett såpeopera.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, at noen kan tenke så kort. Ingen rett til arbeidsledighetspenger, null pensjonspoeng, hele framtiden lagt i hendene på en mann, og hvor mange er virklig så blåøyde i dag at man ikke innser at det er en fare for at det blir slutt? Og så komme med et sånt "han må forsørge meg"-krav. Nei, jeg tenker det er på tide at du stifter bekjentskap med livets realiteter, du burde selvfølgelig ha innsett ting før, men dette blir nok en bra wake up call. Gå ut og skaff deg en jobb, så vanskelig er det heller ikke, hvis man er villig til å faktisk ta det man får.

Anonymkode: fdd38...75e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvilke tiltak har du gjort da TS? Hva skjer nå fremover?

Anonymkode: 6f61e...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på jussen brukte forelesningen "skipsrederfrue på 60 pluss" som et eksempel på et eksempel der hustrubidrag kanskje ville være et holdbart krav juridisk sett. Altså en kvinne som gjennom flere tiårs ekteskap hadde hatt "jobb" som hjemmefrue, vært ledsager/vertinne i mannens karriere og i den forbindelse hatt en betydelig støtterolle (holde middager, være med på forretningsreiser etc), og at hun i tillegg var for gammel til å kunne forventes å omskolere seg.

Hvis vi skal anta at professoren hadde greie på hva han snakket om, er det nok få av dagens kvinner som faller i denne kategorien.

Anonymkode: ec2ac...978

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, LittleBabyBlue skrev:

Det var snakk om opptjening av pensjon mens man er hjemmeværende, eller leste du ikke hele?

Dette svarte jeg på, og der står ikke noe om pensjon der.

f83c4a1a38194b51b5c2d516820e8f19.png

Anonymkode: 7a102...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

meld deg arbeidsledig og soør NAV om de kan gi deg kurs, praksis plass eller lignende for å komme inn på jobbmarkedet igjen.

Anonymkode: 91493...c66

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er synd med slike tråder er at vi aldri får vite hvordan det ender, håper du kan oppdatere tråden om et år igjen TS.

Ønsker deg lykke til den neste tiden

Anonymkode: 460ad...565

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skal han betale deg en eneste krone ? at du har sittet på ræv i 9 år er da ikke hans feil. han skal betale , huse og forsørge deg når dere er sammen og når dere ikke er sammen lengre skal han også betale deg ?

so much for strong independent women:fnise:

håper ikke du får en eneste krone, men heller en reality check

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette svarte jeg på, og der står ikke noe om pensjon der.

f83c4a1a38194b51b5c2d516820e8f19.png

Anonymkode: 7a102...8ee

Nei, men det stod i mitt innlegg som TS her svarer på. Med hele mente heg hele tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, brownbrown skrev:

hvorfor skal han betale deg en eneste krone ? at du har sittet på ræv i 9 år er da ikke hans feil. han skal betale , huse og forsørge deg når dere er sammen og når dere ikke er sammen lengre skal han også betale deg ?

so much for strong independent women:fnise:

håper ikke du får en eneste krone, men heller en reality check

Du har åpenbart ingen respekt eller forståelse for at noen mennesker velger å leve livet sitt annerledes enn deg selv. Forstår du ikke at noen kvinner ønsker å være hjemme med barna sine til de begynner på skolen? Og at noen ganger kan mannen og kvinnen bli enig om at dette er den beste løsningen i det aktuelle tilfellet? Jeg forsvarer ikke TS fordi jeg syns hun har gjort et lurt valg, men jeg forsvarer TS fordi jeg mener at dette svaret er tåpelig og unødvendig. For det første har du ingen juridisk innsikt her, noe som var det egentlige spørsmålet til TS. For det andre så skriver du innlegget ditt som om det skal være en slem pekefinger mot et annet menneske du ikke kjenner. Hvis du leser tidligere i tråden så ser du at TS og mannen ble enige om at hun skulle være hjemme, da de flyttet til hans hjemby hvor det ikke var noen jobber til henne. Og at han jobbet turnus, noe som krevde mer av det huslige ansvaret i hennes hender. Kanskje følte de at det var den beste løsningen på dette tidspunktet. Si meg - er du et perfekt menneske som aldri har gjort feil? Og forresten, at du har vært hjemme med barn trenger ikke å bety at man har "sittet hjemme på ræva i 9 år". De har også et barn som trenger ekstra oppfølging, hvis du ikke fikk med deg det.

Anonymkode: 6495a...975

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHA - holy shit - må si at de fleste av dere som skriver inne på tråden her er mega-bitches og jeg kan garantere at hvis hver eneste av dere var i samme situasjon som TS ville dere ha kjempet med klør og nebb for å få så mye penge som mulig.  Jaysus.   Vil si dette-  Det er ganske mange familier som bestemmer å ha mødrene hjemme for å ta være på barna.  Min egen svigermor og de fleste eldre jeg kjenner gjorde dette frem til barna begynt på skolen - med 100% samtykke fra fedrene.  Men dere kvinner som vurdere dette burde lage en kontrakt med advokater for å beskytte dere i tilfelle det blir skilsmisse.  

Hun har krav på ganske mye faktisk - vet ingenting om ektefellebidrag - men delt formue og 1/2 parten av stigningen fra boligen skal hun få.  

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...