Gå til innhold

Stengelen på orkideen min knakk før blomstring :-(


Kira27

Anbefalte innlegg

Nå er det over ett år siden jeg fikk orkideen min, og endelig begynte den å vise tegn til å blomstre igjen. Men dessverre greide jeg å knekke stengelen over 3.øye før den fikk begynt å blomstre...er bare så lei meg :cry:

Noen som har noen gode tips på veien for hvordan jeg kan få den til å blomstre igjen (eller må jeg bare vente 1-2 år til før den viser tegn til liv ?)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Dette skjedde med min også, men noen uker senere vokste det ut et nytt skudd på stengelen som knakk. I tillegg vokste det ut en stengel til, og nå har jeg masse blomster!

Jeg gjorde ikke noe spesiellt, bare vannet den som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, føler med deg!! Jeg knakk min like etter at den hadde begynt å blomstre, og da hadde jeg ventet i ett år siden forrige blomstring. Jeg var høygravid og sikkert veldig hormonell, for jeg gråt i en halv time etter at blomsten datt i gulvet og stilken knakk, jeg var nesten utrøstelig...

Dette var i sommer en gang, og først nå har det kommet ny stilk med knopper på. Så jeg tror ikke det er noe annet å gjøre enn å vente og se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten, er fortsatt ganske lei meg :-( Hadde jo ventet sååå lenge, og det var like før blomsterknoppene begynte å springe ut :cry:

Siden den knakk like over det 3.øyet har jeg nå klippet den til like over det 3.øyet i håp om at den vil komme seg. Får vel bare vente å se...

Blir ikke å røre stengelen neste gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Takk for støtten, er fortsatt ganske lei meg :-( Hadde jo ventet sååå lenge, og det var like før blomsterknoppene begynte å springe ut :cry:

Siden den knakk like over det 3.øyet har jeg nå klippet den til like over det 3.øyet i håp om at den vil komme seg. Får vel bare vente å se...

Blir ikke å røre stengelen neste gang!!

Har du ikke en blomsterpinne som du støtter

opp stilken med da? Uten den hadde jeg også blitt

ganske nervøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke en blomsterpinne som du støtter

opp stilken med da? Uten den hadde jeg også blitt

ganske nervøs.

Hadde det...skulle bare festen den litt høyere på pinnen og så knakk den :cry: :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ninakanin

man føler seg så vanvittig hjelpeløs og full av anger for at man begynnte å pirke i det man hører det lille knekket!

Åååh, stakar.. :( *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...