Gå til innhold

Kunne du brukt en liberal garderobe?


AnonymBruker

Kunne du brukt en liberal garderobe?  

39 stemmer

  1. 1. Kunne du brukt en liberal garderobe/dusj for de som avviker fra "standard"?

    • Kvinne: Ja, hvis jeg var i en av de beskrevne situasjoner
      9
    • Kvinne: Nei, kun vanlige damegarderober
      14
    • Kvinne: Nei, kun lukkede dusjkabinetter
      6
    • Mann: Ja, hvis jeg var i en av de beskrevne situasjoner
      4
    • Mann: Nei, kun vanlig herregaredrobe
      6
    • Mann: Nei, kun lukkede dusjkabinetter
      0


Anbefalte innlegg

Kunne du brukt en liberal fellesgarderobe/dusj?

Det vil si en garderobe som ikke er beregnet for vanlige enkeltpersoner eller grupper av samme kjønn.

Dette vil kunne være en garderobe/dusj for:

- Personer hvor det er et avvik mellom kjønnsutrykk og kjønnsdel

- Foreldre med utrygge barn over skolealder av motsatt kjønn

- Foreldre til psykisk eller fysisk utviklingshemmede barn som ønsker å være to om barnet

- Personer som på grunn av kreft har fått fjernet bryster eller kjønnsorganer

- Eldre ektepar som ønsker å være sammen

- Småbarnfamilier som ønsker å ta hånd om barna sammen og ønsker mest mulig fellestid også i garderobe og dusj

- Barnehager hvor personalet ønsker å ta hånd om barna sammen

- Par og vennegjenger med blandet kjønn som har tradisjon for å være sammen (finner, baltere/østeuropere, naturister) o.s.v.

 

Dette er altså en garderobe for de "tolerante" som avviker fra standarden. Det er f.eks. ikke adgang for rene mann eller kvinne grupper. Du vil se (minst) to kjønn nakne og vil kunne bli sett naken selv av flere kjønn og seksuelle legninger. (Det forutsettes selvfølgelig at praktisering av seksualitet er like lite akseptert her som det er blant homofile/lesbiske i vanlige herre/damegarderober).

Anonymkode: aae49...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer egentlig veldig an på de som brukte den. I utgangspunktet har jeg ikke noe problem med at begge kjønn skulle dele garderobe, men utfra hva jeg hører fra andre virker det som det er veldig mange jenter som ikke kler av seg i garderoben eller dusjer nakne og er ekstremt påpasselige med å hele tiden dekke seg til. Jeg tror jeg ville syntes det var ubehagelig å bruke en garderobe der dette var en vanlig oppførsel, og jeg som ikke har noe problem med nakenhet skiller meg ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER DEN MERKET?

Det kommer ikke fram i hovedinnlegget.

Jeg har brukt fellesgarderober flere ganger, men jeg vil vite hva jeg går til. Jeg må vite at den av annet kjønn som kommer ruslende er der fordi det er en fellesgarderobe. Da har jeg nada problem med hvem, hva, hen og så videre.

Derfor kan jeg ikke svare på undersøkelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ops2 skrev:

ER DEN MERKET?

Det kommer ikke fram i hovedinnlegget.

Jeg har brukt fellesgarderober flere ganger, men jeg vil vite hva jeg går til. Jeg må vite at den av annet kjønn som kommer ruslende er der fordi det er en fellesgarderobe. Da har jeg nada problem med hvem, hva, hen og så videre.

Derfor kan jeg ikke svare på undersøkelsen.

Ja vi forutsetter at den er tydelig merket med at det er en fellesgarderobe for grupper og "enkeltpersoner" med begge kjønn og at rene manns og kvinnergrupper henstilles til å bruke vanlige garderober. Gjerne med eksempellisten over potensielle brukere som angitt over.

Anonymkode: aae49...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt dusje sammen med menn og kvinner jeg kjenner og har tillit til, men ikke andre.  Jeg foretrekker lukkede enkeltbåser på grunn av et kroppslig lyte.  (tilsvarende stomi)

Anonymkode: c0ee1...d13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, herzeleid skrev:

Det kommer egentlig veldig an på de som brukte den. I utgangspunktet har jeg ikke noe problem med at begge kjønn skulle dele garderobe, men utfra hva jeg hører fra andre virker det som det er veldig mange jenter som ikke kler av seg i garderoben eller dusjer nakne og er ekstremt påpasselige med å hele tiden dekke seg til. Jeg tror jeg ville syntes det var ubehagelig å bruke en garderobe der dette var en vanlig oppførsel, og jeg som ikke har noe problem med nakenhet skiller meg ut. 

Jeg vet ikke hva slike jenter skulle ha å gjøre i en slik liberal fellesgarderobe. De burde vel heller velge enkeltkabinetter. Vi må forutsette at de har en grunn til å være der og tilhører en av gruppene over.

Anonymkode: aae49...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde gått fint det, men jeg ville ikke oppsøkt det hvis vanlig damegarderobe var et alternativ. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner et "ja, hadde ikke hatt noe problem med det" i pollen. For si ja til dette må man skrive at man er i en av disse avviksgruppene, det er ikke åpning for at jeg som helt vanlig ciskvinne kan svare ja på pollen. 

Jeg hadde altså ikke hatt noe problem med det, dersom det var det eneste garderobealternativet, og dersom jeg feks dro på bading med kjæresten/venner av blandet kjønn hadde det vært foretrukket for min del. 

Anonymkode: f6223...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg savner et "ja, hadde ikke hatt noe problem med det" i pollen. For si ja til dette må man skrive at man er i en av disse avviksgruppene, det er ikke åpning for at jeg som helt vanlig ciskvinne kan svare ja på pollen. 

Jeg hadde altså ikke hatt noe problem med det, dersom det var det eneste garderobealternativet, og dersom jeg feks dro på bading med kjæresten/venner av blandet kjønn hadde det vært foretrukket for min del. 

Anonymkode: f6223...cc1

Hvis du ville benytte en slik garderobe med blandede venner så er det definitivt et ja for deg.

Det er (selvfølgelig) et poeng at en slik garderobe ikke blir invadert av rene guttegjenger som vil titte på nakne damer. Detfor er det naturlig at rene kjønnsgrupper ikke har adgang. Det blir kanskje litt urettferdig hvis man sier at enkeltkvinner og kvinnegrupper har adgang men ikke det samme for menn? Selvfølgelig kan rene kjønnsgrupper oppføre seg like fint som andre. Homofile har lært å oppføre seg pent i herregarderoben og det er ingen grunn til at ikke heterofile gutter (og jenter) skulle kunne lære det samme. (Vi har jo også en nærmest problemfri historie med 20 millioner naturister siste hundre år). Utfordringen er å lære opp spesielt heterofile gutter til å oppføre seg. Det er nok ikke noe som er gjort i en håndvending. Har de med seg voksne, søstre eller venninner er det nok vesentlig mer sannsynlig at de vil få korreksjoner som de vil respektere. Kommer de fra en kultur hvor de er trent i å omgås begge kjønn (finner, baltere, naturister) er det selvfølgelig ikke noe problem.

Anonymkode: aae49...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ville benytte en slik garderobe med blandede venner så er det definitivt et ja for deg.

Anonymkode: aae49...09b

Ja-svaret forutsetter at jeg er i en av gruppene du beskriver, og det er jeg jo ikke. 

Anonymkode: f6223...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja-svaret forutsetter at jeg er i en av gruppene du beskriver, og det er jeg jo ikke. 

Anonymkode: f6223...cc1

Hvis du kortvarig eller langvarig havnet i en av disse gruppene og ville benyttet en slik garderobe er svaret ja. Hvis f.eks. din søster ber deg å bli med på bad og hjelpe til med hennes psykisk/utviklingshemmede sønn, ville du da ha benytte en slik garderobe når alle de andre gruppene også er representert i samme garderobe? Er svaret ja så er svaret ja på spørsmålet over. Hvis du ikke ville gjort det av redsel for å møtte en kvinne med penis e.l. så er svaret nei.

Anonymkode: aae49...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis spørsmålet hadde vært enkelt og greit om du ville brukt garderobe og dusj som var felles for alle kjønn dersom det var tilgjengelig, ville mitt svar vært et like enkelt ja. Jeg kan ikke forstå at det krever noen spesiell begrunnelse for å være imot kjønnsapartheid i dusj og garderobe.

Det er ikke alle som er plaget av nakenangst.

Anonymkode: 86b5b...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne brukt en slik garderobe om det var eneste alternativ, men ville nok foretrukket en ordinær herregarderobe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt fellesdusj før, på festival. Men vi hadde ikke noe valg med mindre vi ville vente i kø i evigheter og betale penger..

Ellers, hvis begge deler er tilgjengelig, velger jeg kvinnegarderobe. 

Anonymkode: 5c1ca...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz

Ja, jeg kunne godt brukt en slik garderobe, men finner det litt unaturlig når jeg ikke faller inn under noen av de kategoriene. Med andre ord har jeg ikke noe i mot å dusje med andre kjønn enn mitt eget, men syns det blir litt rart å direkte oppsøke det om det skal være en garderobe for de med "spesielle behov" nærmest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis denne galluppen er riktig så burde jo en fellesgarderobe for de tolerante være løsningen. Her er det faktisk nesten 50% som kunne ha brukt en slik garderobe.

Anonymkode: 66990...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis denne galluppen er riktig så burde jo en fellesgarderobe for de tolerante være løsningen. Her er det faktisk nesten 50% som kunne ha brukt en slik garderobe.

Anonymkode: 66990...f1a

Nei, ca 30% av kvinner og 13% av menn har svart ja. Dette tilsvarer et snitt på 21.5% av folk synes dette er en god løsning. Dermed er dette IKKE en god løsning for flertallet.

Anonymkode: 5440a...318

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er uønsket i både herre og damegarderoben, så hadde det vært en mulig løsning. Sånn at vi kan alle skilles i normale og unormale mennesker liksom. 

Er uansett tilhenger av båser av forskjellige slag. Med enten forheng eller dør. Så får alle privatliv uansett om man er til sjenanse for andre eller ikke, og man unngår situasjoner med idioter med mobiltelefon. 

Anonymkode: e12da...2a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...