Snurre Skrevet 14. desember 2004 #1 Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg skal til Egypt til våren og har allerede bestilt reise :o men nå er jeg litt skeptisk til hele turen. Grunnen er at alle jeg snakker med som har vært i Egypt har blitt matforgiftet og følt at menneskene har vært sååå innpåslitne . Noen som har positive erfaringer ? Er det fint å dykke der ? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin S Skrevet 14. desember 2004 #2 Del Skrevet 14. desember 2004 Kjenner vel en 6-7 stk som nettopp har vært der. De hadde ingen negative opplevelser! De synes det var en utrolig fin reise! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty Boop Skrevet 14. desember 2004 #3 Del Skrevet 14. desember 2004 Vi var i Egypt i fjor, i Hurghada, og ble ikke matforgiftet! Men vi spiste bare på "fine" restauranter, for jeg vet at magen min er ganske sart... Vi var der i januar, og det var for kaldt til å bade i Rødehavet, men det skal være sinnsykt bra for dykking/snorkling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2004 #4 Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg ble ikke matforgiftet og hadde bare positive opplevelser! Gled deg! Bare husk å tenke positivt, for reiser man med negative holdninger kan selv det beste stedet virke dårlig.. Det var supert å snorkle i allefall!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2004 #5 Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg har så mange positive opplevelser fra Egypt at jeg stadig vender tilbake til det landet. Innpåslitne selgere og klåfingra menn slipper du best unna ved å kle deg anstendig når du ferdes utenfor stranda. Vær overtydelig i at du ikke er interessert. Å begynne flørting og deretter sette grenser er ikke å anbefale. Jeg har aldri (bank i bordet) blitt matforgiftet. Det gjelder å være forsiktig. Ikke en gang puss tennene i vannet fra springen. Ikke spis kuleis, ikke spis kylling eller due som ikke er helt gjennomstekt osv. Det kan være lurt å ta dukoral-vaksine før du reiser. Den koster litt, men er en vaksine som består av bruspulver som du drikker. Den beskytter mot turistdiare. Egypt er et spennende land. Turistedene er som turiststeder ellers i verden. Forskjellen mellom turiststedene i Egypt og turiststedene på kanariøyene er at utfluktsmulighetene i Egypt er mer spennende. Kairo er å anbefale varmt. Kaotisk by, men fascinerende. Luxor er likevel det beste stedet. Korallrev i rødehavet er også flott. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plonk Skrevet 15. desember 2004 #6 Del Skrevet 15. desember 2004 Har vært i Egypt også, og halve reiseselskapet ble matforgiftet da vi var på cruise på Nilen. Hotellbåtene der er beryktet, så vi spiste veldig forsiktig ombord. Maten i Egypt er sant og si ikke så mye å skryte av, så du går ikke glipp av noe om du velger med omhu og spiser ris og brød og bare mat som er godt stekt osv. I Hurghada levde vi på pizza Vi var der i november 2001 = det var jo overhodet ingen turister der - så vi ble formelig overfalt av selgere. Ganske slitsomt, men ikke egentlig så mye verre enn andre land i Sør som jeg har vært i. Litt må man tross alt tåle, de lever jo av turister. Skulle bare mangle... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyibyen Skrevet 16. desember 2004 #7 Del Skrevet 16. desember 2004 Ble ikke plaget av selgere i det hele tatt! (Var i Sharm el sheik) Spiste alt mulig på små gatekjøkken i gamlebyen utenfor turiststrøkene, kylling på lugubre tavernaer, pusset tennene i springvann og hadde det flott Ikke bekymre deg. Ha en god tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plonk Skrevet 16. desember 2004 #8 Del Skrevet 16. desember 2004 Det kan nok lønne seg å være forsiktig, for grunnen er visst at det er så ulike bakterier der i forhold til det vi er vant til. Den svenske reiseguiden vår fortalte at hun hadde bodd 13 år i Kairo, og fordi bakteriefloraen er så fullstendig forskjellig fra vår, ble hun alltid magesyk hver gang hun kom hjem til Sverige... Egypt er et fantastisk land med sinnsykt mye fint å se, særlig om man reiser med noen med historiekunnskap eller har en dyktig guide (vår var egyptolog og selv gift med en egypter). Men jeg tror selv ikke at jeg kommer til å dra tilbake dit. Ble fascinert av den arabiske kulturen og har siden besøkt Jordan, som jeg likte mye bedre, mindre pes enn Egypt på en eller annen måte. Drømmer om å dra til Syria, og det haster vel siden George W. har pekt landet ut som et mulig neste-mål... Palestina vil jeg også dra til en gang, men kanskje ikke akkurat nå om dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå