Gå til innhold

BH-spile i Vaskemaskin

Snuppeline

Anbefalte innlegg

Hvordan får jeg spilen utav vaskemaskinene ?

Noen som vet. Kan jo ringe reparatør men det koster nok endel.

Vennlig hilsen Snuppeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror faktisk ikke du får den ut uten å bestille reperatør, men det kommer vel litt an på vaskemaskinen også.

Dette skjedde nemlig hjemme hos moren min en gang, og siden matingen på maskinen var foran, kunne man ikke selv ta ut trommelen på en grei måte. Reperatør måtte bestilles og det var jammen meg dyrt ja. Men etter det lærte hun/vi iallfall at BH'er med spiler skulle vaskes i vaskepose!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet hvor spilen befinner seg kan du kanskje få tak i den med en pinsett eller noe. Prøv å snurr trommelen rundt noen ganger for å se om den hekter seg fast i et av hullene.

Ellers blir det nok reparatør. Dette har jeg gjort mange ganger altså. Men jeg har alltid fått den ut til slutt!

Husk vaskepose!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del er veldig glad for at jeg har en pappa som er flink til å "mekke"! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også..... :D

Men Pappa var sur som en sitron hver eneste gang spilen hadde vandret ut av posen sin.... :evil: :evil: :evil:

-MissS :briller: -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missuganda

Hei for å unngå dette problemet, med spile i vaskemaskinen, kan du putte bh`en inn i en sokk når du vasker den. Har hørt at du faktisk kan ødelegge en vaskemaskin med en slik spile. Jeg for min del er livredd dette problemet. Særlig med tanke på at en vaskemaskin er svært dyr :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest Anonymous

Spilene har en tendens til å legge seg i vannpumpa, det merker du gjerne med at den ikke tømmer seg. Det er ofte en liten luke nede i forkant som kan åpnes for rengjøring.

Har også måttet åpne selve maskinen for å komme til, men ver forsiktig da det er veldig lett å skjere seg opp på de kvasse kantene der.(trenger ikke så mye kunnskap innen faget for det)

Forøvrig så sier samboeren min at hun ikke kan forstå hvorfor spilene havner der og at hun ikke savner noen spiler.

Kanskje det er andre som bruker maskinen???? :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger greid å fiske ut BH spiler, spiker og kronestykker, ja til og med istykkerrevne sokker (vridd 100 ganger rundt seg selv, tynn og lang tvinnet sak...) ut av den luka nederst foran på maskinen.

Min maskin har en slange som kan dras ut, slik at man kan tømme maskinen manuelt hvis pumpa ikke virker. Deretter åpner jeg lokket foran, og har pleid å få ta i det som har satt seg fast.

Går ikke dette, blir det nok en dyrere fornøyelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vennen min som er gjest i dag!! jeg savner nemlig ingen spiler og har heller ingen forklaring på hvorfor du fant mange spiler en gang....

Kanskje det er du som har noe å forklare? :wink:

men ha etter dette alltid (nesten) brukt vaskepose, har en hvit og en svart. Smart hvis en husker å lukke igjen glidelåsen :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "mistet" en spile i min gamle SM's vaskemaskin.... :-?

Fikk den absolutt ikke ut selv, men latet som jeg ikke visste hva det var, eller hva det kunne være...

Vaskemaskinen dro på service samme kveld (bekjente som arbeider der), og han fikk heldigvis ut spilen, men han hadde ingen god forklaring på hva det kunne være... :ler:

Han mente det var en del av vaskemaskinen som hadde løsnet... :o

Ingen fant ut at en av mine bh'er var synderen, og nå bruker jeg vaskeposer, ja.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også gjort en gang, så for meg dyre reparasjoner eller ny maskin.. Sambo var ikke blid, helt til han klarte å få tak i den og dra den ut. Dette var på en maskin med åpning foran, tror vi hadde litt flaks med plasseringen av spilen også. Den var iallefall ganske ugjennkjennelig når den kom ut igjen, ikke rart maskina bråkte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he. dette gjorde jeg for et par dager siden, etter å ha mistet spilen fra en bikinitopp. (noen andre som har opplevd at vaskepose ikke forhindrer dette?)

vel. først sjekket jeg at ikke spilen satt fast i filteret, som jeg hadde tilgang på fra forsiden.

så dro jeg frem maskinen, skrudde av baksiden, og lokaliserte spilen. (den satt fast i gummislangen mellom trommelen og filteret, og der kunne den lagd skikkelig helvete hvis den hadde fått sitte der lenge nok og slite hull).

så løsnet jeg slangen i den ene enden, lirket ut spilen, og festet den løse enden GODT.

så skrudde jeg maskinen sammen og skjøv den tilbake på plass.

til slutt tok jeg en tang og vridde den maltrakterte spilen tilbake til sin opprinnelige fasong, stappet den inn i bikinitoppen og sydde godt igjen i begge ender, så det ikke skulle skje en gang til.

bingo. alt så bra som nytt, null kroner brukt, ingen assistanse nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

Jeg har sett etter den .... :evil: .... spila.Jeg hører den, men kan ikke se den.Ligger inni der ett sted.

Men jeg får bare prøve igjen og igjen.

Takk for alle gode råd.

Klem fra Snuppeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...