AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #1 Del Skrevet 13. mars 2017 For over 20 år siden traff jeg mannen med stor M. Han jeg skulle tilbringe resten av livet mitt med, vi bodde på hver vår kant av landet og etter en sommer med pendling på oss begge, sa jeg opp jobb og flyttet til hans hjemsted. Vi fikk barn og giftet oss og levde lykkelig en tid. Så kom en opprivende skilsmisse - utroskap, løgn var ingrediensene i ekteskapet. Det har nå gått mange år, barna er voksne og vi foreldre klarer å leve i fordragelighet. Mye fordi jeg har godtatt endel for at barna ikke skal oppleve at foreldrene ikke kan samarbeide. Så til saken: Nylig var jeg på fest, hvor også min tidligere bestevenninne var. Hun var forloveren min da jeg giftet meg. Hun satt og pratet om våre yngre dager, og at min eksmann hadde hatt en fortrolig samtale med henne like etter vi giftet oss. Da hadde han fortalt henne at han i starten var usikker på oss, og at han hadde hatt et forhold til en dame på hans hjemplass samtidig som jeg og han pendlet. Dette hadde hun båret på i alle år, og lurte nå på om jeg syntes det var feil av henne å fortelle meg dette nå. Jeg sa at jeg i grunnen ga blaffen i det, men jeg kjenner at det såret meg fryktelig. Min eks var/er en dust, noe jeg på en måte har klart å leve med. Hennes opplysninger derimot rev opp noen sår jeg hadde leget. Jeg stiller spørsmål ved hvorfor hun i det hele tatt fortalte meg det, og da hun etterpå spurte meg flere ganger om jeg syntes det var feil av henne å fortelle meg det. Jeg kjenner at jeg ikke orker å ha så mye med henne å gjøre, men er jeg bare fryktelig hårsår? Anonymkode: a8c48...81d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 13. mars 2017 #2 Del Skrevet 13. mars 2017 Det er 20 år siden! Skjønner at det var ubehagelig å få vite det, men ville ikke dvelt ved noe som skjedde for snart en generasjon siden. Mtp venninnen, spurte du hvorfor hun ikke sa noe dengang, og hvorfor hun sa det nå? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #3 Del Skrevet 13. mars 2017 Det har nok vært tungt for henne å bære på i alle år også. Nå fikk hun endelig lettet på sin egen tunge bør. Dette gjorde hun utelukkende for sin egen del. Etter å ha båret denne byrden i så mange år, synes jeg du bør unne henne dette. Anonymkode: fa209...76a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #4 Del Skrevet 13. mars 2017 Jeg tenker at venninnen din ikke sa noe da dere var nygift fordi hun ikke ville være med på å ødelegge ekteskapet deres. Og det er heller ikke noe jeg tror er lett for din venninne og si, men heller ikke lett å bære på så lenge. Jeg forstår at det er vondt å høre, men jeg tenker ikke at din venninne gjorde noe galt her. Jeg ville heller vært takknemlig for at hun sa det. Men forstår selvsagt at det ikke var noe hyggelig nyhet. Anonymkode: 988eb...7b4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-lykke- Skrevet 13. mars 2017 #5 Del Skrevet 13. mars 2017 Jeg kan forstå venninnen din, ts. Det var sikkert ikke noe gøy for henne å få denne informasjonen. Men hun fikk den. Og jeg kan forstå valget hennes om å ikke fortelle deg om det. Dere hadde akkurat giftet dere, og hun håpet og regnet kanskje med at denne mannen ikke ville oppføre seg sånn fremover siden han innrømmet det til henne og faktisk giftet seg med deg. Dessuten var dette i starten av forholdet deres og det var et avstandsforhold, så hun kan også ha hatt en viss forståelse for det. Hadde dere ikke vært gift enda, hadde det vært en annen sak. Da burde hun ha fortalt deg om det. Det her har sikkert ikke vært lett for henne heller. Å ha sett at ekteskapet gikk i oppløsning, samtidig som hun har sittet på den informasjonen hun satt på. Hun har sikkert hatt dårlig samvittighet for å ikke ha sagt noe. Og nå ønsket hun vel å lette på hjertet. Hun håpet vel i starten at dere skulle få et godt ekteskap, og ønsket ikke å ødelegge pga noe som var i starten av et ferskt forhold. Synes ikke du skal kutte henne ut pga dette. Men ta en prat med henne. Spør henne hvorfor hun ikke fortalte noe med en gang eller etter hvert. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #6 Del Skrevet 13. mars 2017 let it go, let it go Anonymkode: b3098...e66 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 13. mars 2017 #7 Del Skrevet 13. mars 2017 La det ligge, det er 20 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #8 Del Skrevet 13. mars 2017 Informasjonen hun fikk var for ca 16 år siden. Det at hun valgte å dele med meg nå er egentlig nøtta her, keg forstår fortsatt ikke at hun følte at hun måtte dele det så mange år i etterkant. Anonymkode: a8c48...81d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #9 Del Skrevet 13. mars 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Informasjonen hun fikk var for ca 16 år siden. Det at hun valgte å dele med meg nå er egentlig nøtta her, keg forstår fortsatt ikke at hun følte at hun måtte dele det så mange år i etterkant. Anonymkode: a8c48...81d Som flere har sagt her. For å lette på sin egen bør. Nå som hun har fortalt, er det ikke lenger hun som "eier" den. Tipper hun følte ti kilo rant av skuldrene hennes når hun fortalte det. Kanskje hun hadde tenkt å ta informasjonen med seg i graven, men oppdaget at 16 år var det meste hun orket. Anonymkode: b462f...331 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 13. mars 2017 #10 Del Skrevet 13. mars 2017 Hun har kanskje følt at hun har gått bak ryggen din som ikke fortalte deg om dette i sin tid. Og tenkt at nå var du lengst over din eks og at hun ville ikke sitte på denne hemmeligheten lenger. Hun kan også ha følt på at hun savnet deg og ønsket å si ifra i håpet om at dere to fikk "en ny start" uten hemmeligheter. I utgangspunktet ville jeg i hvertfall ikke tenkt at hun gjorde det for å såre deg, men det kommer jo selvfølgelig litt an på hva slags menneske hun er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mousj Skrevet 13. mars 2017 #11 Del Skrevet 13. mars 2017 Nei. Det var ikke nødvendig. Forbanna irriterende med slike som skal komme med allslags betroelser som man aldri har bedt om. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #12 Del Skrevet 13. mars 2017 Kanskje hun tenkte at det hadde gått då lang tid at det ikke var noen big deal? Kanskje hun syntes det var på tide du fikk hele historien, men kanskje du ikke var helt grodd likevel siden du ble sur? Anonymkode: 4f022...fbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #13 Del Skrevet 13. mars 2017 42 minutter siden, Mousj skrev: Nei. Det var ikke nødvendig. Forbanna irriterende med slike som skal komme med allslags betroelser som man aldri har bedt om. Nå var det tross alt eksen til TS som la byrden på venninnen uten hennes aksept. Synes det er helt greit at venninnen nå fikk slippe å bære en byrde hun ble påtvunget. Anonymkode: fa209...76a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mousj Skrevet 13. mars 2017 #14 Del Skrevet 13. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå var det tross alt eksen til TS som la byrden på venninnen uten hennes aksept. Synes det er helt greit at venninnen nå fikk slippe å bære en byrde hun ble påtvunget. Anonymkode: fa209...76a Ved å sende den videre...? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #15 Del Skrevet 13. mars 2017 4 minutter siden, Mousj skrev: Ved å sende den videre...? Den eneste måten for henne å fri seg fra den den tunge byrden er å overlate den til TS. Nå er det er det TS som bærer byrden, men den kommer fra hennes eks. så hun er nærmere til å bære byrden enn en utenforstående og uskyldig tredjepart som ble påtvunget involvering. Anonymkode: fa209...76a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mousj Skrevet 13. mars 2017 #16 Del Skrevet 13. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Den eneste måten for henne å fri seg fra den den tunge byrden er å overlate den til TS. Nå er det er det TS som bærer byrden, men den kommer fra hennes eks. så hun er nærmere til å bære byrden enn en utenforstående og uskyldig tredjepart som ble påtvunget involvering. Anonymkode: fa209...76a Å hjelpe meg.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #17 Del Skrevet 13. mars 2017 2 minutter siden, Mousj skrev: Å hjelpe meg.... Jesus hjelper alle trengende. Jesus er svaret, livet og evigheten. Anonymkode: fa209...76a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå