Gå til innhold

når sletter man venner på FB?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En tidligere venninne kommer opp som forslag til venn på FB. Jeg må innrømme at jeg skvatt litt der. Vi var vel ikke kjempenære men gikk litt turer sammen i noen år. Så mistet vi kontakten gradvis og hun flyttet til et annet sted. Jeg har nye venner og savner vel heller ikke vennskapet, men lurer veldig på hvorfor jeg er fjernet som venn på FB? Vi ble kjent gjennom en forening, og to andre som hun også ble kjent med der, men som hun ikke har hatt noe kontakt med er fortsatt på lista.

Det er mange jeg har mistet kontakten med, men å fjerne dem fra FB er jo et ganske stort signal. Det pleier jeg ikke å gjøre, uansett om jeg er skuffet over dem. Da ville jeg gitt inntrykk av at dette var en _så_ stor greie for meg.

Hva er deres grunner for å slette folk?

Anonymkode: c2395...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Folk jeg ikke har noe å gjøre med lenger og som ikke engang gidder å klikke liker på ting jeg legger ut eller sende meg pm elelr skrive til meg av og til...eller som aldri legger ut oppdateringer.
Bare ligger der "død" uten å gi meg noen som helst livstegn.

Anonymkode: 804f0...5b7

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk jeg ikke har noe å gjøre med lenger og som ikke engang gidder å klikke liker på ting jeg legger ut eller sende meg pm elelr skrive til meg av og til...eller som aldri legger ut oppdateringer.
Bare ligger der "død" uten å gi meg noen som helst livstegn.

Anonymkode: 804f0...5b7

Er enig i den. Da er det folk som jeg bare kjenner gjennom noen andre, og som ikke påvirker mitt liv. De har jeg slettet også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er deres grunner for å slette folk?

Ville ikke tenkt på det. Folk har veldig ulike grunner til å slette folk. Noen ganger er det personlig, men stort sett ikke. Noen sletter folk for å "rydde", profilen, dvs. sletter alle de ikke egentlig har kontakt med, andre sletter fordi de er paranoide og har issues selv, andre igjen sletter folk de har vært interessert i/kjæreste med som de ikke orker vite noe om.

Har slettet folk selv: da har det stort sett vært i raseri fordi de er hyklere som slenger dritt og er ryktespredere fra en annen verden eller det har vært menn som har vært drittsekk mot meg eller med mine venninner. De slettes på lik linje.

Anonymkode: f81b7...8e9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sletter i hytt og pine, jeg sletter folk jeg ikke har noe med å gjøre lengre. Hvis det ikke er naturlig lengre å kunne slenge over ett hei så ser jeg ikke vitsen i å ha de der.

Anonymkode: 70c72...03b

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sletter folk som irriterer meg eller som er venn med en person som har gjort noe veldig vondt mot meg.

Anonymkode: 6d6e6...02c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg slettet noen så var det mest fordi de satt og skrev og ringte om hverandre. Og noen ting kunne gå langt utover facebook. Å bli irritert over noens facebook slik AnonymBruker blir, blir for dumt. Spesielt når dere ikke er så nære eller noe.
Jeg legger ved sitatet til personen som velger å være anonym:

Sitat

AnonymBruker

• .
  •  
  • AnonymBruker
  • Anonym
  •  3 638 272  5 391 694
  • Kjønn: Ikke viktig

Sletter folk som irriterer meg eller som er venn med en person som har gjort noe veldig vondt mot meg.

Også merker jeg at kveruleringen på "bare" rettskriving var litt kjedelig. :ler: 
Irriterer disse "vennene" dine deg i virkeligheten også kjære anonym eller er det bare facebook? :) 

Men man kan ikke lese tonefallet på folk som noen skrev, så jeg hadde ikke giddet å la meg irritere så mye.

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Når jeg slettet noen så var det mest fordi de satt og skrev og ringte om hverandre. Og noen ting kunne gå langt utover facebook. Å bli irritert over noens facebook slik AnonymBruker blir, blir for dumt. Spesielt når dere ikke er så nære eller noe.
Jeg legger ved sitatet til personen som velger å være anonym:

Også merker jeg at kveruleringen på "bare" rettskriving var litt kjedelig. :ler: 

Men man kan ikke lese tonefallet på folk som noen skrev, så jeg hadde ikke giddet å la meg irritere så mye.

Får spesifisere litt da: De som irriterer meg er folk som burde vært beskyttet mot seg selv. Som regelrett dummer seg ut med sine kommentarer og delinger. Deler gjerne savnet meldinger i hytt og pine uten å sjekke at vedkommende faktisk er funnet død før over ett år siden. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får spesifisere litt da: De som irriterer meg er folk som burde vært beskyttet mot seg selv. Som regelrett dummer seg ut med sine kommentarer og delinger. Deler gjerne savnet meldinger i hytt og pine uten å sjekke at vedkommende faktisk er funnet død før over ett år siden. 

Men hvorfor ikke bare slette dem da? Du syntes disse er irriterende i virkeligheten også da? For da er'e ikke facebook som er problemet men deg og disse personene som du åpenbart ikke er så fan av. Det er i såfall noe du burde ta opp med dem uavhengig av facebook, etc.

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sletter over lav sko når jeg i blant får slike il. Folk jeg ikke har kontakt med, men som kun står på FB-vennelisten fordi vi vet hvem hverandre er eller for at vi på barneskolen gikk i samme klasse eller kjente samme person. Jeg er litt privat av meg, så jeg trenger ikke at de vet så mye om meg, og jeg bryr meg ikke så mye om hva de gjør om dagene. Om jeg ikke trenger å ha de på vennelisten min, så ryker de. Det betyr absolutt ingen ting, så jeg håper ikke noen leser noe stort i det. Det på ingen måte et signal fra min side. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan man "ramle ut" av vennelista til noen? Jeg traff en nabo på tur, og hun spurte meg om et produkt. Jeg sa at jeg kunne sende henne en link på facebook. Men når jeg skulle sende meldingen, så jeg at vi ikke var venner lenger. Jeg sendte likevel linken, og skrev at jeg håpet hun fikk meldingen selv om jeg ikke var på vennelisten. Da la hun meg til, og sa jeg hadde "ramlet ut". Denne uka kjørte jeg henne hjem. Når jeg kom hjem hadde jeg fått en melding av henne, men meldingen var merket som meldingsforespørsel. Altså, vi var ikke venner. Samtidig fikk jeg en venneforespørsel, for jeg hadde "ramlet ut av vennelista hennes". Igjen. Jeg er veldig grei mot henne, og mannen hennes har vært venn med meg hele tiden, så jeg synes det er rart at hun til stadighet sletter meg. Så: Kan man bare ramle ut?

Anonymkode: 38edf...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har sett diskusjoner her på Kg der noen har opplevd at noen har "falt ut" av vennelisten ved feil hos Facebook. 

Anonymkode: a5933...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes overhodet ikke at det er "et stort signal" å slette noen fra Facebook. Jeg synes heller det er et naturlig ledd i det å ikke ikke ha noe med hverandre å gjøre. Jeg har ikke et behov for å ha noen på Facebook bare for å ha dem der, og det gjelder mange andre også. Jeg sletter ikke folk fordi de har gjort meg noe galt eller at jeg er sint på dem. Jeg sletter dem fordi de ikke tar en del av livet mitt, og antakeligvis heller ikke kommer til å gjøre det. 

Jeg synes det er rart at det er så mange som tar det så personlig at noen man ikke engang omgås med sletter en på Facebook. 

Anonymkode: ac8a3...bde

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg sletter folk når jeg tenker at de ikke lenger vil ha noe med meg å gjøre.

Anonymkode: d171a...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sletter folk nå rjeg ser de har bursdag men ikke gidder gratulere de med dagen på face engang... da er man ikke lenger bekjente.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sletter folk jeg ikke har eller har interesse av å ha noe kontakt med, hverken på fb eller andre steder. Kollegaer som har sluttet, venners venner (som det var kjekt å kunne ha kontakt med ifm planlegging av utdrikningslag, f.eks), venners ekser, folk jeg gikk på skole med en gang men strengt tatt ikke var venn med da heller. Det skjer ikke så ofte nå, for jeg har blitt mer kritisk til hvem jeg legger til som venn i utgangspunktet.

Jeg skjønner ikke helt at det å bli slettet av noen man uansett ikke har noe kontakt med er et signal om noe som helst, annet enn at de har andre kriterier for hvordan de bruker facebook. Noen legger til kreti og pleti av folk de en gang har vært i samme rom med, andre bare mennesker de faktisk anser som venner og har jevnlig kontakt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sletter folk for å ha en liste med folk jeg faktisk har noe kontakt med og liker. Jeg har ikke interesse av en stor venneliste på Facebook, og det er det det er for meg. En VENNEliste, ikke "Liste med folk jeg har sagt hei til en gang/gått i klasse med for 15 år siden".

Hadde en tendens til å legge til alle som sendte forespørsel, men lagde ny konto i fjor og har vært mer kresen til hvem jeg legger til. Bare fordi jeg ikke har noen som venn på Facebook betyr ikke det at jeg hater dem i "virkeligheten". Føler det blir for dumt om Facebook-vennskap skal bety så mye, det er mer en nettside for å følge med på events jeg melder meg med på.

I tillegg legger jeg ikke så stor vekt på sosial media i forhold til virkeligheten. Det er ikke så big deal om folk følger meg på nett eller ikke. Har viktigere ting å bry meg om :fnise:

Endret av TinyBean
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste er å slette facebook. ****** vås hele stede. 
Folk har ingen integritet om hva de deler heler, og tenker ikke på at barn eller andre kan se det. Blir kvalm av det folk deler og sier. ._.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 12.3.2017 den 20.53, fuglekvitter__ skrev:

Men hvorfor ikke bare slette dem da? Du syntes disse er irriterende i virkeligheten også da? For da er'e ikke facebook som er problemet men deg og disse personene som du åpenbart ikke er så fan av. Det er i såfall noe du burde ta opp med dem uavhengig av facebook, etc.

Personen skriver "sletter de som..."

hva er problemet ditt..?

Anonymkode: 30d2f...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Drakan skrev:

Beste er å slette facebook. ****** vås hele stede. 
Folk har ingen integritet om hva de deler heler, og tenker ikke på at barn eller andre kan se det. Blir kvalm av det folk deler og sier. ._.

Så enig. Mye svada som går igjen og igjen og igjen og igjen og igjen.......... Alt hva folk må dele om dagen.

Endret av wintergirl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...