Gå til innhold

når sletter man venner på FB?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En tidligere venninne kommer opp som forslag til venn på FB. Jeg må innrømme at jeg skvatt litt der. Vi var vel ikke kjempenære men gikk litt turer sammen i noen år. Så mistet vi kontakten gradvis og hun flyttet til et annet sted. Jeg har nye venner og savner vel heller ikke vennskapet, men lurer veldig på hvorfor jeg er fjernet som venn på FB? Vi ble kjent gjennom en forening, og to andre som hun også ble kjent med der, men som hun ikke har hatt noe kontakt med er fortsatt på lista.

Det er mange jeg har mistet kontakten med, men å fjerne dem fra FB er jo et ganske stort signal. Det pleier jeg ikke å gjøre, uansett om jeg er skuffet over dem. Da ville jeg gitt inntrykk av at dette var en _så_ stor greie for meg.

Hva er deres grunner for å slette folk?

Anonymkode: 54868...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Folk som ikke bidrar til at min dag på Facebook blir bedre, blir fjernet.
Folk som bidrar til at min dag å Facebook blir verre, blir også fjernet.
Digitale sladrekjærringer (de som sprer dårlige "nyheter" uten noen form for bakgrunnsjekk), blir også slettet og gjerne blokkert.

Anonymkode: b0a62...d25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sletter vel aldri noen jeg kjenner personlig, for det kan jo hende vi får kontakt igjen, selv om vi ikke har kontakt akkurat nå. Og jeg har mange på min venneliste som jeg ikke kjenner personlig eller kjenner noe særlig. Kjenner dem gjennom felles interesse eller noe sånt.

Det skal nok mye til før jeg sletter noen fra min venneliste, men sånn er det jo ikke for alle. Jeg kan godt ha folk jeg ikke har noe kontakt med der, men jeg er heller ikke den som oppdaterer ofte, eller bruker facebook veldig mye. Folk jeg har gått på skole med, har jobbet med, eller ellers har hatt god kontakt med, vil jeg gjerne ha på facebook. Selv om det er mange år siden vi hadde kontakt. Det er fordi de betydde noe for meg.

Grunner til å slette folk? Det er om jeg vet at jeg aldri kommer til å møte dem igjen, og de ikke betyr noe for meg. Og det er sikkert mange på vennelista mi som kommer inn i den kategorien. Jeg ser stadig innlegg fra "venner" som jeg godt kunne ha slettet, fordi jeg ikke har noe personlig forhold til dem. Eller at jeg vet at jeg aldri kommer til å møte dem igjen, og heller ikke har interesse av det. Men det skal litt innsats til, og jeg har vel aldri hatt en slette-dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med å ikke bruke facebook etterhvert så jeg deaktiverte den for å så aktivere den igjen og heller bare slette alt og alle der inne. Det fordi jeg ''bruker'' facebook til noen spill. Og fordi jeg opplevde at facebook innstillingene mine nullstilte seg på et vis ved oppdateringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lav terskel for å slette folk. Blir det for intens er det " ha det bra". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke noe poeng i å være venn med noen jeg aldri kommer til å prate med igjen. 
Tenker ofte, om jeg hadde møtt han/henne på gaten, hadde vi hilst? 
Om svaret da er nei, så er det bare å slette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, saltvann skrev:

Jeg ser ikke noe poeng i å være venn med noen jeg aldri kommer til å prate med igjen. 
Tenker ofte, om jeg hadde møtt han/henne på gaten, hadde vi hilst? 
Om svaret da er nei, så er det bare å slette!

ja da må en være sikker på at en ikke sees igjen. Hvis en gjenopptar kontakten så føler jeg det kan bli kleint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Uglems skrev:

Jeg har lav terskel for å slette folk. Blir det for intens er det " ha det bra". 

Hvis jeg ikke vet om det er en relasjon jeg fremdeles vil ha kontakt med, så krysser jeg av på "ikke følg". Det kan være et greit alternativ til å slette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pipaluk skrev:

Hvis jeg ikke vet om det er en relasjon jeg fremdeles vil ha kontakt med, så krysser jeg av på "ikke følg". Det kan være et greit alternativ til å slette.

Det er sant, det har jeg gjort noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica

Jeg sletter rasister, ekstremister, anti homofile og de jeg ikke hilser på gata. Også er det jo de som tidligere var  venner men som endrer seg totalt til det ugjenkjennelige 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Før la jeg til alt og alle, men nå er jeg blitt mer begrenset på hva og hvem jeg deler med, så hvis vi ikke hadde stoppet å pratet hvis vi traff hverandre på gata ser jeg ingen grunn til å ha den personen på facebook. 

Gikk nettopp gjennom lista mi og slettet folk som f.eks har gått på skole med mine søsken og kun har lagt meg til fordi de kjente igjen ettenavnet mitt. Aldri hatt kontakt med de på facebook eller utenfor og da ser jeg ikke vitsen med å ha de der. 

Anonymkode: e9175...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg rydder gjevnlig. Om det ikke er noen jeg ville hilst på på gata, tatt en kopp kaffe med eller føler det er naturlig å gratulere med dagen, så er vi ikke så nære venner at vi trenger å være knyttet sammen på fb.

Anonymkode: 92d2b...57e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sletter raskt folk. Før drev jeg og satte de på "begrenset", men tenkte det er liten grunn til å ha de der om jeg verken vil de hva de skriver eller at de skal se hva jeg skriver. Bidrar de ikke til noe positivt forsvinner de. Jeg trenger ikke 800 venner der mesteparten er bare listefyll fordi man visstnok ikke skal slette folk. 

Folk som ikke klarer å kommentere annet enn med spydighet eller negativitet forsvinner. Folk som bare sprer hat og dritt går samme vei. Venner som man aldri blir å prate med pga ting som har skjedd ryker og. 

Nå nettopp gikk et par "venner" ut. En oppdaget jeg at er ikke så interessert i et vennskap når hun ikke kunne ha en fordel av det (typ bare utnytte). En annen en har vært ekstremt falsk. 

De der det og er et ensidig følelser for fjerner jeg og. Kjenner at å sitte å lese hvor lykkelige de er med kjæresten sin ikke interesserer meg. Det har det blitt rabalder av. For de vil ha meg som venn... 

Anonymkode: d28ed...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 007_008_007
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En tidligere venninne kommer opp som forslag til venn på FB. Jeg må innrømme at jeg skvatt litt der. Vi var vel ikke kjempenære men gikk litt turer sammen i noen år. Så mistet vi kontakten gradvis og hun flyttet til et annet sted. Jeg har nye venner og savner vel heller ikke vennskapet, men lurer veldig på hvorfor jeg er fjernet som venn på FB? Vi ble kjent gjennom en forening, og to andre som hun også ble kjent med der, men som hun ikke har hatt noe kontakt med er fortsatt på lista.

Det er mange jeg har mistet kontakten med, men å fjerne dem fra FB er jo et ganske stort signal. Det pleier jeg ikke å gjøre, uansett om jeg er skuffet over dem. Da ville jeg gitt inntrykk av at dette var en _så_ stor greie for meg.

Hva er deres grunner for å slette folk?

Anonymkode: 54868...365

Folk som stemmer FrP, Pegida, SIAN eller sprer konspiratoriske/Libertinius ting blir slettet hos meg. Freppere fordi jeg har til gode å møte en oppegående stemmer fra det partiet som klarer å føre nyanserte dialoger. Har rundt 145 på vennelista og det er folk jeg kunne sagt hei til om jeg møtte de på gaten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...