AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #1 Del Skrevet 12. mars 2017 Jeg er veldig glad i å skrive, ikke nødvendigvis veldig flink, men jeg syns det er gøy. Vurderer ofte å begynne å blogge, men usikkerheten er alltid der på grunn av "kravet" om bilder. Jeg er ikke pen, eller, jeg er vel helt vanlig. Jeg er ikke supertynn, men heller ikke tykk. Igjen, helt vanlig. Alt ved meg er jo bare helt vanlig. Så ser man på disse andre bloggerne som har blitt kjente, og man ser at de alle er litt mer enn normale, hvis dere skjønner. Og hvis jeg skulle begynne å blogge, hva skulle det handlet om? Er ikke voldsomt flink til å sminke meg, stelle negler og sånt. Er glad i interiør, men kan ikke ha en ren interiørblogg. Klær er jeg helt OK på, men har ikke økonomi til å kjøpe mye dyrt. Baker endel, men kan jo ikke bake flere ganger i uka Jeg har så lyst til å skrive! Og jeg vil skrive noe andre faktisk leser. Gidder ikke skrive bare for meg selv. Har ikke behov for å bli kjent eller toppblogger på noen som helst måte, men vil jo at noen skal lese det jeg bruker tid på å skrive. Men så er det jo den delen ved at det ikke er helt akseptert å blogge, så jeg hadde derfor ikke fortalt det til noen før det eventuelt hadde blitt en blogg som leses. Har dere tips? Anonymkode: bffe6...df0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #2 Del Skrevet 12. mars 2017 Skriv bok:) Du kan godt blogge om det å skrive også, blogge om din vei mot publikasjon?:) Anonymkode: cfc41...034 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #3 Del Skrevet 12. mars 2017 Aah, du er ikke dum, altså! Kan bruke en blogg effektivt på den måten. Nå fikk jeg plutselig mange ideer, takk! Anonymkode: bffe6...df0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 12. mars 2017 #4 Del Skrevet 12. mars 2017 (endret) 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig glad i å skrive, ikke nødvendigvis veldig flink, men jeg syns det er gøy. Vurderer ofte å begynne å blogge, men usikkerheten er alltid der på grunn av "kravet" om bilder. Jeg er ikke pen, eller, jeg er vel helt vanlig. Jeg er ikke supertynn, men heller ikke tykk. Igjen, helt vanlig. Alt ved meg er jo bare helt vanlig. Så ser man på disse andre bloggerne som har blitt kjente, og man ser at de alle er litt mer enn normale, hvis dere skjønner. Og hvis jeg skulle begynne å blogge, hva skulle det handlet om? Er ikke voldsomt flink til å sminke meg, stelle negler og sånt. Er glad i interiør, men kan ikke ha en ren interiørblogg. Klær er jeg helt OK på, men har ikke økonomi til å kjøpe mye dyrt. Baker endel, men kan jo ikke bake flere ganger i uka Jeg har så lyst til å skrive! Og jeg vil skrive noe andre faktisk leser. Gidder ikke skrive bare for meg selv. Har ikke behov for å bli kjent eller toppblogger på noen som helst måte, men vil jo at noen skal lese det jeg bruker tid på å skrive. Men så er det jo den delen ved at det ikke er helt akseptert å blogge, så jeg hadde derfor ikke fortalt det til noen før det eventuelt hadde blitt en blogg som leses. Har dere tips? Anonymkode: bffe6...df0 De blogg greiene er jo helt meningsløse. På den nettsiden der de har en program som kalles blogg så er det akkurat som word, så det er vel noe ala iCloud eller noe sånt antar jeg? Jeg ser at de fleste som skriver der skriver om hverdagene sine og hva dem kjøper av klær og om vennene sine og sånt. Jeg skjønner ikke poenget med å fortelle resten av verden om det, men det er simpelt å slette det. Et tastetrykk også er alt slettet. (jeg måtte sjekke hva det der var, for det har vært et hav av slike sider med hundrevis av forskjellige navn - til ungdommer med alderen dems, hvor folk bor og til og noen legger ved telefonnumre til seg selv eller andre). Ungdommer syntes vel det er gøy da? Det er 3-4 voksne som skriver der også, men ellers så er de fleste som skriver på blogg.no alt i fra 10-18 år. Noen av dem skriver kommentarer til hveranfre der og (slik folk gjør på facebook), og der står det om at dem beundrer andre folk som blogger også teller dem hvor mange som leser på sidene dems. Også kan dem stemme hverandre opp til en slags toppliste og sånt. Søtt, men ikke noe for voksne - veldig typisk unger (håper jeg). Selv bruker jeg ikke blogg, men foretrekker i såfall å bruke wordpress (der står det også at det er en blogg så da faller det vekk for min del), men der prøver dem til og med å ta betalt for fargene på bakgrunnen på nettsiden. Takke meg til Word for å skrive på skole eller jobb f.eks. Word er kanskje litt dyrt men mye bedre enn blogg og sånne tragiske sider. Å bruke blogg - nei folk får vel bruke det hvis dem vil, men da får dem som flere gjør skrive om seg selv og ikke om andre. Jeg ble helt satt ut når jeg leste mange historier som er skrevet av mange jenter om andre mennesker på blogg.no sin side. Det kan neppe være lov. Å dokumentere hva folk gjør på Kiwi kunne ikke ha brydd meg mindre egentlig. Jeg ser det er en del av sånt på disse blogg-greiene. "Person Y på Kiwi har gjort XXX" "Klærne til person X er i strl medium" og sånt. He he. For det er vel ikke sånn at dem dokumenterer hva person Y og X gjør på Kiwi for deretter skrive om hvem som bruker hva i klesstørrelser, eller om hvem som er mest glad i kvikk lunsj? Man skulle tro ungdommer hadde annet å gjøre. Jeg ser i ettertid at de sletter alt de skriver, for deretter å begynne på nytt igjen da. Slik hun Sophie Elise gjør. Man får håpe foreldrene deres går igjennom det der og rydder skikkelig opp i det. Merkelig at foreldre følger så lite med altså... Mulig jeg ikke skjønner konseptet rett og slett. Endret 12. mars 2017 av fuglekvitter__ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #5 Del Skrevet 12. mars 2017 Skriv noveller, kåserier og annet du synes er moro å skrive og legg det ut. Du trenger ikke bilder. Anonymkode: 2eb34...277 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #6 Del Skrevet 12. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skriv noveller, kåserier og annet du synes er moro å skrive og legg det ut. Du trenger ikke bilder. Anonymkode: 2eb34...277 Jeg har ikke norsk som morsmål og har aldri lært forskjellen på novelle og kåseri. Kan du være snill og forklare det kort for meg? Anonymkode: b16fd...471 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
whitewildfox Skrevet 12. mars 2017 #7 Del Skrevet 12. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke norsk som morsmål og har aldri lært forskjellen på novelle og kåseri. Kan du være snill og forklare det kort for meg? Anonymkode: b16fd...471 En novelle er en relativt kort, fiktiv historie som strekker seg over et kort tidsrom. Novellen skal ha være full av symbolikk og litterære virkemiddel slik som språklige bilder brukes hyppig. Et kåseri er en sakprosatekst som diskuterer et aktuelt tema ved hjelp av en blanding av fakta og humor, med vekt på ironi. Det setter gjerne temaet det diskuterer litt på spissen. Kåseriet er det vi kaller en muntlig tekst, det skal altså være lett å lese og kan bruke uformelle ord og uttrykk slik som slang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå