AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #1 Del Skrevet 12. mars 2017 Hei! Er tvilling, men har et problem med at vi får negative kommentarer. Er ikke sikkert de mener det negativt, men når man får høre det nesten daglig så blir det et problem. Det har blitt veldig negativt for oss. Både familie, venner og tilfeldige på gata/butikken osv skal ALLTID kommentere at vi er så mye sammen (hvis vi går alene så spør de hvor den andre er). Ingen klarer å se på oss som to forskjellige personer. Alle som ikke skjenner oss godt går ut i fra at vi har samme jobb og til og med noen ganger kjæreste (?). Familien klarer ikke å se på oss som to forskellige personer. Føler vi ikke har en egen identitet, det er mer sånn "jentene", "tvillingene" eller "dere". F.eks hvis vi er på matbutikken sammen et par ganger så går de ut i fra at vi er sammen 24/7, og de er ikke redde for å si noe til oss. Når sannheten er at begge har to har hver vår fulltidsjobb og hun ene har kjæreste. JA vi bor sammen så vi er mye sammen, men det kunne like gjerne vært et vennepar eller søskenpar. Er det noen som har noen tips eller erfaringer eller hva som helst. For merker dette blir et problem. Tør nesten ikke gå sammen lenger eller alene ute fordi vi føler alle dømmer. Gjennom hele livet har skolen osv prøvd å skille oss og det har fått oss til å tenke om det er noe galt med oss eller det å være tvilling. Vet ikke hva vi vil med innlegget, men hadde vært greit å fått noen synspunkter. Om noen tvillingpar opplever det samme? Anonymkode: c8887...cbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WeirdAlien Skrevet 12. mars 2017 #2 Del Skrevet 12. mars 2017 Kan jeg spørre hvor gamle dere er? Det høres litt ut som dere bør være gamle nok til at dette ikke burde skje, samtidig har den ene en deltidsjobb.. Be folk passe sine egne saker. Høres merkelig ut at folk virkelig skal ta seg så nær av at to tvillinger ofte henger sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #3 Del Skrevet 12. mars 2017 Du høres ganske ung ut. Det er nok særlig i yngre alder man blir sett på som et par og ikke helt for den personen man er. Dette går gjerne over etter hvert når man etablerer seg et liv for seg selv. Det burde jo være på tide at dette skjer snart, men som nevnt virker dere fortsatt enda litt unge. Dersom noen kommenterer hvor mye dere er sammen synes jeg du bare kan kommentere at dere har et godt forhold, men at dere går litt i forskjellige retninger når det gjelder X og Y. Å ha et så tett forhold med et søsken er noe ganske spesielt, og er nok ekstra spesielt for tvillinger. Det er ikke noe i veien med dette. Jeg tror slike kommentarer dere får når dere går alene eller sammen i stor grad bunner ut i tankeløshet. Det er rett og slett small talk, og jeg tipper det kommer fra noen som kjenner dere begge. Da blir det gjerne sånn. Jeg forstår at det kan være litt irriterende, men jeg ville ikke ha lagt noe særlig i det. Anonymkode: 6a4ef...800 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #4 Del Skrevet 13. mars 2017 Hvis dere er eneggede, så framstår dere nok veldig like også. Har opplevd tvillinger som er så like at det er umulig å se forskjell - men da voksne damer som har valgt å farge håret i samme nyanse, klippe det likt, bruke helt samme lebestift og eyeliner.... Så har de lik stemme, lik latter, samme måte å uttrykke seg på. Det eneste som gjør at du merker forskjell, er at du VET at du snakker med A eller B. Det virker veldig tett å bo sammen da. Hvorfor? Anonymkode: a1174...1d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #5 Del Skrevet 13. mars 2017 Jeg er enig i at folk er lite omtenksomme når de omtaler dere og tenker på dere på den måten. Men det er som du sier ikke vondt ment, men likevel feil og noe de burde slutte med. Dette er ikke noe som forandres over natten. Det må langsiktig holdningsendringer til. Men heldigvis er Norge et land med en befolkning som er kjent for å klare nettopp slike omstillinger. Vi har klart å endre holdninger til rasisme, homofili, funksjonshemming, kjønn, hiv/aids osv. Så dette klare vi nok også. Men hvor begynner man? Hvor begynte negeren når han var lei av å bli omtalt som neger? Uansett hva det blir til, må du ikke la dette gå ut over forholdet til din søster. Ikke slutt å være sammen på grunn av andre menneskers holdninger. Å drive holdningsarbeid på individnivå blir fryktelig slitsomt i lengden. Ignorer kommentarer, og jobb heller for endre holdninger gjennom bruk av media, sosiale medier, interesseorganisasjon etc. Anonymkode: cd3c9...dd5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #6 Del Skrevet 13. mars 2017 Tvillingjenter er det søteste i hele verden. Tenk å vite at du har en ved din side for alltid. En som alltid passer på deg og som elsker deg som seg selv og som kjenner deg ut og inn. Når jeg får barn håper jeg at jeg får tvillingjenter. Selv om jeg vet det er sjeldent. TS. jeg innrømmer at jeg er av de som kan finne på å si sånne ting til tvillinger. Og innerst inne vet jeg at det er destruktivt, men jeg klarer ikke dy meg, tvillinger er så søte og hjerte mitt smelter hver gang jeg ser tvillinger. Men fra nå av skal jeg være bevisst på at dette ikke handler om mine gleder. Men tvillingene som individer. Anonymkode: c7472...be8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #7 Del Skrevet 13. mars 2017 Verden er tøff og brutal, så vær glad for at du har en tvillingsøster som står ved din side. Må innrømme at jeg er misunnelig på tvillinger, for jeg er mutters alene. Det er ingen som står ved min side, og som kan støtte meg. selv kjenner jeg to menn som er tvillinger, og de holder alltid sammen. Men begge har hver sin jobb, og bor på hver sin del av en bolig. Har aldri reagert på at de besøker oss sammen, kjører sammen osv. De er jo tvillinger og er knyttet til hverandre på en fantastisk måte. Begge trives med livene sine, har godt humør og gir blanke f i hva andre mener:) Anonymkode: 5457b...fc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #8 Del Skrevet 14. mars 2017 Ser at det er mange som ikke har peiling på hvordan det er å være tvilling her. Det kan være ganske ensomt. Tro det eller ei. Man vokser ikke nødvendigvis i hver sin retning heller, mange tvillinger henger sammen og deler vennekrets livet ut, slik som min søster og jeg. Har fått mange tåpelige kommentarer oppigjennom livet, mange slengkommentarer av seksuell karakter, ganske kvalmende spør du meg. Vi deler verken kjæreste eller seng. Tvillinger er tvillinger. Anonymkode: 7bda9...8b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #9 Del Skrevet 14. mars 2017 Vil bare informere om at det er helt standard at man "splitter" tvillinger på skolen. Med mindre det er spesielle grunner til å ikke gjøre det, så putter man tvillinger i forskjellige klasser. Det er vel nettopp fordi at hver tvilling skal bygge sin egen identitet og ikke "bare" være én av to i et tvillingpar. Anonymkode: e4bab...1c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå