Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2004 #1 Del Skrevet 14. desember 2004 De fleste, med en hukommelse bedre enn en gullfisk, husker sikkert den lille mopedfriken som fikk en skrutrekker plantet i skolten av dama. Dagen etter fylte han hele forsiden til VG hvor han nevnte at han tilga henne. Vil vi noensinne se en kvinne på forsiden av VG etter en voldtekt? ("Jeg tilgir ham. Jeg vet han er glad i meg (den psykopaten)"). Det er tross alt ikke uvanlig at ofre for psykopater forsvarer overgriperen. Hvorfor blir voldshandlinger mot menn sett på som en kuriositet og behandlet som skråblikk i avisene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2004 #2 Del Skrevet 14. desember 2004 Minner meg om alle de kvinnene som sier, "selv om han slår meg en del, er han veldig snill i perioder". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 14. desember 2004 #3 Del Skrevet 14. desember 2004 ...den lille mopedfriken som fikk en skrutrekker plantet i skolten av dama. SORRY!! SORRY! *humre* Jeg VEIT at dette ikke er noe å le av... *fnise*.... Men denne formuleringa..... "Den lille mopedfriken..." "...som fikk en skrutrekker plantet i skolten av dama" Jeg KAN ikke noe for det, men denne formuleringa -den ..... *flire*..... den er bare så morsom!! *skjemmes* :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 14. desember 2004 #4 Del Skrevet 14. desember 2004 Hvorfor blir voldshandlinger mot menn sett på som en kuriositet og behandlet som skråblikk i avisene? Gjør de det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2004 #5 Del Skrevet 14. desember 2004 Gjør de det? Har du ikke fått med deg saken det refereres til? Ser du noen gang voldtektsofferet eller kona som har blitt banket opp av mannen, tilgi mannen på forsiden av vg dagen etterpå? Hvis du ser dette, synes du det er forsvarlig av avisa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 14. desember 2004 #6 Del Skrevet 14. desember 2004 Ser du noen gang voldtektsofferet eller kona som har blitt banket opp av mannen, tilgi mannen på forsiden av vg dagen etterpå? Kan ikke huske det, men det betyr vel ikke at vold er alvorlig uansett kjønn? Eller at menn tilgir oftere enn kvinner. Hvis du ser dette, synes du det er forsvarlig av avisa? Her skjønner jeg rett og slett ikke hva du spør om. :klø: Hvis det står på foresiden av en avis at noen har tilgitt noen andre, så er vel ikke det noe galt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 14. desember 2004 #7 Del Skrevet 14. desember 2004 Skjønner hva som menes. Hadde det vært en kvinne ville folk alldeles ikke applaudert tilgivelsen. Vi ville sagt KOM DEG VEKK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 14. desember 2004 #8 Del Skrevet 14. desember 2004 Skjønner hva som menes. Hadde det vært en kvinne ville folk alldeles ikke applaudert tilgivelsen. Vi ville sagt KOM DEG VEKK. Aha! Det kunne jeg fint sagt til en mann som ble utsatt for vold av kona også. Tilgivelse er bra, men det er ikke bra å utslette seg selv heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kari N Skrevet 15. desember 2004 #9 Del Skrevet 15. desember 2004 Hvorfor blir voldshandlinger mot menn sett på som en kuriositet og behandlet som skråblikk i avisene? Dessverre er det jo slik. Menn som blir banket opp av kvinner er "morsomt" eller rart. Både menn og kvinner tenker tror jeg tenker slik. Det er ganske mange som tenker helt annerledes når det er snakk om vold utført av kvinner. Det er trist, men jeg tror det bare er slik det er. F.eks. når denne saken ble diskutert her i kvinneguiden ble tråden stengt, da det ble sett på som brudd på følgende regler:Skjønner hva som menes. Hadde det vært en kvinne ville folk alldeles ikke applaudert tilgivelsen. Vi ville sagt KOM DEG VEKK. :enig_animasjon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2004 #10 Del Skrevet 15. desember 2004 I all ærlighet så forstår jeg at den ble stengt på grunn av den regelen' date=' men ble likvel litt forbauset. Det er da mange tråder her hvor kvinner er offeret og som ikke har blitt stengt. [/quote'] En annen debatt som gikk på aktuelt hadde tittelen: Hun 29 år - han 8 år. Utsagn fra debatten: "Men at du faller for ett barn, og atpåtill har sex med det er dumskap" "Gutten bør nok få behandling han også, for det er virkelig ikke normalt at en 8 åring har samleie." "dama er uten tvil syk, men neimen om jeg hadde klart å syns synd på henne om det var min sønn hun falt for!" "Jeg mener ikke at man skal godta overgrep, men at vi kan skjønne hvor vanskelig det er for dem og heller hjelpe dem i stedet for å utstøtte dem.." "vel, jeg leste om noe lignende fra England eller Australia for noen år siden, men der var guttungen litt eldre - tolv eller noe sånt... og hun var læreren hans tror jeg... Kanskje det har noe med språket og gjøre? Eller kanskje det skjer flere steder, men at det alle steder ikke slås opp sånn at vi får høre om det?" Regner med at man hadde sagt det samme om en mann som falt for en åtteåring ("Å nei, han tulle-Rolf borti gata. Jaggu har han ikke gått bort og forelsket seg i en syvåring. Dummingen hadde jaggu sex med henne også. Jenta trenger nok behandlig, for det er ikke vanlig at jenter på den alderen har sex.."). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå