AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #1 Skrevet 12. mars 2017 Erdogan er rasende fordi Tyskland nekter ham å holde valgkamp i Tyskland. Da kalte han Tyskerne for nazister. Nå har han kranglet med Nederland som nekter tyrkias ministere å holde valgkamp i Nederland. I kveld ble en Tyrkisk minister arrestert i Nederland. Ardogan kaller nå Nederland for nazi og i følge BBC i kveld truer han med å åpne grensene som i 2015, da minst 30.000 migranter og asylsøkere kom til Norge. http://www.thetimes.co.uk/edition/news/lorry-drivers-under-threat-from-calais-stowaways-nv58ldqgs http://www.telegraph.co.uk/news/2017/03/05/erdogan-accuses-germany-behaving-like-nazis-turks-banned-political/ http://www.thegatewaypundit.com/2017/03/turkish-president-erdogan-threatens-germany-dont-let-will-make-whole-world-rise-video/ Så er spørsmålet, greier Norge enda en slik krise? Vi hadde jo tenkt til å stramme inn mye, men de rød-grønne og Krf har greid å vanne dette ut. Uansett, er dette ganske dramatisk for Europa. Anonymkode: db0e3...f63 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #2 Skrevet 12. mars 2017 Æ bo langt nord på æ gje faan. Anonymkode: 88f31...e75
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #3 Skrevet 12. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Æ bo langt nord på æ gje faan. Anonymkode: 88f31...e75 Du følger tydeligvis ikke med. Hvor tror du de fleste "flyktningene" krysset grensene for å komme til Norge under flyktningkrisen? Anonymkode: 19c07...b5c 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #4 Skrevet 12. mars 2017 Erdogan er en pingle. Til og med hester ikke liker han. Anonymkode: 0be14...985 2
QATAR Skrevet 12. mars 2017 #5 Skrevet 12. mars 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Æ bo langt nord på æ gje faan. Anonymkode: 88f31...e75 Det finnes 6 millioner flyktninger i Tyrkia som venter på å krysse grensen til Europa. Den eneste grunnen til at det er så få flyktninger i Norge er fordi EU har betalt Tyrkia penger til å stanse flyktningene. Jeg mener personlig at Norge burde ta imot 2 millioner flyktninger. Vi er så rike og dette har vi garantert råd til. Endret 12. mars 2017 av QATAR 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #6 Skrevet 12. mars 2017 Nå er det opptøyer i Nederland. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/nederland/nederlandsk-politi-bruker-vannkanoner-mot-tyrkiske-demonstranter/a/23947327/ Anonymkode: 8d0dd...bfc 1
Jus sanguinis Skrevet 12. mars 2017 #7 Skrevet 12. mars 2017 (endret) 14 minutter siden, QATAR skrev: Det finnes 6 millioner flyktninger i Tyrkia som venter på å krysse grensen til Europa. Den eneste grunnen til at det er så få flyktninger i Norge er fordi EU har betalt Tyrkia penger til å stanse flyktningene. Jeg mener personlig at Norge burde ta imot 2 millioner flyktninger. Vi er så rike og dette har vi garantert råd til. Navnet ditt tilsier at du er en muslim som ønsker flere muslimer i Norge. Nei, den norske urbefolkningen ønsker ikke flere muslimer. Det ønsker heller ikke urbefolkningen i Nederland. Endret 12. mars 2017 av Jus sanguinis 17
QATAR Skrevet 12. mars 2017 #8 Skrevet 12. mars 2017 (endret) 26 minutter siden, Jus sanguinis skrev: Navnet ditt tilsier at du er en muslim som ønsker flere muslimer i Norge. Nei, den norske urbefolkningen ønsker ikke flere muslimer. Det ønsker heller ikke urbefolkningen i Nederland. Det spiller ingen rolle om jeg er muslim eller ikke muslim. I disse vanskelige tider er det viktig å vise solidaritet og inkluderende felleskap. Det er ingen forskjell på en etnisk nordmann og en innvandrer. Vi er alle like og tilhører alle sammen felleskapet. Å ta imot 1 - 2 millioner flyktnigner på flukt fra terrorister vil styrke det norske felleskap og Norges velferd. Norge vil bli sterkere og sterkere. Felleskap, likhet og solidaritet. Det er grunnpillaren i det norske samfunnet. Jus sanguinis, det er ingen forskjell mellom deg og meg. Du er kanskje etnisk norsk og jeg er innvandrer. Allikevel er vi begge to like. Vi tilhører begge to det norske felleskapet og i dette felleskapet eksisterer det ikke ulikhet. Du og jeg, vi er begge like. Endret 12. mars 2017 av QATAR 3
Jus sanguinis Skrevet 12. mars 2017 #9 Skrevet 12. mars 2017 (endret) 29 minutter siden, QATAR skrev: Det spiller ingen rolle om jeg er muslim eller ikke muslim. I disse vanskelige tider er det viktig å vise solidaritet og inkluderende felleskap. Det er ingen forskjell på en etnisk nordmann og en innvandrer. Vi er alle like og tilhører alle sammen felleskapet. Å ta imot 1 - 2 millioner flyktnigner på flukt fra terrorister vil styrke det norske felleskap og Norges velferd. Norge vil bli sterkere og sterkere. Felleskap, likhet og solidaritet. Det er grunnpillaren i det norske samfunnet. Jus sanguinis, det er ingen forskjell mellom deg og meg. Du er kanskje etnisk norsk og jeg er innvandrer. Allikevel er vi begge to like. Vi tilhører begge to det norske felleskapet og i dette felleskapet eksisterer det ikke ulikhet. Du og jeg, vi er begge like. Jeg vil si det spiller en viktig rolle om du er muslim eller ei. Det er nettopp islam som i disse tider skiller oss. Å ta imot en til to millioner flyktninger av islamsk opphav vil styrke islam i Norge, ikke det muslimsk angivelige fellesskapet som spiller på den norske opprinnelsen av uttrykket. Uttrykket det norske fellesskapet dreier seg om en hovedsakelig kristen befolkning, ikke en innvandret muslimsk befolkning. Med andre ord har ikke det norske folk noen som helst forpliktelser i forhold til en befolkning som ikke en gang deler det norske folks religiøse tro. Endret 12. mars 2017 av Jus sanguinis 15
Jus sanguinis Skrevet 12. mars 2017 #10 Skrevet 12. mars 2017 (endret) Jeg beklager fontstørrelsen i forrige innlegg. Jeg prøvde faktisk å endre det, men jeg er nok blitt for godt vant med kvinneguidens autoformat til hvordan man faktisk skal endre det. Endret 12. mars 2017 av Jus sanguinis 2
QATAR Skrevet 12. mars 2017 #11 Skrevet 12. mars 2017 (endret) 29 minutter siden, Jus sanguinis skrev: Jeg beklager fontstørrelsen i forrige innlegg. Jeg prøvde faktisk å endre det, men jeg er nok blitt for godt vant med kvinneguidens autoformat til hvordan man faktisk skal endre det. Det er ingen forskjell på buddhister, muslimer, kristne, jøder og hinduister. Vi er en og alle sammen en del av det norske felleskapet. Det norske felleskapet stammer fra sosialismen og ikke kristendommen. Du kan lese mer om sosialisme på wiki siden du har mye å lære om sosialisme. https://no.wikipedia.org/wiki/Sosialisme Uansett hvem du er så tilhører du det norske felleskapet uansett bakgrunn, religion og etnisitet. Det er ingen forskjell mellom kristne og buddhister. Det er ingen forskjell mellom muslimer og hinduister. Det er ingen forskjell mellom innvandrer og etnisk norske personer. Alle innvandrer er et etnisk norsk og alle etnisk norske er innvandrer. Vi er alle sammen like og det er ingen forskjell mellom oss. Du tilhører det norske felleskapet og i Norge finnes det ikke ulikheter. Vi er alle sammen like og det er ingen forskjell mellom oss. Jeg er glad i å hjelpe flyktninger. Mange etniske nordmenn er også glad i å hjelpe flyktninger. 6 av 10 etniske nordmenn ønsker å hjelpe flyktninger.http://www.norskfriluftsliv.no/6-av-10-vil-ta-flyktninger-med-pa-tur/ Som sagt alle innvandrer er etniske nordmenn og alle nordmenn er innvandrer. Det er ingen mellom oss og vi alle sammen er like. Likhet, solidaritet, felleskap og kollektivet er Norge bygget på. Du er en del av det kollektive felleskapet. Dermed er det ingen forskjell mellom deg og meg. Vi er alle sammen like. Vi er pliktige til å hjelpe flyktninger. Fordi flyktninger tilhører det norske felleskapet. Til og med Erna Solberg ønsker flere flyktninger i Norge. Når Tyrkia åpner grensen til Europa. Så er Norge pliktige til å ta imot minst 1-2 millioner mennesker. Vi er pliktige til å hjelpe fordi vi er alle sammen en del av et felles kollektiv samfunn. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/flyktningkrisen-i-europa/erna-solberg-jeg-mener-vi-kan-mestre-aa-ta-imot-og-bosette-30-000-flyktninger-i-aaret/a/23653008/ Endret 12. mars 2017 av QATAR
Jus sanguinis Skrevet 12. mars 2017 #12 Skrevet 12. mars 2017 20 minutter siden, QATAR skrev: Det er ingen forskjell på buddhister, muslimer, kristne, jøder og hinduister. Vi er en og alle sammen en del av det norske felleskapet. Det norske felleskapet stammer fra sosialismen og ikke kristendommen. Du kan lese mer om sosialisme på wiki siden du har mye å lære om sosialisme. https://no.wikipedia.org/wiki/Sosialisme Uansett hvem du er så tilhører du det norske felleskapet uansett bakgrunn, religion og etnisitet. Det er ingen forskjell mellom kristne og buddhister. Det er ingen forskjell mellom muslimer og hinduister. Det er ingen forskjell mellom innvandrer og etnisk norske personer. Alle innvandrer er et etnisk norsk og alle etnisk norske er innvandrer. Vi er alle sammen like og det er ingen forskjell mellom oss. Du tilhører det norske felleskapet og i Norge finnes det ikke ulikheter. Vi er alle sammen like og det er ingen forskjell mellom oss. Jeg er glad i å hjelpe flyktninger. Mange etniske nordmenn er også glad i å hjelpe flyktninger. 6 av 10 etniske nordmenn ønsker å hjelpe flyktninger.http://www.norskfriluftsliv.no/6-av-10-vil-ta-flyktninger-med-pa-tur/ Som sagt alle innvandrer er etniske nordmenn og alle nordmenn er innvandrer. Det er ingen mellom oss og vi alle sammen er like. Likhet, solidaritet, felleskap og kollektivet er Norge bygget på. Du er en del av det kollektive felleskapet. Dermed er det ingen forskjell mellom deg og meg. Vi er alle sammen like. Vi er pliktige til å hjelpe flyktninger. Fordi flyktninger tilhører det norske felleskapet. Til og med Erna Solberg ønsker flere flyktninger i Norge. Når Tyrkia åpner grensen til Europa. Så er Norge pliktige til å ta imot minst 1-2 millioner mennesker. Vi er pliktige til å hjelpe fordi vi er alle sammen en del av et felles kollektiv samfunn. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/flyktningkrisen-i-europa/erna-solberg-jeg-mener-vi-kan-mestre-aa-ta-imot-og-bosette-30-000-flyktninger-i-aaret/a/23653008/ Jeg er ideologisk dypt uenig. Selvfølgelig finnes det forskjell på innvandrere og den norske urbefolkningen. Du kan ikke vri deg ut av den akademiske forskjellen om du prøvde en gang. Jeg tviler også sterkt på at seks av ti nordmenn ønsker å skifte seg selv ut. At alle innvandrere er nordmenn og alle nordmenn er innvandrere er en påstand som stiller deg på sidelinjen av mental friskhet. Vi er ikke pliktig til å hjelpe flyktninger, i hvert fall ikke mer enn vi er pliktige til å hjelpe våre egne. Både nasjonalstaten og velferdsstaten oppstod i en homogen ånd. Og begge deler forplikter oss til å hjelpe de som er av vårt eget folk, ingen andre. Sosialpolitiske problemer i andre land er deres eget problem. Det er hverken vår oppgave eller vår plikt til å intervenere. Din globalisme kan dra til helvete! Norge er Norge, ferdig snakka! 10
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #13 Skrevet 12. mars 2017 2 timer siden, Jus sanguinis skrev: Din globalisme kan dra til helvete! Norge er Norge, ferdig snakka! Jepp, mens dere høyrevridde fortsetter å stemmer på partier som nettopp.....trommelommelom.....jobber for Globalisme og EU! Jeg tror nok ikke dere skal prate så veldig høyt om deres angivelige motstand mot globalisme og hvordan det påvirker landet. Snakk om å promotere et spill for kulissene! Anonymkode: 229bd...367 2
jabx Skrevet 12. mars 2017 #14 Skrevet 12. mars 2017 5 timer siden, QATAR skrev: Det finnes 6 millioner flyktninger i Tyrkia som venter på å krysse grensen til Europa. Den eneste grunnen til at det er så få flyktninger i Norge er fordi EU har betalt Tyrkia penger til å stanse flyktningene. Jeg mener personlig at Norge burde ta imot 2 millioner flyktninger. Vi er så rike og dette har vi garantert råd til. Hvorfor bare 2 millioner? Hvorfor ikke alle sammen? Hvem bryr seg vel om penger? Det er mye bedre å hente flere millioner hit enn å hjelpe folk der de er for en langt billigere penge. Vi trenger et multikulturelt paradis, og det oppnår vi bare ved å masseimportere kvinnehatende, homohatende fanatikere. 5
debatant Skrevet 12. mars 2017 #15 Skrevet 12. mars 2017 (endret) 5 timer siden, QATAR skrev: Det finnes 6 millioner flyktninger i Tyrkia som venter på å krysse grensen til Europa. Den eneste grunnen til at det er så få flyktninger i Norge er fordi EU har betalt Tyrkia penger til å stanse flyktningene. Jeg mener personlig at Norge burde ta imot 2 millioner flyktninger. Vi er så rike og dette har vi garantert råd til. Så burde vel de resterende 4 millionene sendes til Qatar. Det sies at det finnes penger der og Endret 12. mars 2017 av debatant 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #16 Skrevet 12. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jepp, mens dere høyrevridde fortsetter å stemmer på partier som nettopp.....trommelommelom.....jobber for Globalisme og EU! Jeg tror nok ikke dere skal prate så veldig høyt om deres angivelige motstand mot globalisme og hvordan det påvirker landet. Snakk om å promotere et spill for kulissene! Anonymkode: 229bd...367 Jepp, mens dere venstrevridde fortsetter å stemmer på partier som nettopp.....trommelommelom.....jobber for Globalisme og innvandring! Jeg tror nok ikke dere skal prate så veldig høyt om deres angivelige motstand mot globalisme eller innvandring heller, slik dere stemmer. 6 timer siden, QATAR skrev: Det finnes 6 millioner flyktninger i Tyrkia som venter på å krysse grensen til Europa. Den eneste grunnen til at det er så få flyktninger i Norge er fordi EU har betalt Tyrkia penger til å stanse flyktningene. Jeg mener personlig at Norge burde ta imot 2 millioner flyktninger. Vi er så rike og dette har vi garantert råd til. Hvorfor bare 2 millioner? Det er masse av plass her i Norge, så jeg syntes vi kunne tatt imot alle 6 millionene jeg. Vi er jo tross alt verdens rikeste land, med masse plass til overs, så å integrere stusselige 6 millioner mennesker burde da gå helt problemfritt. Anonymkode: 6e315...8f1 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #17 Skrevet 12. mars 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Erdogan er rasende fordi Tyskland nekter ham å holde valgkamp i Tyskland. Da kalte han Tyskerne for nazister. Nå har han kranglet med Nederland som nekter tyrkias ministere å holde valgkamp i Nederland. I kveld ble en Tyrkisk minister arrestert i Nederland. Ardogan kaller nå Nederland for nazi og i følge BBC i kveld truer han med å åpne grensene som i 2015, da minst 30.000 migranter og asylsøkere kom til Norge. http://www.thetimes.co.uk/edition/news/lorry-drivers-under-threat-from-calais-stowaways-nv58ldqgs http://www.telegraph.co.uk/news/2017/03/05/erdogan-accuses-germany-behaving-like-nazis-turks-banned-political/ http://www.thegatewaypundit.com/2017/03/turkish-president-erdogan-threatens-germany-dont-let-will-make-whole-world-rise-video/ Så er spørsmålet, greier Norge enda en slik krise? Vi hadde jo tenkt til å stramme inn mye, men de rød-grønne og Krf har greid å vanne dette ut. Uansett, er dette ganske dramatisk for Europa. Anonymkode: db0e3...f63 Jeg er ikke sikker på om dette er negativt. Om Erdogan åpner grensene, vil Europa tvinges til å ta drastisk handling meget raskt. Dette kan være en fordel, siden vi hittil bare har sett tull og jallapolitikk fra EU når det kommer til innvandring og håndtering av både krisen som har vært, pågår og som vil komme. Dette kan være en trigger som fører til strengere politikk meget raskt. Anonymkode: 59b47...777 3
Testosteron Skrevet 12. mars 2017 #18 Skrevet 12. mars 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke sikker på om dette er negativt. Om Erdogan åpner grensene, vil Europa tvinges til å ta drastisk handling meget raskt. Dette kan være en fordel, siden vi hittil bare har sett tull og jallapolitikk fra EU når det kommer til innvandring og håndtering av både krisen som har vært, pågår og som vil komme. Dette kan være en trigger som fører til strengere politikk meget raskt. Anonymkode: 59b47...777 Løsningen er å skrote Schengen-avtalen og gjeninnføre grensekontroll mellom de europeiske landene, noe som allerede er gjort av noen land. 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #19 Skrevet 12. mars 2017 1 minutt siden, Testosteron skrev: Løsningen er å skrote Schengen-avtalen og gjeninnføre grensekontroll mellom de europeiske landene, noe som allerede er gjort av noen land. Vi må få stanset denne forbannede globaliseringen snarest. Anonymkode: 59b47...777 3
Testosteron Skrevet 12. mars 2017 #20 Skrevet 12. mars 2017 En annen positiv konsekvens av oppførselen til den tyrkiske regjeringen er at den gjør det mindre sannsynlig at Tyrkia får bli medlem av EU. 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå