Gå til innhold

Bestevennen min nedsnakker meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ganske skuffet akkurat no. 

Da jeg skulle trappe ned på medisin ifjor, sobril, så spurte jeg bestevennen min om han ville være hos meg en ukes tid, sånn tilfelle jeg ble dårlig osv. Selvfølgelig skulle han det. Nå har han heller ikke en egen adr, så det ble nå til at han ble værende på gjesterommet til dags dato, til han finner seg leilighet.

Det jeg absolutt ikke visste, var at våre felles venner har sagt til ham, når han har vært på besøk hos den/dem, at han er dumsnille og må tenke på seg selv. altså dumsnill som er her hos meg, og at han må bruke tiden sin på seg selv istedet. 

Jeg trodde oppriktig at jeg var snill som hjalp ham med et sted å bo midlertidig, og at han ville være her.

Jeg har aldri sagt at jeg trenger ham her, aldri satt ham i en situasjon som tilsier at han må være her. Er i tillegg vanvittig godt da han er et sted, da jeg setter alenetid høyt. 

Om det er såpass, så må han jo bare finne seg et annet sted å bo. Jeg er både lei meg og oppgitt over at han sier til kjentfolk at jeg tvinger ham til å være her. Hva faen liksom..

Hva nå da? Han sover ut rusen etter 2 dagers fylla på fest nå, og jeg vet ærlig talt ikke helt hva jeg skal si til ham da han en gang står opp. 

Fikk vite dette igår. 

Anonymkode: 52857...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva er det du lurer på? det er jo barr å pelme han ut. Si at han har 2 timer på å pakke og komme seg til helvete ut døra før du ringer politiet. Ikke gå inn i noe diskusjon eller kompromiss. Lykke til!

Anonymkode: 8717f...388

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det selger mye bedre blandt kvinner når menn sier at de ofrer seg for å hjelpe noen enn at de ikke har råd til egen leilighet. Det er godt mulig at han sa det fordi det var for flaut å si noe annet. For sikkerhets skyld kan du jo si ifra at det ikke er nødvendig at han bor der lenger og at det ikke har vært det på lenge.

Anonymkode: e1eb9...038

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forstår ikke helt innlegget ditt. Du skriver først at du inviterte ham til å bo hos deg da du sluttet på angstdempende "i tilfelle du ble dårlig". Så skriver du at du var snill som tilbød ham et sted å bo. 

Hva var utgangspunktet for at du inviterte ham?

Anonymkode: 482ce...a25

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke helt innlegget ditt. Du skriver først at du inviterte ham til å bo hos deg da du sluttet på angstdempende "i tilfelle du ble dårlig". Så skriver du at du var snill som tilbød ham et sted å bo. 

Hva var utgangspunktet for at du inviterte ham?

Hun skriver at hun spurte om han kunne være hos henne en uke, hun ha han ikke flytte inn.

Siden han var bostedsløs lot hun ham bli boende etterpå også, for å være snill/gjøre ham en tjeneste.

Hva var så vanskelig å forstå med dette?

Anonymkode: cf95b...df9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønte heller ikke at han baksnakket deg? Ok, felles venner sier at han er for snill, men hva sier HAN? Det skrev du ikke noe om, men ifølge overskriften så har han gjort det? Jeg ville spurt han rett ut, så dere ikke blir venner pga misforståelser. Jeg er helt enig i at du gjorde HAN en tjeneste ved å la han bo hos deg, selv om han har vært en støtte! Det høres absolutt ikke ut som om han er utnyttet, for å si det sånn!

klem!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er enig med Ulla, hva er det han har sagt? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er både lei meg og oppgitt over at han sier til kjentfolk at jeg tvinger ham til å være her. Hva faen liksom..

Hva nå da? Han sover ut rusen etter 2 dagers fylla på fest nå, og jeg vet ærlig talt ikke helt hva jeg skal si til ham da han en gang står opp. 

Fikk vite dette igår. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med Ulla, hva er det han har sagt? 

Det står klart i innlegget at han har sagt at trådstarter tvinger/presser han til å bli boende, og at hun ikke klarer seg uten ham.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke TS en mann? 

Anonymkode: bd8a6...357

Hvilken relevans har det?

Kanskje er trådstarter en mann, kanskje en kvinne.  Alt vi vet er at bestekameraten er av hankjønn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står klart i innlegget at han har sagt at trådstarter tvinger/presser han til å bli boende, og at hun ikke klarer seg uten ham.

Slik jeg forsto innlegget var det det hun antok at han hadde sagt, utifra kommentarene fra venner. 

Men hvis TS ikke har forsvunnet helt, kan h*n kanskje si ordrett hva hun har fått referert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ganske skuffet akkurat no. 

Da jeg skulle trappe ned på medisin ifjor, sobril, så spurte jeg bestevennen min om han ville være hos meg en ukes tid, sånn tilfelle jeg ble dårlig osv. Selvfølgelig skulle han det. Nå har han heller ikke en egen adr, så det ble nå til at han ble værende på gjesterommet til dags dato, til han finner seg leilighet.

Det jeg absolutt ikke visste, var at våre felles venner har sagt til ham, når han har vært på besøk hos den/dem, at han er dumsnille og må tenke på seg selv. altså dumsnill som er her hos meg, og at han må bruke tiden sin på seg selv istedet. 

Jeg trodde oppriktig at jeg var snill som hjalp ham med et sted å bo midlertidig, og at han ville være her.

Jeg har aldri sagt at jeg trenger ham her, aldri satt ham i en situasjon som tilsier at han må være her. Er i tillegg vanvittig godt da han er et sted, da jeg setter alenetid høyt. 

Om det er såpass, så må han jo bare finne seg et annet sted å bo. Jeg er både lei meg og oppgitt over at han sier til kjentfolk at jeg tvinger ham til å være her. Hva faen liksom..

Fikk vite dette igår. 

Her er det nok din venn som ønsker å fremstille det slik for å stille seg selv i et bedre lys. Å være husløs og avhengig av venners velvilje for å ha tak over hodet, er ikke akkurat status. Sånn sett kan du trøste deg med at du gjør to gode gjerninger. Du gir ham tak over hodet og du gir ham en unnskyldning for å være en uansvarlig slask. Du kan jo også fortelle dine venner at du lar ham bo der fordi han faktisk ikke har et annet sted.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ts her. Tusen takk for at dere har svart. Jeg skal prøve å svare alle.

Jeg mente nedsnakke. Det var et mer passende ord enn baksnakke, for han har snakket meg ned og seg selv opp. 

Han sa med egne ord igår at alle sa at han må tenke på seg selv fordi han blir sliten av å være her og trenger alenetid. Jeg sa til ham at jeg var enig, han trenger ikke å være her. 

Så dro han rett og slett ut til en felles kamerat, og kom tilbake seinere MED flere av sine ting som har vært hos kameraten.

Han sier han skal se etter leilighet.

Jeg skjønner ingenting. Han har garantert sagt til kameraten at jeg ville han sku være her lenger.

Jeg blir så oppgitt, og jeg blir så matt av dette her. Vet ikke ka jeg ska gjøre. Vi har vært bestevenner I 15 år, så det er ikke bare å hive ham ut, selvom han ikke har problemer med å være kjip med meg.

Og ja, han vil jo sikkert fremstå som at det er meg som er grunnen til at han er her, men når jeg har sagt at det ikke er nødvendig, hvorfor i helvete er han er da, og hva i helvete er poenget med å stille meg i et jævla dårlig lys? 

Jeg får jo ikke svar på det heller.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan jo selvsagt bare gi opp hele vennskapet og be ham dra et annet sted, eller jeg kan la ham få tid til å se etter leilighet om han ikke snakker nedlatende om meg til andre? faen altså.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du omtaler dette som din bestevenninne, da er hun nok ikke det hvis hun ned-snakker deg. :forvirret: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
15 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Du omtaler dette som din bestevenninne, da er hun nok ikke det hvis hun ned-snakker deg. :forvirret: 

jeg vet det... :(

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis alle disse "felles vennene" virkelig er felles venner, hvorfor kan du ikke bare gi dem dine side av saken?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ring til kompisen han var hos og spør hva som skjer. Si at han plutselig kom her med flere ting etter at du hadde bedt han om å flytte ut og at du ikke hadde fått noe oppklarende svar fra han, og at du da lurte på om kompisen visste hva som foregikk. Da får du nok vite hva kompisen tror - hvilken historie han har fått servert.

Og så lurer jeg på om denne "bestevennen" din har betalt husleie, mat og andre utgifter mens han har bodd hos deg.

Anonymkode: a97b7...495

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg vet det... :(

ts

:klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...