Gå til innhold

Hva er julens innhold?

Tusenfryd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For meg er julen familie - og muligheten til å være litt mer sammen enn det vi er i det vanlige. Det er også tiden hvor vi treffer de litt "fjernere" familiemedlemmene.

Ellers er julen for meg en mulighet til å roe ned - og kose seg litt ekstra sammen med gode venner.

Jeg er også glad i pakker .. elsker å bruke tid på å finne akkurat riktig gave til de jeg er glad i. Det er ikke prisen som er det viktigste - men det at man har lagt om tanke i selve gaven. (Tror derfor årets mest vellykkede gave blir gaven til mamma - en videokassett med mange småsnutter av barnebarna hennes)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er julen en vinterfest, hvor jeg får muligheten til å være sammen med de jeg er glad i. Det er en dag hvor "alle" er samlet, og vi kan kose oss i fellesskap.

I likhet med Bille liker også jeg gavene. Jeg synes det er så kos å kunne gi noe som passer til mottakeren, og som jeg vet h*n blir glad for. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg handler julen om familien. Å komme hjem til dem og alle har fri og vi er sammen, spiller spill og har det gøy. God mat, pynten, tenne lys på kirkegården, juleprogrammene og gaver er en del av det hele, men det er helheten som teller ikke bare enkelttingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som flere andre sier - helheten. God tid, familiekos, god mat, pynta hus, levende lys og tindrende barneøyne :nisseblunk: Og ja, pakker. Innrømmer ærlig at jula ikke hadde vært helt det samme UTEN pakker, men det hadde ikke vært jul med bare pakker heller!

Jeg liker å få gaver jeg, og synes det er kjempekoselig å gi. Kanskje det er derfor jeg legger litt tid i å spekulere i gaveønsker og tips.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

For meg er det tid sammen med familien min rundt bordet med herlig mat og deilig samvær, ro og tid til ettertanke og langsom tid og langsomme aktiviteter som brettspill og skiturer vi ikke har tid til ellers. Ja, gaver er en del av julen, men vi forsøker å fokuset litt unna den verste kommersen.

Når julesangene stemmer i på kasseapparatene rundt omrking blir jeg egentlig litt kvalm. Vi er for velfødde i dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...