Gå til innhold

Hjelp - han er ikke sikker!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest augustbrud 2003

Jeg har hatt stor glede av alt "bryllupspreiket" her på sidene, og så i forrige uke, da vi hadde ferie, falt bomben: Han er ikke sikker på om han vil fortsette å være sammen med meg. Dette passer vel bedre inn på samlivsdiskusjonen... Vanskelige saker. Og jeg som har kjøpt kjole... Men jeg kan jo håpe at det ordner seg, og kjolen kan jo kanskje brukes en annen gang. Men jeg krysser fingrene. Noen andre som har opplevd at partneren har kalde føtter? Jeg ønsket jo å gifte meg med ham for at han skulle ta et endelig valg, og det tar han jo nå da (litt sent kanskje?). Jeg prøver å være "positiv" og tenker at det er bedre at han lurer nå fremfor om et år - rett før bryllupet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har ikke opplevd det samme selv, men det er utrolig viktig at dere snakker ordentlig sammen og finner ut hvorfor han ikke vil være sammen med deg lenger. Er det fordi han ikke har følelser for deg eller er det fordi han føler at det å gifte seg er et for alvorlig skritt? Det er utrolig viktig å se forskjellen på dette. Man skal aldri haste inn i et ekteskap om man ikke ønsker det, og det er bedre å vente til begge er klare.

Hvis han ikke har følelser for deg lenger, er det selvsagt en ærlig sak. Det kan skje alle, og da skal man være glad det skjer før man er gift. Men det er også viktig å huske at forelskelsen ikke er like sterk bestandig, det er den dype kjærligheten og det sterke vennskapet som holder forholdet oppe mesteparten av tiden.

Så hva tenker han? Er det bryllupet han er nervøs for, eller er det selve forholdet han føler skranter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest augustbrud 2003

Tror det er forholdet han er misfornøyd med - bryllupet bare "fremprovoserer" avgjørelsen. Vi har vært sammen i snart 6 år, så jeg synes ikke det er for tidlig! Han sier at hvis han velger å fortsette å være sammen med meg så vil han gifte seg. Så vi får ta det nå og bli ferdig med det! Enig i at forhold er dårlig i blant, og jeg synes også at forholdet har vært litt dårlig i perioder, men jeg har tenkt at det bare er midlertidig. Forhåpentligvis fører dette til at enten at vi gjør det slutt eller at forholdet vårt blir styrket i at vi tar tak i evnt. problemer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Husk på at alle forhold krever at begge parter jobber og gjør en innsats for at forholdet skal vare. Pass på å ha romantiske stunder sammen og ta vare på kjærligheten. Før dere eventuelt bestemmer dere for noe, bør dere ha en slik kveld der dere virkelig lager det romantisk og gjør noe sammen. Slike kvelder kan det være lett å finne ut hva man egentlig vil.

Håper det beste for deg iallfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og kjolen kan jo kanskje brukes en annen gang.... hehe... jeg må le av dere damer...

Waco

Vi visste jo at svært mange damer er mer forelska i bryllupet enn typen... men at det skulle være så tydelig... ja det kom til og med som en overraskelse for selv meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Må innrømme at jeg også reagerte litt på det Waco. En brudekjole kjøpt inn til et bryllup, bør ikke spares, men heller selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jamila

Jeg reagerte også på det samme som deg, Waco.

Til Augustbrud 2003, dette var en utrolig kjedelig situasjon. Føler med deg.

Det jeg kan råde deg til er å ta en pause i bryllupsforberedelsene, du har jo god tid til det, og bruk tid sammen med din kjære. Tenk på hverdagen, på det dere har sammen nå, og på det dere skal dele etter at bryllupsfesten er over. Kanskje han har følt seg litt overkjørt, at det er derfor han sier han tviler? Snakk sammen, snakk om hvorfor dere er sammen og har vært sammen så lenge, og snakk sammen om hvorfor han sier det han sier. Det er kanskje vondt der og da, men bedre å diskutere det enn å gå og gnage på det.

Du må også tenke gjennom, er dette det du virkelig vil? Det virker jo sånn, men greit å tenke gjennom?

Lykke til, og en klem fra meg til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest augustbrud 2003

Vil bare si at jeg ikke gifter meg for å ha bryllup, selv om jeg har kjøpt kjole allerede (fordi vi var på ferie i USA). Og forberedelsene har foreløpig kun dreiet seg om å reservere sted ut over kjolekjøp. Jeg synes Waco er drøy i sine uttalelser. Jeg synes ikke det er noe "for tidlig" i å gifte seg etter seks år, dessuten er det han som tviler, ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det vi reagerte på var måten du ordla deg på i forhold til brudekjolen og det virker som om du kunne tenke deg å bruke den i ditt neste bryllup senere. Hvordan tror du isåfall din daværende kjæresten vil tenke om du har spart kjolen fra et tidligere forhold og ønsker å bruke dne nå siden det forrige forholdet tok slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Waco sikkert vil fram til(og som jeg er enig i),er at denne kjolen er kjøpt inn til det planlagte bryllupet mellom deg og din samboer.Men hvis det nå ikke blir noe bryllup mellom dere(hvilker jeg selvfølgelig håper det blir),så bør kjolen selges,ikke gjemmes og brukes til et eventuelt annet bryllup.

Det var ihvertfall sånn jeg tenkte da jeg leste det første innlegget ditt.

Men nå krysser vi selvfølgelig fingrene for at dere får snakket ut og at det blir bryllup til neste år likevel.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest augustbrud 2003

Ok - skjønner misforståelsene. Kjolen var ikke dealen egentlig, det er jo forholdet som betyr noe! Jeg driter i hele kjolen, og det er klart den kan selges hvis det er nødvendig. Jeg håper bare at vi fortsetter å være sammen - det er det viktigste. Jeg kan godt gifte meg i shorts på stranda jeg, hvis det er det han vil! Så da er vi nok enige alle sammen, fokuset ble nok feil (hvis dere trodde kjolen var viktig, for det var den ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg må først få si at jeg nå synes veldig synd på deg, men det er også noe annet som slår meg og det er at du faktisk ikke virker så veldig overrasket??? Var det litt ventet likevel?

Det virker også som at dere har litt dårlig kommunikasjon mellom dere, i og med at dette kommer etter at bryllupet er bestemt. Det er vel normalt å diskutere skikkelig igjennom om man faktisk vil leve sammen for resten av livet, før datoen planlegges. Dere har jo vært sammen i 6 år , og burde kjenne hverandre godt nok til at dette ikke skal skje? En annen ting er at du i tidligere innlegg (tror jeg det var...) har nevnt noe om at forholdet har vært dårlig? Man planlegger vel ikke et bryllup med et forhold som er dårlig? Greit nok at alle har opp og nedturer iblant, men er man usikker bør man vente med bryllupsplanene (ikke rart skilsmissetallene er høye!!!). Vet at det ikke er deg som tviler, men vil du i det hele tatt gifte deg med ham når han føler sånn??? Det virker liksom som om du uansett håper i det lengste at han vil ombestemme seg og gifte seg uansett... Bit sammen tennene jenta mi og finn deg en annen! :evil:

Ja, ja, får vel kjeft nå, men dette er nå min mening...

Hilsen Vekten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest augustbrud 2003

Jeg har ikke i tidligere innlegg sagt at forholdet er dårlig (men vi har hatt en stressende periode, og da blir forholdet lite prioritert). At jeg ikke virker overrasket har jeg kanskje ikke formidlet (dette skjedde for en uke siden, så jeg har fordøyd det litt). Men typen min er litt av typen "grønnere på den andre siden", så han har litt problemer med å være glad for det han har! Men overraskende var det jo, jeg trodde jo dette skulle avklares FØR vi ble enige om å gifte oss.

Vi er veldig glad i hverandre og jeg tror og håper at vi kommer over dette. Skulle han ikke det, så går jeg videre (med eller uten kjole!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Enig med sistemann her inne; hvorfor skal du ta til takke med en mann som ikke er helt sikker på forholdet og som gir det stadig nye, dårlige perioder??? Har selv vært sammen med min forlovede i 4 år nå, og vi har har et stort, stort flertall av gode dager. Hadde de dårlige vært oppsiktsvekkende mange, ja da hadde jeg aldri gått inn i et ekteskap med denne personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som at han bestemmer om det skal bli bryllup eller ikke. Har du ingenting å si du eller?

Han sier han vil gifte seg med deg hvis han bestemmer seg for å fortsette forholdet med deg!!! Ærligtalt! Våkn opp jente! :o

Kanskje du burde finne ut om gresset er grønnere også....

Synes det hele høres ganske for dumt ut, men selvfølgelig trist for deg. Men en ting er sikkert: det hadde gått mer enn en uke før jeg hadde kommet over noe sånt.Så tenk nøye over dine følelser også. Er han mannen i ditt liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere andre her har påpekt, så er det han som sitter i førersetet her, og som tydeligvis kan velge utfallet. Men en ting må du tenke litt igjennom: sett at han bestemmer seg for å fortsette å være sammen med deg og gifte seg med deg - vil forholdet være det samme for deg etter dette? Vil du stole like mye på ham, respektere ham, og være like glad i ham etter at han har dratt deg gjennom dette?

Jeg opplevde nesten det samme for noen år siden (hadde ikke planlagt giftemål, men var samboere). Da han kom krypende tilbake etter noen måneder, tok jeg i mot ham, for det var jo dette jeg ønsket mest av alt. Men ingenting ble som før, han hadde ødelagt noe, og klarte aldri å bygge det opp igjen.

Så selv om dere finner ut at dere skal fortsette å være sammen, så tenk GODT gjennom om dere ønsker å inngå ekteskap med det første!

Lykke til - jeg føler med deg, jeg vet at dette er en veldig vond situasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest augustbrud 2003

Ok - dette blir litt mye.

Selvsagt bestemmer jeg også om vi skal gifte oss, og jeg kan, på linje med ham avgjøre om vi skal fortsette eller ikke. Nå er det han som lurer, så foreløpig venter jeg. Og jeg må si at det er litt utrolig at flere av dere anbefaler meg å droppe ham uten at dere vet noe særlig verken om forholdet vårt eller lignende. Jeg mener at forholdet vårt er for mye verd til å la det gå på båten, og derfor gir jeg ham litt tid på å tenke seg om. Jeg gir han ikke 6 år til, men mer enn en uke skal jeg klare! Det er en grunn til at vi har vært sammen lenge, og jeg tror ikke vi er så spesielle i å oppleve problemer og stagnasjon i forholdet vårt. Og hvis noen av dere ALDRI har lurt på om han dere er sammen med er den rette, lurer jeg på hvor naive dere er...

Uansett - jeg holder dere oppdaterte, og grunnen til at jeg postet var mest for å få utløp for frustrasjon. Post gjerne mer her (fritt frem!), men kanskje det er greit å droppe meldinger som "dropp ham, han er dust" osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexia

Jeg stusser litt over en ting du skriver:

Jeg ønsket jo å gifte meg med ham for at han skulle ta et endelig valg

Kanskje han føler at du presser ham? Kanskje han ikke vil gifte seg med deg? Kanskje det hele er litt for "heavy" for ham?

Og vet du; jeg har ALDRI tvilt på at mannen min er den rette! Hadde jeg tvilt, hadde jeg aldri giftet meg med ham. Og så langt jeg vet gjelder deg også for min mann.

Det at din mann åpenbart tviler på forholdet deres er ikke et godt tegn.

Nei, jeg hadde tenkt meg om to ganger om jeg var det. Vil du virkelig ha en mann som ikke er sikker? Er du ikke verdt mer?

Uansett: ikke gå på akkord med deg selv. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Jeg ønsket jo å gifte meg med ham for at han skulle ta et endelig valg, og det tar han jo nå da (litt sent kanskje?)...

Stilte du et ultimatum for han? Eller var det et felles ønske om å gifte seg?

Hvis du ville gifte deg med han for at han skulle gjøre et valg, kan det jo hende at han følte seg litt presset til å si at han ville gifte seg... Da kan det jo se ut som om han egentlig vil være sammen med deg, men drøye giftemålet litt...

Giftemål bør være noe begge vil av hele sitt hjerte.

Beklager hvis jeg virker hard eller hvis jeg har misforstått!! :D Det er i så fall ikke meningen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Fint, sett inn innlegg og skriv samtidig hva du ønsker vi skal svare. De som mener at kanskje dette er et faresignal holder munn, de som mener hun skal fortsatt gå for ekteskap slik at hun får brukt kjolen sin kan fortsette å skrive!

Unnskyld sarkasmen, men jeg ble litt provosert. Og jeg mener å ha sett tidligere også at du sliter så i forholdet, og da må vi jo få lov til å lure om forholdet i det hele tatt er liv laga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...