Gå til innhold

Vi skulle feire bursdagen vår sammen denne helgen, men venninnen min skal bestemme alt!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sugemerke
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun spurte meg i går hvem jeg hadde invitert og da sa hun bare at hun ikke ville ha de der. Jeg har gitt de beskjed og de sa jeg bare burde avlyse. Jeg tror jeg heller feirer med de i morgen :) 

Anonymkode: 9842e...a49

Du tror? Er det noe å lure på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som hun er redd for å ikke være midtpunktet og du får mer oppmerksomhet enn henne.  Derfor kan ingen av dine venner komme. Jeg hadde LETT droppet det. Invitert venner hjem til meg og feiret med de i morgen. Så kan hun være midtpunktet på hennes fest.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere skal liksom feire bursdagen SAMMEN, men ingen av dine venner får komme? Spesielt.... :dry:

Jeg hadde ringt henne å sagt at jeg ikke kommer hvis ingen av mine venner kan komme. Jeg hadde også sagt hun må slutte med å være så sjefete og hun styrer ikke hele showet.

Anonymkode: 574a0...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde selvsagt tatt dette opp med henne for lenge siden istedenfor å vente til i siste liten, uten å si noe, og så avlyse. Når du ikke tidligere har sagt noe eller sagt foten nei så syns jeg det blir for dumt av deg å avlyse. Du har jo funnet deg i dette og stilletiende godkjent hennes opplegg.

Anonymkode: 04d27...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GulSol

Jeg ville avlyst, sagt til henne at hun får ha en hyggelig bursdagsfeiring og arrangert middag hjemme eller på restaurant med mine venninner. Samt lagt ut masse bilder av en kjekk kveld på sosiale medier! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det jeg ikke skjønner helt er tidsaspektet her. Hvis jeg avtaler med ei venninne å planlegge/feire noe sammen, så venter jeg ikke til dagen før med å planlegge sammen med denne venninnen :klo: 

En ting er jo at venninna di driver å legger litt for mange føringer til at det skal være din bursdag også, men har du i det hele tatt tatt kontakt før i dag og prøvd å avtale og delta i planene, kommet med egne forslag osv, eller har du og venninna di egentlig bare kjørt hvert deres løp når det gjelder planlegging? 

Sånn situasjon er nå ville jeg enten ha laget min egen lille koselige bursdag i morgen med de som ikke fikk lov til å komme (det der er merkelig av venninna di altså, si ja til felles bursdag og stenge ute dine gjester) og bare kost meg med det, eller dratt i bursdagen til venninna og feiret min egen senere. Jeg ville også sagt til venninna mi at jeg synes det var en litt rar måte å arrangere en felles feiring på, at hun plutselig la så mange føringer som jeg ikke fikk påvirke, men jeg ville tatt det etter festen bare for å prøve å gjøre morgendagen så fin som mulig for både meg og venninna mi, uten dårlig stemning. 

Neste gang (mulig det blir en sak neste år også, hvis det er sånn at du og venninna di har bursdag på samme dag), ville jeg imidlertid vært mye tidligere ute med planlegging og egne krav, dersom det skulle bli aktuelt med felles bursdagsfeiring. 

Anonymkode: 886ad...886

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
59 minutter siden, GulSol skrev:

Jeg ville avlyst, sagt til henne at hun får ha en hyggelig bursdagsfeiring og arrangert middag hjemme eller på restaurant med mine venninner. Samt lagt ut masse bilder av en kjekk kveld på sosiale medier! 

Hadde jeg også gjort med god samvittighet :) Så kan hun kose seg på sin egofest. 

Anonymkode: 574a0...995

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun spurte meg i går hvem jeg hadde invitert og da sa hun bare at hun ikke ville ha de der. Jeg har gitt de beskjed og de sa jeg bare burde avlyse. Jeg tror jeg heller feirer med de i morgen :) 

Ja! Du har oss på KG i ryggen! :jepp: Kos deg masse med en liten feiring med venninnene dine, så håper jeg ikke du har dårlig samvittighet for avlysningen. 

Anonymkode: d5a84...203

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde selvsagt tatt dette opp med henne for lenge siden istedenfor å vente til i siste liten, uten å si noe, og så avlyse. Når du ikke tidligere har sagt noe eller sagt foten nei så syns jeg det blir for dumt av deg å avlyse. Du har jo funnet deg i dette og stilletiende godkjent hennes opplegg.

Anonymkode: 04d27...7ff

Du burde få deg noen briller. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kunne jeg meldt meg ut for lenge siden når jeg fikk vite dette i går? Det er ingen av mine venner som kommer og ingen kommet på mine vegne. 

Om det er tilfelle, hvorfor så tafatt? Er det virkelig så vanskelig å takke nei da det blir på veldig kort varsel? Jeg tenker at du trenger en seriøs jobbing med selvtillit og det å sette grenser. Skal du skrive innlegg på KG hver gang noen presser deg til noe?

Anonymkode: 9c707...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om det er tilfelle, hvorfor så tafatt? Er det virkelig så vanskelig å takke nei da det blir på veldig kort varsel? Jeg tenker at du trenger en seriøs jobbing med selvtillit og det å sette grenser. Skal du skrive innlegg på KG hver gang noen presser deg til noe?

Anonymkode: 9c707...36e

Herrefred da, var da voldsomt. Jeg har takket nei og skal ha min egen feiring i morgen. Dette er mitt første innlegg på KG og jeg bestemmer selv hvor mange innlegg jeg skal poste her fremover.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja! Du har oss på KG i ryggen! :jepp: Kos deg masse med en liten feiring med venninnene dine, så håper jeg ikke du har dårlig samvittighet for avlysningen. 

Takk. Nei, ingen dårlig samvittighet her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Å avlyse var nok en lur ting å gjøre. Reagerte hun venninnen din på at du avlyste?

Anonymkode: f2a0e...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å avlyse var nok en lur ting å gjøre. Reagerte hun venninnen din på at du avlyste?

Anonymkode: f2a0e...1a4

Nei, egentlig ikke. Eller hun sa bare: Åh det var synd. 

Nå har noen venner nettopp dratt og jeg er klar for senga :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, egentlig ikke. Eller hun sa bare: Åh det var synd. 

Nå har noen venner nettopp dratt og jeg er klar for senga :) 

Det viser at hun egentlig ikke bryr seg. Hun ble vel glad for å være midtpunktet alene. Hvem var det som egentlig tok initiativ til å feire bursdag sammen? 

Jeg ville ikke ansett henne som en god venn mer

Anonymkode: 61c13...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det viser at hun egentlig ikke bryr seg. Hun ble vel glad for å være midtpunktet alene. Hvem var det som egentlig tok initiativ til å feire bursdag sammen? 

Jeg ville ikke ansett henne som en god venn mer

Anonymkode: 61c13...442

Hun ville nok ikke ha vennene til ts der fordi hun ville være midtpunktet. Ego og enig i at hun er ingen god venninne. 

Endret av LeilaS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så fint at det ordnet seg med en fin bursdagsfeiring med dine ekte venner :)

Da jeg var barn så var jeg venninne med ei dominerende d***tkjerring. Hun bestemte alt, og jeg lystret. Jeg tenkte da at hun hadde hele skylden, mens jeg var et uskyldig offer for dette. Men nå i voksen tid, har jeg sett at jeg ikke tok initiativet til å bestemme noe. Jeg bare ventet på at hun skulle spørre meg hva jeg ville. Det er klart at hun bestemte når jeg ikke hadde noe innvendinger eller forslag til noe som helst på eget initiativ. Hadde jeg hatt en mindre dominerende venninne, så hadde det nok vært lettere for meg. Men jeg må innrømme at jeg trekker meg tilbake når andre tar styringen. Og jeg må innse at det er mitt valg. Det blir som å sette seg i baksetet og bli sur for at andre alltid får sitte fremme.

Så dropp denne venninnen. Ikke fordi hun tar styringen, men fordi hun er en dust :P Planleggingen burde du tatt initiativet til å være med på mye tidligere enn dagen før. Men nå ble det trolig mye kjekkere uansett :)

Anonymkode: 10152...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...