Gå til innhold

Single venninner anbefaler å slå opp/ opptatte stå i det!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vært sammen med typen i noe over ett år... Etter noen utfordringer i det siste har jeg noen gang følt for å dele litt problemer med venninner( de kjenner ikke hverandre, er fra forskjellige kretser/steder så kan umulig ha snakket sammen)  Dette gjorde jeg for å lette hjertet, be om råd, bare få andres syn på saken osv... Og det har seg faktisk slik at de som er i forhold selv anbefaler meg å jobbe med det, stå i problemene og Ikke tenke på å avslutte det for eksempel(for da vil jeg angre osv) mens de som er single anbefaler alle som en å bryte ut av det, finner alle mulige begrunnelser for hvorfor dette forholdet Ikke er bra for meg med andre ord.... De sier at de elsker å være single selv og ønsker meg kun det beste..

Tror dere at disse kvinnene kanskje underbevisst egentlig er misunnelige? Er liksom litt rart at Alle de som er uten fast partner anbefaler å bli singel!!!

hvor ærlige pleier kvinner å være i en sånn situasjon ? :heks:

Anonymkode: 51de8...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan jo være de er møkka lei å høre på gnål om problematiske partnere at det bare har blitt et automatisk svar. 

De opptatte vennene dine kan jo hende er livredd for å bli forlatt og ikke takler å være uten type så de anbefaler alle å bli i et forhold.

Trives man som singel ser man kanskje ikke verdien i et problematisk forhold, og trives man ikke som singel så er et dårlig forhold bedre enn ikke noe for mange. Er man ulykkelig singel er man kanskje ikke så ivrig å høre på forholdsproblemer for n'te gang heller. 

Anonymkode: d7711...398

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva i alle dager, kvinne? Hvordan får du det til at de er misunnelige? Hvordan får du det til at de ikke ønsker deg godt? Nei, her tror jeg du må jobbe litt mer deg selv. 

Anonymkode: 61cc5...e80

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært sammen med typen i noe over ett år... Etter noen utfordringer i det siste har jeg noen gang følt for å dele litt problemer med venninner( de kjenner ikke hverandre, er fra forskjellige kretser/steder så kan umulig ha snakket sammen)  Dette gjorde jeg for å lette hjertet, be om råd, bare få andres syn på saken osv... Og det har seg faktisk slik at de som er i forhold selv anbefaler meg å jobbe med det, stå i problemene og Ikke tenke på å avslutte det for eksempel(for da vil jeg angre osv) mens de som er single anbefaler alle som en å bryte ut av det, finner alle mulige begrunnelser for hvorfor dette forholdet Ikke er bra for meg med andre ord.... De sier at de elsker å være single selv og ønsker meg kun det beste..

Tror dere at disse kvinnene kanskje underbevisst egentlig er misunnelige? Er liksom litt rart at Alle de som er uten fast partner anbefaler å bli singel!!!

Du kan evt lufte problemene dine i en tråd på Kvinneguiden, og be oss nevne om vi er single eller i forhold samtidig som vi gir deg råd, så får du se at du kan få de samme svarene fra både single og ikke-single.

Anonymkode: bb54e...077

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste er ærlige. Men mange tenker nok ut fra seg selv, hva de ville gjort og er nok ikke så flink til å sette seg inn i andres situasjoner (i deres sko).

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok bare møkklei av å høre om problemene du har med typen og vil ha en slutt på akkurat det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange kan gi råd fra utsiden og si du må slå opp, men hadde de vært i samme situasjon selv hadde de synes det var mye vanskeligere å ta en avgjørelse. Hvis man bare får høre om isolerte negative hendelser, kan man mene at man bør slå opp, men de ser ikke helheten... Det er jo mange som f.eks. sier de aldri skal bli den som dropper å være med venninner fremfor kjæresten, men så gjør man det kanskje likevel når man faktisk får en kjæreste :P Så de single venninnene dine og de med kjæreste får jo et litt annet ståsted

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug

Det er lettest å gi råd ut fra erfaringer og egen situasjon, og vi er ikke alltid like flinke til å huske på at den som ber om råd ikke nødvendigvis er lik oss selv. De som er single er det kanskje nettopp fordi de ikke gadd mer av krangling og problemer, eller de mener livet er for kort til å vandre for mye mot vindretningen. De er ofte ikke så redde for å bli alene heller, for de er vant til det og vet at det går bra. De som er i forhold kan ha motsatte erfaringer. De kan ha opplevd at ting blir bedre hvis man bare holder ut og kjemper, og synes kanskje at tryggheten og stabiliteten som følger med et langvarig forhold er verdt noen kamper. De kan også være redde for å bli alene. Jeg tror ikke det har noe med misunnelse å gjøre, men at de gjør så godt de kan for å hjelpe ut fra eget ståsted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir noget uoversiktlig når du har 2 eller 3 tråder med likt HI...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, noen er bare sånn at eneste gangene man hører fra dem er når de skal klage på fyren sin. Da blir det dump ham med en ganng rett og slett bare fordi. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det tror jeg ikke.
Jeg tror ingen er misunnelige på det, spesielt ikke når du forteller om utfordringene dere har. Han er jo opptatt, har kjæreste (som er deg), så hva er det da å være misunnelig på når du selv sier at dere har noen utfordringer?

Det er jo ikke alltid sånn at man kan få rådene man ønsker, og når du ber om råd er det vel bedre å få ærlige svar?
Jeg ville ikke bedt deg om å gjøre det slutt, men hvis det er den 40. gangen du tar opp dette med en venninne, eller hvis kjæresten din gjør det så kan det sikkert hende at noen har sagt litt sånn flåsete: dump han. :roll: 

Hva er de misunnelig på da? Kjæresten din? De kan jo neppe være misunnelige på forholdet ditt, for det har du jo betrodd deg med og sagt ikke er noe bra. :klo: 

Endret av fuglekvitter__
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke du dele de utfordringene du og kjæresten har så kan vi hjelpe litt ? er jo noen menn her også så du får synspunkter fra begge kjønn. eller lurte du bare på om single vs i forhold venniner har forskjellige meninger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, brownbrown skrev:

kan ikke du dele de utfordringene du og kjæresten har så kan vi hjelpe litt ? er jo noen menn her også så du får synspunkter fra begge kjønn. eller lurte du bare på om single vs i forhold venniner har forskjellige meninger ?

Ja, du har et poeng. Da får hun litt mer utfyllende svar også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De er sikkert kronisk single og er bitter fordi de selv ikke har kjæreste mens du har det, så derfor prøver de å få deg til å bli singel du også. Forhold er ikke, og skal ikke være, en dans på roser. Man er faktisk to forskjellige personer, og da må man jobbe for å få ting til å fungere. Det er bare i eventyr og fantasier at det er full klaff og levde lykkelig alle sine dager uten en eneste krangel.

Anonymkode: 4892d...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Single mennesker er gjerne single fordi de foretrekker det over å være i et middels eller dårlig forhold. Noen har nok en drøm om det perfekte forhold, og deres største mareritt er å slå seg til ro med noe mindre enn det. Når de hører andre klage på kjærestene sine så blir de det motsatte av misunnelig, du beskriver jo en situasjon de gjør alt for å unngå og bekrefter at det er bedre å være singel. Ingenting gir meg mindre lyst på kjæreste enn å lese klagetråder på KG om manipulerende, sjalu eller voldelige menn, og man synes jo synd på personen som ikke klarer å bryte, man misunner dem ikke.

I tillegg er jo sammenligningsgrunnlaget mest menn man bare dater og ikke er forelsket i enda, og da skygger man jo banen ved det minste røde flagg. Imens folk i forhold setter nok fort seg selv og sin kjæreste i samme situasjon, og sier du må jobbe for det for de elsker jo kjæresten sin og ville ikke forlatt han med mindre det var et veldig alvorlig problem.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Single mennesker er gjerne single fordi de foretrekker det over å være i et middels eller dårlig forhold. Noen har nok en drøm om det perfekte forhold, og deres største mareritt er å slå seg til ro med noe mindre enn det. Når de hører andre klage på kjærestene sine så blir de det motsatte av misunnelig, du beskriver jo en situasjon de gjør alt for å unngå og bekrefter at det er bedre å være singel. Ingenting gir meg mindre lyst på kjæreste enn å lese klagetråder på KG om manipulerende, sjalu eller voldelige menn, og man synes jo synd på personen som ikke klarer å bryte, man misunner dem ikke.

I tillegg er jo sammenligningsgrunnlaget mest menn man bare dater og ikke er forelsket i enda, og da skygger man jo banen ved det minste røde flagg. Imens folk i forhold setter nok fort seg selv og sin kjæreste i samme situasjon, og sier du må jobbe for det for de elsker jo kjæresten sin og ville ikke forlatt han med mindre det var et veldig alvorlig problem.

Det finnes mange gode historier her om forhold også da, husk det folkens, men ja... ts gjør jo det. Hvis hun har opplevd det så må hun jo få lufte tankene sine. Allikevel så henger ikke dette misunnelses-greiene på greip når ts har hatt det sånn - på en annen side: alle har vel opplevd dette på en eller annen måte. :) 

Men ts vet vel best selv - hun som kjenner disse venninnene.

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 timer siden, fuglekvitter__ skrev:

Det finnes mange gode historier her om forhold også da, husk det folkens, men ja... ts gjør jo det. Hvis hun har opplevd det så må hun jo få lufte tankene sine. Allikevel så henger ikke dette misunnelses-greiene på greip når ts har hatt det sånn - på en annen side: alle har vel opplevd dette på en eller annen måte. :) 

Men ts vet vel best selv - hun som kjenner disse venninnene.

Ja, jeg sier ikke at forhold alltid er noe herk, men de gangene man hører om de som er et herk så blir man jo ikke misunnelig. 

Dette er en av to ting: Som du sier så kjenner TS venninnene sine best og det kan være alle de single er en bitter gjeng med kvinner som har en konspirasjon om at alle andre de kjenner også skal være single fordi det passer dem best. Følgelig gir de TS falske råd. Alternativ to er at TS bare innbiller seg at alle single automatisk er misunnelige på de i par, fordi livet har ikke en mening for TS dersom man ikke er to, ergo må alle som sier de har det bra uten en kjæreste lyve.

Jeg holder en knapp på kombinasjonen av det sistnevnte sammen med det jeg skrev tidligere om at det eksempelvis er vesentlig lettere for en singel kvinne å si "dump den utro dusten" enn det er for en gift kvinne å dumpe sin utro ektemann. Du får mer råd om å stå i det av seriemonogamister og andre forholdsmennesker, imens vi evig single er videre til nestemann dersom han har en middels grov feilstavelse og for mange smileys i en SMS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil be deg gjøre det som føles rett for deg, å bli eller ikke. 
Det høres ut som du har lyst å gå videre, unna den fyren, men det er det jeg tolker.
Ut fra min erfaring er det ingen grunn til å forbli i et forhold du ikke har interesse av.
Når det gjelder misunnelse... er du misunnelig at de ikke trenger ett forhold for å like seg selv? Tror du virkelig kvinner trenger en fyr for å ha det bra? Lol. Lykkelig singel og kommer aldri til å gidde med en fyr som ikke er min type.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men den eneste gangen jeg (som singel) har anbefalt en venninne å tenke på å forlate forholdet var da hun var skikkelig ulykkelig. Jeg så hvor vondt hun hadde det, og hvor mye han tok henne forgitt eller ignorerte følelsene hennes og ble så sint og lei meg. For ikke å snakke om det faktum at hun selv sa følelsene var borte og at hun kun valgte å være sammen med ham enda fordi hun ikke ville såre han, var glad i ham, og at de er samboere (leier) og dermed har en del felles ting. Hun er en fantastisk jente og fortjener mye bedre. Hadde riktignok også vår felles bestevenninne som er i et langvarig, lykkelig forhold på min side da. 

Anonymkode: 421b9...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke nødvendigvis være at de er sjalu på forholdet ditt. Mange single jenter savner bare venninne sine som er i forhold. Man får ofte andre prioriteringer når man er i forhold, og det kan gå utover vennskapet. Er dessverre en realitet for mange. Forøvrig må du huske at dersom du spør om råd, får du ikke alltid høre det du vil høre. Og det er åpenbart at de som er i et forhold selv har en annen synsvinkel (å jobbe med forholdet) enn de som er single. Man uttaler seg om det man vet best, og man lærer av erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...