Gå til innhold

Venninner som ikke unner deg ett nytt forhold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På Thursday, March 09, 2017 den 12.29, AnonymBruker skrev:

Ok, overskriften er kanskje litt satt på spissen, men det er faktisk slik jeg opplever det. 

Det har seg slik at jeg for tre år siden omsider kom meg ut av et langvarig og vondt forhold som nesten tok knekken på meg. Dette hadde jeg i stor grad skjult for alle utenom nærmeste familie. Da jeg endelig fikk brutt ut av det så fikk jeg veldig god støtte fra alle. 

Et halvt år senere møtte jeg en fantastisk flott fyr, god og snill. Vi ble sammen og skal gifte oss til vinteren. Jeg har mange gode venner som jeg har hatt i mange år, men tre av disse er single og etter at jeg ble sammen med ham jeg nå skal gifte meg med, så merket jeg at tonen mellom meg og disse tre andre har endret seg. I begynnelsen av forholdet så mente det at jeg "hoppet i det alt for raskt" og at jeg burde være singel lengre. Når jeg fortalte at vi skal gifte oss om 9 måneder så ble ett par av dem helt distansert. De tar ikke kontakt og når jeg tar kontakt så virker de kjølige. De spør ingenting om hverken bryllup eller planlegging (fikk jo høre at jeg gifter meg for fort da) og har kommet med flere vonde stikk. Og det sårer meg!! Jeg ble hyllet da jeg forlot et vondt forhold, men når jeg fant min kjæreste så var det liksom ikke så greit lengre... 

Vi er i slutten av tjueårene og de tre venninnene mine har vært single LENGE. Jeg vet at de ønsker seg kjæreste og lurer på om det rett og slett kan handle om sjalusi. Lurer på hvordan jeg skal forholde meg til dette. På nåværende tidspunkt har jeg bare unngått alt av forholds-og bryllupssnakk. Litt sårt at jeg ikke kan snakke med dem om ting som skjer i livet mitt. Andre med lignende erfaringer? 

Anonymkode: 0b552...591

Kan jo være de er redde for at du hopper for raskt inn i et forhold og de er redde for at han skal vise seg å være like ille som eksen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Maleficenta skrev:

Kan jo være de er redde for at du hopper for raskt inn i et forhold og de er redde for at han skal vise seg å være like ille som eksen..

Ja, for damer som søker teite menn har det med å være gjengangere i udåden. De kommer sjeldent over en bra fyr, sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...