Gå til innhold

Kollega som tisser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en konkret grunn til at du velger en kjønnet begrep, selv om du visstnok ikke sikter til et bestemt kjønn?

Anonymkode: e489f...0ab

Du har vel hørt det skjellsordet før vell, regner med du vet hva det står for. 

Anonymkode: 73716...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 3/8/2017 den 13.32, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at vi alle tisser, men ikke hvert 45 minutt.

Vi jobber i team på 5 og rullerer på 30 min fri. Den tusen skal vi bruke til tissepauser, oppdatering og mat.

Nå begynner jeg/vi å bli lei av en kollega som må ha avløsning hele tiden. Dette går ut over oss på flere måter. Vi får aldri spist ferdig før personen skal på do igjen og ofte brukes det 20 min på hvert besøk.

Kanskje kollegaen vår skal finne seg annet arbeid? Det drikkes masse proteindrikker og vann sagen lang. Personen unnskylder seg hver gang og ler av at vi ikke får vår tilmålte tid.

Når de 30 min er brukt opp er det ofte 2-4 tiner til neste pause.

Hva søren skal vi gjøre, vi er så lei.

Selv bruker personen hele sin pause til det som skal gjøres og kan også plutselig komme på at dobesøk må gjøres 5 min før pausen er over, noe som ødelegger for vår rullering.

Anonymkode: 64c78...bbc

Har vist aldri hørt om diabetes?

I tillegg til dette forteller diabetikere at de tisset mye og var tørste. 
https://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=1936:symptomer-pa-diabetes&catid=231:diabetes&Itemid=512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 3/8/2017 den 17.03, AnonymBruker skrev:

Det kan jo hende at han ler av det for å skjule at han har en sykdom? Jeg ser det slik: han drikker for mye, og må kutte ned på det. Han sliter med magen/blæren og tør ikke gi beskjed til noen, så han ler det bort. Siste mulighet er at han sluntrer unna.

Anonymkode: 59b11...978

Diabetes fy fy. Må rakke ned på stakkaren. 

Anonymkode: 39380...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle vet at folk som har problemer med tarm/blære har rett på å ta andres pause!?!??!

Nei, det har de ikke. Så om du stepper inn for han/henne i pausen din, så tar du ferdig den halvtimen din etterpå uavhengig av hva klokken har blitt, mens han/hun tar over for deg der du skulle jobbet. Hvis det ikke er mulig pga at du har vanskeligere jobb enn han/henne, så får sjefen ansatte en do-vikar som kan ta plassen til tisse-kollegaen mens han/hun er på do.

Anonymkode: ee610...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bruker 20 min på ¨tisse ørten ganger om dagen med mindre det er snakk om alvorlige retensjon.  Hvis denne kollegaen er syk kan han jo ikke jobbe normalt og må finne seg noe annet å gjøre.  Det er innlysende at kollegaen din er lat og bruker do som en unnskyldning for å slippe å jobbe.  Ta det opp med sjefen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Legg han/hun til på Facebook og sjekk om han/hun er online når han/hun er på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en diagnose ofte kalt "overfølsom blære". Det gjør at jeg tisser veldig ofte, til og med oftere enn kollegaen din! Dette kan jeg selvfølgelig ikke noe for

Anonymkode: 789db...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en diagnose ofte kalt "overfølsom blære". Det gjør at jeg tisser veldig ofte, til og med oftere enn kollegaen din! Dette kan jeg selvfølgelig ikke noe for

Anonymkode: 789db...c01

OK, men får dine kollegaer kortere lunch pga at de bruker deler av den på å gjøre jobben din mens du tisser?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11

Her må dere finne ut noe. For det er jo ikke gteit at det skal gå utover dere. Hans problemer skal ikke være deres problemer. Skjønner godt dere er lei. Hadde jeg også vært. Ta en prat med sjefen. Det er ikke normalt å få på på hver halvtime og være der i 20 minutter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å ha noe å slå i bordet med kan det være lurt å notere hvor ofte dette skjer i løpet av noen dager. Skriv ned når og hvor lenge hver av dere har pause/går på do og vis det til sjefen. Vi gjorde dette med en kollega som sannsynligvis hadde verdensrekord i røykepauser. Sjefen fikk sjokk, h*n trodde ikke det var så ille.

Anonymkode: c43fb...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...