AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #21 Del Skrevet 8. mars 2017 Det kan jo hende at han ler av det for å skjule at han har en sykdom? Jeg ser det slik: han drikker for mye, og må kutte ned på det. Han sliter med magen/blæren og tør ikke gi beskjed til noen, så han ler det bort. Siste mulighet er at han sluntrer unna. Anonymkode: 59b11...978 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #22 Del Skrevet 8. mars 2017 Er det helt utenkelig at fyren bare er slask? Anonymkode: c66fb...04e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 8. mars 2017 #23 Del Skrevet 8. mars 2017 Kanskje han har overaktiv blære? Eller uoppdaget diabetes? Ting er ikke alltid sånn som du tror selv om jeg kan forstå at det er litt irriterende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #24 Del Skrevet 8. mars 2017 Om jeg forstår deg rett, så får altså dere andre kortere pauser fordi dere må avløse han som skal på do? Og avogtil må dere utsette pausene deres? Synes dette høres urimelig ut, dere har jo krav på hvile dere også. Hadde tatt det opp med arbeidsgiver. Om han har en sykdom eller tilstand som gjør det burde det tilrettelegges i større grad slik at det ikke går ut over dere. Anonymkode: 1c5b8...0ac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #25 Del Skrevet 9. mars 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet at vi alle tisser, men ikke hvert 45 minutt. Vi jobber i team på 5 og rullerer på 30 min fri. Den tusen skal vi bruke til tissepauser, oppdatering og mat. Nå begynner jeg/vi å bli lei av en kollega som må ha avløsning hele tiden. Dette går ut over oss på flere måter. Vi får aldri spist ferdig før personen skal på do igjen og ofte brukes det 20 min på hvert besøk. Kanskje kollegaen vår skal finne seg annet arbeid? Det drikkes masse proteindrikker og vann sagen lang. Personen unnskylder seg hver gang og ler av at vi ikke får vår tilmålte tid. Når de 30 min er brukt opp er det ofte 2-4 tiner til neste pause. Hva søren skal vi gjøre, vi er så lei. Selv bruker personen hele sin pause til det som skal gjøres og kan også plutselig komme på at dobesøk må gjøres 5 min før pausen er over, noe som ødelegger for vår rullering. Anonymkode: 64c78...bbc First world problems Anonymkode: e78e8...ff7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #26 Del Skrevet 9. mars 2017 Sette ut rykter om at han har inkotinesproblemer? Anonymkode: 17ea5...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 9. mars 2017 #27 Del Skrevet 9. mars 2017 (endret) 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sette ut rykter om at han har inkotinesproblemer? Anonymkode: 17ea5...753 Hva med å være litt voksen? Tror du løsningen på et problem er å starte med mobbing på arbeidsplassen? Sånne folk som deg, med de holdningene til "Hvordan løse mitt problem? Jo, jeg forsøker å skade andre!" har jeg lite til overs for, må jeg si. Jeg pleier generelt å kalle folk som velger å gjøre sånt for drittkjærringer, rent personlig. For det er de.(Uansett kjønn.) Det er sånne folk som ødelegger verden for oss andre. Endret 9. mars 2017 av Tøytigern 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 9. mars 2017 #28 Del Skrevet 9. mars 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Om jeg forstår deg rett, så får altså dere andre kortere pauser fordi dere må avløse han som skal på do? Og avogtil må dere utsette pausene deres? Synes dette høres urimelig ut, dere har jo krav på hvile dere også. Hadde tatt det opp med arbeidsgiver. Om han har en sykdom eller tilstand som gjør det burde det tilrettelegges i større grad slik at det ikke går ut over dere. Anonymkode: 1c5b8...0ac Dette. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #29 Del Skrevet 9. mars 2017 Jeg tisser unaturlig ofte, har vært hos legen og det er ingenting galt, men jeg bruker ikke 20 minutter. Dårlig mage av all proteinshaken eller andre tarmproblemer kanskje? Anonymkode: 7efaf...20e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
funginger Skrevet 9. mars 2017 #30 Del Skrevet 9. mars 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne kollegaen er nok klar over sin egen helse, så hvis det er sykdom som gjør dette så hadde vi fått høre det. Vi er bare så møkklei av dette, har pågått i flere månter. Skal snakke litt med de andre og høre om vi skal gjøre noe med det. Enkelte ganger får vi ikke pause på flere timer pga dette. Anonymkode: 64c78...bbc Nei, dere skal ikke snakke om dere skal gjøre noe med det. Dere skal forklare situasjonen til overordnede og be om at det skal bli nok tid til at alle skal kunne få pause. Hvis han er syk har dere ikke noe med det og det kan godt hende han ikke vil fortelle dere om det. At dere driver å gjør en stor greie ut av det uten å ha tatt det opp med ledelsen er ganske ufint. Har han et problem må arbeidsplassen tilpasse arbeidet. Er han slapp og lat må sjefen avgjøre hva man skal gjøre med det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertefisk Skrevet 9. mars 2017 #31 Del Skrevet 9. mars 2017 Hva slags jobb er dette der man ikke kan tisse når man vil? Klarer ikke se for meg hva slags arbeidsplass det kan være egentlig... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #32 Del Skrevet 9. mars 2017 4 timer siden, Hypnosee skrev: Hva slags jobb er dette der man ikke kan tisse når man vil? Klarer ikke se for meg hva slags arbeidsplass det kan være egentlig... Helseinstitusjoner? Barnevernsinstitusjon? Jeg har jobbet slike steder, og det har vært noe lignende TS' pause-beskrivelse. Anonymkode: fc052...384 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #33 Del Skrevet 9. mars 2017 Jeg mener også at dere må begynne å si nei oftere. La ham forstå at han ikke kan skyve sine dårlige vaner (mye drikking og lang surfing på do) over på dere. Eventuelt skyve sine helseproblemer (irritabel tarm?) over på dere. Dersom han lager bråk når dere ikke har tid til å ofre deres pauser for ham lenger, kan dere gå til ledelsen. Kanskje ledelsen er klar over denne personens eventuelle tarmproblem, men satser på at dere andre jobber ekstra mye for å dekke over hans fravær? Slik skal det IKKE være! Anonymkode: bb106...d3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #34 Del Skrevet 9. mars 2017 Hvis du har 30 min pause, og du må jobbe 15 minutter av de så "Knut" får tisse, så tar du igjen de 15 min etterpå mens "Knut" jobber. Poenget mitt er at du tar den pausen du skal ha, og tar "Knut" for mye pauser, så er det overordnet sin jobb å sette inn mer arbeidskraft. Anonymkode: ee610...b07 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #35 Del Skrevet 9. mars 2017 Synes det er greit nok at vedkommende må få lov til å gå på do ofte (hvert 45 minutt er ikke normalt, men mulig vedkommende har kontakt med lege), men å vente til slutten av pausen samt bruke 20 minutter på do (ingen bruker så lang tid selv om man bæsjer!) synes jeg ikker er greit. Dersom vedkommende trenger 20 minutter på toalettet av en eller annen grunn bør han/hun forklare at det er medisinsk og komme opp med en alternativ løsning når det gjelder skift. Anonymkode: f624b...f05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cartman Skrevet 9. mars 2017 #36 Del Skrevet 9. mars 2017 Sørg for at kollegaen din drikker litt ekstra mye i morgen. Kjøp en 15 kg kjetting på sportsmaster og den dyreste hengelåsen du finner, så sperrer du dassen. eller Du kan gjøre som alle oss andre. Vi snakker med vår overordnede om problem vedrørende arbeidsmiljø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #37 Del Skrevet 9. mars 2017 Kanskje vedkommende har morbus chron og sliter veldig med magen. Og derfor må han drikke mye for å ikke bli dehydrert. Anonymkode: 6cd0d...380 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #38 Del Skrevet 9. mars 2017 Hæ, bruker den 20 min på do? Det er drøyt. Da må sjefen ta opp med personen om det er noe som plager personen. Jeg husker ds jeg gikk gjennom samlivsbrudd, da var jeg ofte og lenge på do og gråt og sendte meldinger. Ellers går jeg og VELDIG ofte på do. Jeg drikker ikke mer enn andre, men jeg "løper" når jeg må på do på jobben. Bruker Max 3-4 min. Har vært på sykehus for dette for jeg føler jeg ofte tisser, men alt var vist normalt. Opplever mange ganger at det etter 30 min så må jeg helt sykt tisse, blæren er helt proppa og det nesten gjør vondt🙈 Tror jeg skiller ut veske veldig fort. Drit irriterende! Men å være på do så mye og lenge wr drøyt!! Jeg går på do kl 08 ca og går til pasientene mine også er det do igjen i pausen kl 11.30. Går jeg på do før det så må jeg VELDIG på do. Anonymkode: 6bcd0...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #39 Del Skrevet 9. mars 2017 21 timer siden, Tøytigern skrev: Jeg pleier generelt å kalle folk som velger å gjøre sånt for drittkjærringer, rent personlig. For det er de.(Uansett kjønn.) Det er sånne folk som ødelegger verden for oss andre. Er det en konkret grunn til at du velger en kjønnet begrep, selv om du visstnok ikke sikter til et bestemt kjønn? Anonymkode: e489f...0ab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #40 Del Skrevet 10. mars 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener også at dere må begynne å si nei oftere. La ham forstå at han ikke kan skyve sine dårlige vaner (mye drikking og lang surfing på do) over på dere. Eventuelt skyve sine helseproblemer (irritabel tarm?) over på dere. Dersom han lager bråk når dere ikke har tid til å ofre deres pauser for ham lenger, kan dere gå til ledelsen. Kanskje ledelsen er klar over denne personens eventuelle tarmproblem, men satser på at dere andre jobber ekstra mye for å dekke over hans fravær? Slik skal det IKKE være! Anonymkode: bb106...d3b Dette er en dum ide. Hva om vedkommende er syk, skal en med feks irritabel mage drite på seg da? Det må tas opp med leder så kan LEDER og kollegaen dems kan komme frem til en løsning. Uansett hva problemer er (sykdom, slarv eller surfing sommer foreslått). Ikke rart det er mobbing, dårlig arbeidsmiljø og drittslenging på arbeidsplasser om dette er slik man løser en konflikt. Anonymkode: 73716...3f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå