Gå til innhold

Hva synes dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er frivillig på en ungdomsklubb som har gått litt under i det siste, på grunn av oppussing og lite folk. Jeg fikk melding av han som er ansvarlig her om dagen, og jeg svarte ikke på den fordi jeg glemte det. Jeg la ut en mystory av meg selv i dag, og fikk chat tilbake fra han, "Kan du svare på den meldingen jeg sendte deg her om dagen?" Er ikke det litt rart? Han har tidligere krevd at jeg skal bytte vakter på jobb for å være med på ting, legger møter på helt merkelige tider (15.00 en onsdag, jeg var på skolen, og de fleste av oss er under utdanning!) og skriver ofte på snapchat i stedet for å ta det på melding. Jeg synes dette er nesten litt frekt, og jeg kan ikke skjønne at dette er greit? Er flere ganger jeg har reagert og synes det virker litt merkelig.. Han svarte på en mystory som jeg la ut (jeg sendte den ikke personlig til han en gang)... Jeg har bare litt rare vibber over det hele. Spesielt det med snapchat, for jeg synes det blir litt for uformelt og det ikke er seriøst da. Jeg glemte meldingen, men jeg har nesten mistet lysten til å være med etter han begynte sånn.. Jeg skjønner han vil være hipp og kul, men det fungerer ikke sånn.. Jeg tar han ikke seriøst og jeg føler han ikke tar meg seriøst når han driver å sender ting som er uviktige/viktige på snapchat. Jeg synes det bare er litt rart! Hva tror dere?

Anonymkode: 5292b...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Litt useriøst å ta slike ting på snap, men kanskje han prøver å få kontakt der dere er?

Tidlige møter må dere si ifra om. At de fleste er på skole, men 16 passer bedre.

Useriøst av deg å ikke svare på meldingen. Selvsagt lov å glemme, men ja, man bør svare på meldinger.

Anonymkode: e26c6...53e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Litt useriøst å ta slike ting på snap, men kanskje han prøver å få kontakt der dere er?

Tidlige møter må dere si ifra om. At de fleste er på skole, men 16 passer bedre.

Useriøst av deg å ikke svare på meldingen. Selvsagt lov å glemme, men ja, man bør svare på meldinger.

Anonymkode: e26c6...53e

Jeg vet ikke? men synes det er rart at han faktisk tar kontakt, via en snap jeg har lagt ut, bilde av meg selv, i stedet for å sende en purremelding?

Har gitt beskjed om møtene ikke passer på enkelte dager men likevel, hvem greier da å legge et møte på torsdag, hver gang? Han. Har gitt beskjed utallige ganger, "jeg er på jobb torsdag, har sagt det før, kan vi ha møte en annen dag?"

Jeg glemte den. Jeg er veldig dårlig på å svare på mld, men jeg pleier som regel å svare etter litt tid(2-4 timer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke? men synes det er rart at han faktisk tar kontakt, via en snap jeg har lagt ut, bilde av meg selv, i stedet for å sende en purremelding?

Har gitt beskjed om møtene ikke passer på enkelte dager men likevel, hvem greier da å legge et møte på torsdag, hver gang? Han. Har gitt beskjed utallige ganger, "jeg er på jobb torsdag, har sagt det før, kan vi ha møte en annen dag?"

Jeg glemte den. Jeg er veldig dårlig på å svare på mld, men jeg pleier som regel å svare etter litt tid(2-4 timer).

Det er vel nettopp derfor han tar kontakt via mediene han ser du er aktiv på ? 
Om du ikke vil ha jobbrelatert på snap, så står du helt fritt til å fjerne lederen derfra, eller si tydelig i fra om at du foretrekker meldinger på andre medier, og heller få purremeldinger på de samme mediene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Det er vel nettopp derfor han tar kontakt via mediene han ser du er aktiv på ? 
Om du ikke vil ha jobbrelatert på snap, så står du helt fritt til å fjerne lederen derfra, eller si tydelig i fra om at du foretrekker meldinger på andre medier, og heller få purremeldinger på de samme mediene.

Joda, men så er ikke dette helt "Jobbrelatert" heller. Mer frivillig, det vil si, han kan ikke tvinge meg til noe. Jeg bare synes det er rart at han gjør det.. Jeg må kanskje gjøre det da.. :/ Jeg bare føler det blir et useriøst forhold i mellom "Kollega" til "sjef". Jeg vet ikke med deg, men jeg ville ikke fått melding av sjefen min(dvs. arbeidsgiver) på snapchat om at jeg måtte svare på noe. Er ikke alt som man trenger å svare på(dette var faktisk en sånn mld). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WeirdAlien

Svar ham på meldingen. Selv om du er frivillig så er det skole og egen jobb du må prioritere enn frivillig arbeid. Det må nesten komme til sist når du har tid, lyst og energi. 

Hvis jeg var deg ville jeg egentlig bare fjernet ham fra snapchat og sagt du vil holde ting litt mer profesjonelt. Jeg er for eksempel ikke venn med sjefen min på facebook selv om han er nesten like ung som meg og kul. Meldinger på jobb bør egentlig heller ikke gå gjennom andre steder enn meldinger på mobilen, eventuelt jobbmailen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, WeirdAlien skrev:

Svar ham på meldingen. Selv om du er frivillig så er det skole og egen jobb du må prioritere enn frivillig arbeid. Det må nesten komme til sist når du har tid, lyst og energi. 

Hvis jeg var deg ville jeg egentlig bare fjernet ham fra snapchat og sagt du vil holde ting litt mer profesjonelt. Jeg er for eksempel ikke venn med sjefen min på facebook selv om han er nesten like ung som meg og kul. Meldinger på jobb bør egentlig heller ikke gå gjennom andre steder enn meldinger på mobilen, eventuelt jobbmailen.

Veldig enig! Har svart han, så det er det! 

Jeg føler det ikke blir profesjonelt når han sender meg snap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men så er ikke dette helt "Jobbrelatert" heller. Mer frivillig, det vil si, han kan ikke tvinge meg til noe. Jeg bare synes det er rart at han gjør det.. Jeg må kanskje gjøre det da.. :/ Jeg bare føler det blir et useriøst forhold i mellom "Kollega" til "sjef". Jeg vet ikke med deg, men jeg ville ikke fått melding av sjefen min(dvs. arbeidsgiver) på snapchat om at jeg måtte svare på noe. Er ikke alt som man trenger å svare på(dette var faktisk en sånn mld). 

Jobb er jobb, uansett om du får betalt eller ikke.
Alle meldinger som omhandler turnuser, arbeidstider, arbeidsoppgaver og lignende er jobbrelatert, uansett om du får kroner på konto eller en klapp på skulder for jobben. 

Jeg ville ikke fått melding fra sjefen på snap, av den enkle grunnen at jeg bruker snap som et privat sosialt medium, og aldri kunne funnet på å ha sjefen min på snap. Ikke sjefen på jobb og ikke styreleder for frivillig arbeid.
Du gir ikke nummeret ditt til noen du ikke vil skal ringe deg, du gir ikke eposten din til noen du ikke vil skal sende mail, du gir ikke ut SoMe konto til noen du ikke vil skal kontakte deg der.
Ved å connecte med sjef på SoMe så har dere allerede laget en meget utydelig linje på forholdet, og enten må dere sammen definere tydelig og direkte hva som er akseptabel kontakt der, eller så må man slette den andre parten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker

Ooookei, folkens! Oppdatering. Jeg ble innkalt på styremøte for et par uker siden og da ble det avtalt at det skulle komme et nytt i løpet av de neste ukene. Så sitter jeg hjemme nå, og ser i notifications på Facebook at jeg er lagt til i en gruppe. Gruppa har eksistert siden 10.mars, og den siste uka har det vært avstemning på når neste møte skulle være, og at den skulle være i DAG 19.00... jeg ble lagt inn i den gruppa 19.35... ingen har gitt meg beskjed om at i dag var det møte... vurderer sterkt å trekke meg fra hele greia. Att på til ser jeg på referatet at ikke tilstede, det var ikke mitt navn nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...