Gå til innhold

Vurderer å droppe bestevenninde. Trenger råd :/

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Takk igjen for svar. 

Godt å få ting satt i et litt annet perspektiv! Dere har nok rett i det dere skriver om at hun selv er satt i en kjip situasjon.

Jeg får ta en prat med henne og heller si hva jeg syns på en fin måte, og prøve å ikke gjøre så stor sak utav det.

Ikke alltid lett å se ting i fra andres side når man føler som man selv gjør, derfor er det så godt å få innspill ifra andre som ikke sitter midt i det selv.

TS

Anonymkode: 53649...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk igjen for svar. 

Godt å få ting satt i et litt annet perspektiv! Dere har nok rett i det dere skriver om at hun selv er satt i en kjip situasjon.

Jeg får ta en prat med henne og heller si hva jeg syns på en fin måte, og prøve å ikke gjøre så stor sak utav det.

Ikke alltid lett å se ting i fra andres side når man føler som man selv gjør, derfor er det så godt å få innspill ifra andre som ikke sitter midt i det selv.

TS

Det er alltid greit å få flere perspektiver på ting når man selv sitter midt oppi det :) Ta en prat med henne, men pass på å ikke beskyld henne for noe. La det være klart at dette er noe DU har problemer med dette, så ikke hun føler seg presset oppetter en vegg der hun føler at hun må velge mellom deg eller søsteren sin. Skjønner godt at du syntes dette er fryktelig vanskelig.

Lykke til!

Anonymkode: 01e37...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen.

Ja jeg er kanskje litt egoistisk i denne situasjonen, derfor jeg spør om råd. For jeg syns det er vanskelig å vite helt hva som er rett å gjøre, om jeg overreagerer osv. 

Det jeg ser på som største problem er vell bla at livet mitt nå blir diskutert med han, det syns jeg ikke er greit. At de ikke på en måte ikke har tenkt selv at det ikke passer seg er rart for min del.

Skjønner at hun må være der for søsteren sin, absolutt. Men på samme tid så finner jeg det rart at hun plutselig har et helt annet syn på mannen og at han plutselig er super grei osv. 

Vet også at sosiale sammenkomster fra hennes side nå kommer til å bli uaktuelt for meg å komme på pga han kommer garantert til å være der. 

Syns bare alt rundt dette ødelegger litt. Men det er jo for all del ikke noe å ødelegge vennskapet vår for..

TS

Det var vel du som hadde de ugreie opplevelsene med han. Ikke hun. Hun  bare hørte om det. La henne ha sitt eget forhold til ting, og du kan ha ditt. Hun trenger ikke føle og tenke alt likt som deg bare fordi hun har støttet deg når du trengte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, Ambador skrev:

Det var vel du som hadde de ugreie opplevelsene med han. Ikke hun. Hun  bare hørte om det. La henne ha sitt eget forhold til ting, og du kan ha ditt. Hun trenger ikke føle og tenke alt likt som deg bare fordi hun har støttet deg når du trengte det.

Har aldri sagt hun må føle eller tenke alt likt som meg. Men jo hun var også vitne og ved en anledning offer for hans ustabile utbrudd, var ikke bare at hun hørte alt gjennom meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke

Jeg er en enkel sjel så jeg hadde kuttet henne ut av livet mitt så lenge hun omgås han. Rett og slett for å slippe å måtte forholde meg selv til mennesker som har gjort meg vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns ikke du skal droppe denne venninna da hun i utgangspunktet høres ut som en god venninne. Det er nok litt egoistisk tankegang av deg, og tenke at hun skal droppe søstera (som da må gjøres for at hun skal kunne droppe han helt utav livet sitt). Når det er sagt forstår jeg at situasjonen er mega kjipt for deg, og forstår du tenker den tanke gangen. 

MEN det jeg syns du skal ta opp med henne er jo dette med at de diskuterer deg og ditt liv på fest eller i annen sammenheng. Der syns jeg i grunn hun svikter som venninne, hun kjenner til situasjonen med din eks og både hva du opplevde og hva du følte da kunne hun ha spart deg for akkurat dette. Så dette ville jeg ta opp med henne.

Håper det ordner seg til det beste for deg :)

Anonymkode: a4255...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...