Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Er det flere her inne med 4 åringer som har nattskrekk?  Vi hadde et tilfelle i natt. Det er vanskelig å se på,men alt vi får gjort er å være tilstede og snakke rolig til henne. Hun sparker,vifter,hyler, gråter, roper nei etc. Sist hun hadde det sånn var hun rundt 2 år. 

Er det noe vi kan gjøre for å forhindre dette? Hun legges 1830 hver dag fordi hun er så sliten etter bhg. Våkner stort sett av seg selv rundt kl 06 (og det er gret for det er da vi pleier å stå opp). Vi har begge full jobb og ca 30 min reisetid. 

Barnet er i bhg fra 0730-16 /1615 hver dag. I helgeen tar vi det med ro og hentet oss inn igjen. Ingen akt på ettermiddag ette bhg.

Anonymkode: 88fab...4bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår datter slet med nattskrekk i perioder når hun var liten (mellom 2 og 7 år). Det økte gjerne i intensitet når det hadde skjedd endringer i hverdagen. Som for eksempel å bytte avdeling i barnehage, overgang mellom barnehage/skole eller andre ting.

Nattskrekk er grusomt å se på når det pågår, så jeg skjønner deg godt, men det er jo egentlig ikke noe du kan gjøre der og da. Med unntak av å sørge for at barnet ikke skader seg. Datteren min ble verre hvis jeg prøvde å ta henne opp og klemme henne inntil meg. Rolig snakking og det å være der holdt. Anfallene varte gjerne 10-15 minutter.

Så tenk litt gjennom om det har vært endringer i hverdagen hennes, eller om det er andre ting som påvirker henne. Og så får den magre trøsten være at det går over, og at de heldigvis ikke husker noe neste dag.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...