Gå til innhold

Bloggerens popularitet vs. negativ omtale på KG

JackIost

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, JackIost skrev:

Neida, det er selvsagt fullt mulig å skrive i denne tråden, holde seg til tema, uten at innlegget bør slettes grunnet regelbrudd :)

Nei. Tema for denne tråden har spekulasjoner i KG-brukeres underliggende motiver som premiss = regelbrudd.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Aricia skrev:

Nei. Tema for denne tråden har spekulasjoner i KG-brukeres underliggende motiver som premiss = regelbrudd.

Moderatorene er åpenbart uenige med deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JackIost skrev:

Moderatorene er åpenbart uenige med deg :) 

?

Du skrev jo selv at tråden blir mindre og mindre.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Aricia skrev:

?

Du skrev jo selv at tråden blir mindre og mindre.

Ja, og det er ikke pga tråden, men pga innlegg folk skriver i den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
1 time siden, JackIost skrev:

Ja, og det er ikke pga tråden, men pga innlegg folk skriver i den :) 

Hva er forskjell på tråden og innleggene i tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sugemerke skrev:

Hva er forskjell på tråden og innleggene i tråden?

Det er mulig å skrive innlegg i ALLE tråder, som (altså innleggene) bryter reglene og blir slettet, uten at TRÅDEN, altså åpningsinnlegget, bryter noen regler :)

Men alt dette er uansett en avsporing :)

Endret av JackIost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sugemerke
Akkurat nå, JackIost skrev:

Det er mulig å skrive innlegg i ALLE tråder, som bryter reglene og blir slettet, uten at TRÅDEN, altså åpningsinnlegget, bryter noen regler :)

Men alt dette er uansett en avsporing :)

Tråden er vel summen av innlegg, ikke bare hovedinnlegg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sugemerke skrev:

Tråden er vel summen av innlegg, ikke bare hovedinnlegg. ;)

Aricia skrev at det er umulig å diskutere trådens tema uten å begå regelbrudd, jeg er uenig og mener det kommer an på brukeren. Noen går over streken, andre ikke :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er innleggene, og innleggene følger opp de regelbruddene åpningsinnlegget innbyr til. Sånn er det. Ikke det minste interessant, ikke overraskende, bare som forventet. :Gjesp: 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2017 den 15.23, JackIost skrev:

Det blir jo en helt annen kategori, som handler om konkrete produkter (f.eks mat) fremfor blogger som handler om livet og personer rundt den som blogger :)

For øvrig interssant å merke seg at antall innlegg i denne tråden stadig synker. Var nesten 40 en stund, så ble det 20, så 18 og før dette innlegget var det nede i 17 :)

Hva så om de er i en annen kategori? Dette er flinke mennesker som kan lage skikkelige blogger uten å utlevere barna sine eller lage drama. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galaxy X
På 8.3.2017 den 15.23, JackIost skrev:

Det blir jo en helt annen kategori, som handler om konkrete produkter (f.eks mat) fremfor blogger som handler om livet og personer rundt den som blogger :)

For øvrig interssant å merke seg at antall innlegg i denne tråden stadig synker. Var nesten 40 en stund, så ble det 20, så 18 og før dette innlegget var det nede i 17 :)

Men du definerte ikke en kategori i hovedinnlegget ditt, og spør konkret om en eventuell sammenheng mellom populariteten av en blogg vs tråder på kvinneguiden. Det søte liv er nr 8 på blogglisten, matfrabunnenav nr 17 osv. Altså ganske så nært toppen. 

Ellers har jeg sett innlegg om f.eks Marthe Borge, med en og annen negativ vinkling, men i hovedsak bare positive ting, som at hun er en søt jente, har god klesstil, utleverer ikke mindreårige, og driver ikke offentlig skittentøysvask. Hun er forresten nr 19 på lista. 
Kristina Andersen, nr 14, har jeg ikke lest noen tråd om, men det er fordi jeg finner henne kjedelig og ensformig selv og kanskje valgt å ikke lese noen tråd om henne. Men da jeg leste bloggen hennes var hun i kategorien til Marthe Borge. 

Kona Til, nr 21, er det en tråd om her, eller var det Pappahjerte, nr 26? I allefall, som vanlig noe kritikk - som er å forvente mtp kategorien de går under, men mye positivt også. Like mye, helt sikkert, men forskjellige meninger vil folk alltid ha. Igjen; jeg finner disse kjedelig den dag i dag, og følger ikke så godt med. 

Speiltvillingene, nr 29, er også ganske populær og jeg har ikke sett noen tråd her inne om henne - til tross for at hun i allefall har underkategori som mammablogger med det som hører med. 

Så har man jo CasaKaos, Styleconnection, Annais osv, som alle er på blogglista dog ikke så høyt, og jeg har enda til gode å se en tråd om de her. Men nå har jeg ikke søkt etter det da, men regner med vi holder oss til nåtid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Galaxy X skrev:

Men du definerte ikke en kategori i hovedinnlegget ditt, og spør konkret om en eventuell sammenheng mellom populariteten av en blogg vs tråder på kvinneguiden. Det søte liv er nr 8 på blogglisten, matfrabunnenav nr 17 osv. Altså ganske så nært toppen. 

Ellers har jeg sett innlegg om f.eks Marthe Borge, med en og annen negativ vinkling, men i hovedsak bare positive ting, som at hun er en søt jente, har god klesstil, utleverer ikke mindreårige, og driver ikke offentlig skittentøysvask. Hun er forresten nr 19 på lista. 
Kristina Andersen, nr 14, har jeg ikke lest noen tråd om, men det er fordi jeg finner henne kjedelig og ensformig selv og kanskje valgt å ikke lese noen tråd om henne. Men da jeg leste bloggen hennes var hun i kategorien til Marthe Borge. 

Kona Til, nr 21, er det en tråd om her, eller var det Pappahjerte, nr 26? I allefall, som vanlig noe kritikk - som er å forvente mtp kategorien de går under, men mye positivt også. Like mye, helt sikkert, men forskjellige meninger vil folk alltid ha. Igjen; jeg finner disse kjedelig den dag i dag, og følger ikke så godt med. 

Speiltvillingene, nr 29, er også ganske populær og jeg har ikke sett noen tråd her inne om henne - til tross for at hun i allefall har underkategori som mammablogger med det som hører med. 

Så har man jo CasaKaos, Styleconnection, Annais osv, som alle er på blogglista dog ikke så høyt, og jeg har enda til gode å se en tråd om de her. Men nå har jeg ikke søkt etter det da, men regner med vi holder oss til nåtid. 

Kristina har hatt tråder her før, tilogmed anmeldt kg. Men nå er hun så kjedelig så ingen lager noen tråder om henne mer.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest orfeus

Jeg tror det er å overvurdere kvinneguiden når man antar at den spiller inn på blogglistens besøkstall. Kanskje det gir noen få klikk ekstra til noen, men ikke noe mer. Kvinneguidens rampelys-forum er tross alt en ganske smal greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2017 den 6.58, JackIost skrev:

Er det tilfeldig at det er så sterk korrelasjon mellom hvor populær enkelte blogger er, og hvor mange tråder med negative innlegg det lages på kvinneguiden?

Er det noen populære bloggere "helt der oppe" i blogg-eliten som IKKE kvinneguiden sine blog-hatere har kastet seg over? Er bare nysgjerrig på om det finnes et mønster :)

Fotballfrue-trådene så lenge den bloggen eksisterte var jo massive med negative innlegg, ellers har vi nå Sophie Elise, mammatilmichelle, og ellers et par andre i "andre rekke" som opplever mye "kritikk".

Finnes det i det hele tatt noen kjente bloggere som i det store og hele blir omtalt positivt her inne? Bare nysgjerrig :)

Det sier seg selv at en større bedrift med mer makt får mer fokus enn en liten bedrift med lite makt. Rema får mer fokus enn den familiedrevne dagligvaresjappa på hjørnet, for eksempel.

Man må vel være en fanatisk rosabloggerforsvarer for å ikke skjønne konseptet med at med økt størrelse og mer makt følger større grad av oppmerksomhet og kontroll.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2017 den 12.09, WubWub skrev:

De som poster masse negativt om en blogg på kvinneguiden genererer jo bare flere klikk for bloggen og dermed større inntekter for bloggeren de klager over.

Hvordan genererer de flere klikk? Kanskje de genererer en håndfull klikk, men hvis denne lille mengden ekstra klikk gir merkbare utslag på bloggerens inntekter så står det virkelig dårlig til med den aktuelle bloggen. På den annen side vil de kritiske innleggene bidra til at flere får øynene opp for bloggernes overtramp. Det betyr at tross en potensiell håndfull med flere klikk på kort sikt, vil det på lang sikt medføre merkbart færre klikk etter hvert som flere lærer seg om hvordan disse bloggerne holder på.

Du taper altså igjen, WubWub.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Galaxy X
10 timer siden, Onbothsides skrev:

Flere eksponerte barn men denne blir knapt nevnt, hvorfor? Hvorfor er det noen mammabloggere som får hardere medfart enn andre til tross for at eksponeringen er den samme? 

Er feks Camillas  og Annas "mer verd" (!) enn de andre barna?

Fordi det blir som å sammenligne Harstad Tidende med VG. Den når ikke ut til halvparten så mange lesere som Anna, og Camilla går vel mer under kategorien "dramablogg" enn mammablogg, og dermed huker til seg flere kritikere også. Og Speiltvillingene skriver svært lite sensitiv informasjon om barna. Bloggen er ikke oppegående ens på grunn av barna, som Annas blogg er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt og omtale av identifiserbare barn, samt svar til dette.
Etter flere ryddinger på kort tid, stenger jeg nå denne tråden.
/lillesky (mod)

edit: la til siste regelbrudd.

Endret av lillesky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...