AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #1 Skrevet 7. mars 2017 Arbeidsledige står fram i media. NAV tar payback og kutter utbetaling av penger de arbeidsledige mennesker. Kanskje det er på tide å erstatte NAV med borgerlønn? Å kritisere NAV fører til de arbeidsledige mister alt av NAV støtte. http://www.tv2.no/nyheter/8973718/ Anonymkode: 3d6ab...4d7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #2 Skrevet 7. mars 2017 Spørsmålet blir vel hvorvidt de har fortalt akkurat det samme til NAV (At de nå føler seg friske og klare til å jobbe 100%, dvs. at de ikke har nedsatt arbeidsevne med minst 50% for å kvalifisere til AAP). Har de de bør NAV gå i seg selv og spørre seg om hvorfor de ikke har oppfattet den beskjeden før de i tillegg fortalte det på TV. Men situasjonen deres kan også være fremstilt på annen måte i NAV møter, enten ubevisst eller bevisst, eller ting kan ha endret seg i perioden mellom tidpsunktet disse møtene fant sted og tidpspunktet de faktisk ble intervjuet av TV2. Det kan også ha vært journalistiske vinklinger og fremstillinger som har ført til at budskapet fremstod annerledes enn det de selv har fortalt i møter. Uansett er det en risiko man selv må vurdere før man godtar å delta i intervju på rikdsdekkende TV. Personlig hadde jeg nok aldri gjort det, risikoen er rett og slett for stor til at man fremstår på en helt annen måten enn det man har gjort ovenfor NAV. Og da er veien til sanksjoner kort. Anonymkode: 974fc...35f 1
andy capp Skrevet 7. mars 2017 #3 Skrevet 7. mars 2017 Uavhengig av hva de tidligere har fortalt NAV, så er situasjonen den at de er friske og dermed ikke fyller vilkårene for AAP. Det spiller inoen rolle om de har gått på AAP for lenge, i så fall har kanskje NAV vært snille som ikke har stoppet stønaden. Når de selv går ut i riksdekkende media og bekrefter at de ikke har rett til AAP, må selvsagt NAV stoppe utbetalingen. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #4 Skrevet 7. mars 2017 For å kvalifisere til AAP må du ha helsemessige utfordringer relatert til arbeidslivet, enten at du trenger tilrettelegging eller at du trenger behandling for å komme deg i arbeid. Disse to er helt friske og oppfyller dermed ikke kriteriene. Husker jeg så den første reportasjen og håpte nav tok ansvar, og det har de heldigvis gjort. De kan søke sosialpenger og bostøtte som andre i samme situasjon. Anonymkode: fdb7d...bcf 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #5 Skrevet 7. mars 2017 Jeg er enig i at nav kun hadde et valg her. Stoppe aap. De sier selv at de er friske og helt klare for jobb. Dersom de da skal motta aap er det jo ganske mange som vil ha samme ordning! Veldig synd på de, men det er ikke nav som gjør feil her. Nav kunne nok vært litt smidigere i sin håndtering, men jeg har vansker for å se helt hvordan det skulle vært løst. Anonymkode: 6fa3f...49d 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #6 Skrevet 7. mars 2017 Jammen, de har fått en ytelse de ikke har krav på. Begge to har sagt til NAV at de er friske. At de taper økonomisk er en annen sak. Anonymkode: e2e5e...800 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #7 Skrevet 7. mars 2017 NAV skal selvsagt stoppe utbetalingen når mottakeren ikke lenger har krav på den. Jeg forstår ikke helt hva det er de forventet? Anonymkode: 701a9...109 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå