AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #21 Skrevet 9. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom barnevernet "flytter" barna fra den ene til den andre så er det i påvente av en omsorgssak. Det betyr at du må reise sak om å få hovedomsorgen. Barnevernet kan ikke på permanent basis flytte barn fra den ene foreldren til den andre. Du må melde flytting på barna og du kan kreve barnetrygd. Du kan også kreve mor for barnebidrag. Samvær er det i utgangspunktet du som må bestemme. Som hovedomsorgsgiver er den din plikt å skjeme barna og å påse at dine barn får god og forsvarlig omsorg når de er hos andre, også hos mor. Hilsen ansatt i barneverntjenesten Anonymkode: 00816...83f For det første, jeg har selv opplevd at BV har forsøkt å flytte et barn fra den ene til den andre av foreldrene. Men når du sier at det i så fall skal igjennom domstolene, så er det vel nok en sak de har gjort feil i. Men, hva er alternativet? Sender BV barn til fosterhjem til tross for at de har én forelder som fungerer normalt? Anonymkode: 5b2d1...102
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #22 Skrevet 10. mars 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: For det første, jeg har selv opplevd at BV har forsøkt å flytte et barn fra den ene til den andre av foreldrene. Men når du sier at det i så fall skal igjennom domstolene, så er det vel nok en sak de har gjort feil i. Men, hva er alternativet? Sender BV barn til fosterhjem til tross for at de har én forelder som fungerer normalt? Anonymkode: 5b2d1...102 Foreldren (mor i TS sitt tilfelle) kan selvsagt gi hovedomsorgen fra seg og da trenger man ikke å ha en barnefordelingssak i retten. Dersom forelderen ikke vil gi fra seg hovedomsorgen så kan barnevernet akuttplassere eller plassere i midlertidig fosterhjem hos den andre, forutsatt at den andre kan gi forsvarlig omsorg, i påvente av at denne går til barnefordelingssak. Dersom den andre ikke vil gå til barnefordelingssak og dermed ikke vil gjøre det som kreves for eget barn så er annet fosterhjem alternativet. Anonymkode: 00816...83f 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #23 Skrevet 10. mars 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: For det første, jeg har selv opplevd at BV har forsøkt å flytte et barn fra den ene til den andre av foreldrene. Men når du sier at det i så fall skal igjennom domstolene, så er det vel nok en sak de har gjort feil i. Men, hva er alternativet? Sender BV barn til fosterhjem til tross for at de har én forelder som fungerer normalt? Anonymkode: 5b2d1...102 Hos oss så anbefalte bv på det sterkeste at overnatting hos far opphørte. Etter et møte på fvk der barnevernets virkemidler (for eksempel omsorgsovertagelse) ble presentert for far av veileder i tillegg til meg, ga han seg. Så han har 'frivillig' gitt fra seg all daglig omsorg til meg. Jeg unngår å bruke ham som 'barnevakt' ut over det samvær han skal ha. Unntaket er dersom det er fullstendig krise. Jeg har et relativt lite nettverk her jeg bor, og han er den eneste barnet (som har en del utfordringer) er trygg nok på pr nå til at han kan f.eks hente i bhg dersom jeg skulle bli alvorlig syk/skadet e.l. Anonymkode: c1ded...3df
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå