AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #21 Del Skrevet 6. mars 2017 Hvis dette er sant, hvor gammal er ungen? Både kona og ungen fortjeler å høre sannheten. Og komme seg bort fra han Anonymkode: dfc02...8e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 6. mars 2017 Forfatter #22 Del Skrevet 6. mars 2017 (endret) 9 timer siden, Nappetass1 skrev: Det er ikke måte på hvor mange som forfølger deg Det har ingenting med saken å gjøre, hvor står det skrevet liksom? Ingen steder. Det står skrevet om en som er skokk klin gal og ond. Leser du feil? Diskusjonen handler om bygda og at der er det lett for sånne som han jeg beskriver å skjule seg og sitt. Som om han noen gang ville vist hvordan han var og hva han egentlig driver med. Hvis man drar dit steller han seg foran hestene sine og det virker jo som noen helt vanlige "straighte" folk, men de er jo ikke det. Men han vil jo neppe innrømme at han er sånn. Endret 6. mars 2017 av fuglekvitter__ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 6. mars 2017 Forfatter #23 Del Skrevet 6. mars 2017 (endret) 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis dette er sant, hvor gammal er ungen? Både kona og ungen fortjeler å høre sannheten. Og komme seg bort fra han Anonymkode: dfc02...8e2 20 år eller noe sånt. Ja, men jeg tror ikke man får tak noen av dem. Jeg har ikke prøvd og hadde neppe nådd in. Man er jo redd mannen hennes. Det er det som gjør det vanskelig, at noen er redd han. Vi som har opplevd han og sett hva han kan si/gjøre tør så vidt å si han i mot. Jeg orker ikke tenke på hva som kan befinne seg inn på "låven" hans... Man får bare krysse fingrene og håpe at det går bra. Endret 6. mars 2017 av fuglekvitter__ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #24 Del Skrevet 6. mars 2017 22 minutter siden, fuglekvitter__ skrev: 20 år eller noe sånt. Ja, men jeg tror ikke man får tak noen av dem. Jeg har ikke prøvd og hadde neppe nådd in. Man er jo redd mannen hennes. Det er det som gjør det vanskelig, at noen er redd han. Vi som har opplevd han og sett hva han kan si/gjøre tør så vidt å si han i mot. Jeg orker ikke tenke på hva som kan befinne seg inn på "låven" hans... Man får bare krysse fingrene og håpe at det går bra. Hvorfor komme med spekulasjoner om hva han har inne på låven for eksempel. Hva har det med saken å gjøre å komme med fantasier...uavhengig av hva han gjør mot folk. Hold deg til det han gjør konkret og ikke i din imaginære verden. Virker på meg som at du spinner videre i dine fantasier på hva han gjør, bedriver og muligens kan gjøre. Det er noe som heter at du skal ikke tro, du skal vite... Anonymkode: b0965...923 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blablab Skrevet 6. mars 2017 #25 Del Skrevet 6. mars 2017 Dæven. Jeg er glad jeg bor i byen. Garantert flere ufine alkoholikere her, men de unngår jeg. Men heldigvis ingen som finner på teorier rundt hva jeg driver med om jeg går ned i boden. Eller ut i skogen. Eller kjøper en flaske sprit på polet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #26 Del Skrevet 6. mars 2017 Kutt kontakten med han her, og kutt kontakten med alle de andre du har laget tråder om som gjør diverse greier som du synes er rart og slemt og forferdelig og alt det der. Anonymkode: 54d6f...eb3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 6. mars 2017 Forfatter #27 Del Skrevet 6. mars 2017 (endret) 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor komme med spekulasjoner om hva han har inne på låven for eksempel. Hva har det med saken å gjøre å komme med fantasier...uavhengig av hva han gjør mot folk. Hold deg til det han gjør konkret og ikke i din imaginære verden. Virker på meg som at du spinner videre i dine fantasier på hva han gjør, bedriver og muligens kan gjøre. Det er noe som heter at du skal ikke tro, du skal vite... Anonymkode: b0965...923 Jeg har skrevet hva han gjør konkret. Han skjuler oppførselen sin og hva han egentlig gjør. Det er flere som har sagt og påstått det på sett og vis. Foran meg f.eks eller en annen person så driver han med hund og hest og sånt, og hvorfor skulle man ikke tro personen på det? Ingen ljuger da vel om sånt? Han skjerper seg mtp hva han har sagt og gjort til oss med en gang flere er til stede. Da skylder han på en annen, løper bort til noen og får dem til å bli med på "hans side" og kan finne på å si ting du skriver nå på en sint måte. Bare legg til en haug med banneord. Foran andre jobber han på bilverksted. Ja, jeg må innrømme at jeg har tenk over hva han kan finne på å gjøre i mot neste mann. Håper noen klarer å si i fra så de slipper å oppleve han slik vi opplevde han. Jeg vet hva han har på låven jeg, jeg vet sikkert ikke alt, men nok til at jeg ikke liker det... Endret 6. mars 2017 av fuglekvitter__ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 6. mars 2017 Forfatter #28 Del Skrevet 6. mars 2017 (endret) 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kutt kontakten med han her, og kutt kontakten med alle de andre du har laget tråder om som gjør diverse greier som du synes er rart og slemt og forferdelig og alt det der. Anonymkode: 54d6f...eb3 Ja, selvklart, men det er lettere sagt enn gjort når han turer på sånn som "bare" det bygde-trollet han er. Nå er jo kontakten kuttet da, men jeg må få lov til å mene noe. Og når man har opplevd han såpass pågående over flere år så tar det jo litt tid å få bearbeidet en sånn person. Men bevares, jeg sover fortsatt om natta. Endret 6. mars 2017 av fuglekvitter__ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #29 Del Skrevet 6. mars 2017 Jeg hater bygd og bygdefolk. Det går ikke så fort rundt i toppen på menneskene på bygden Anonymkode: 17d7c...bae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 6. mars 2017 Forfatter #30 Del Skrevet 6. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg hater bygd og bygdefolk. Det går ikke så fort rundt i toppen på menneskene på bygden Anonymkode: 17d7c...bae Jeg er helt enig. De er uforutsigbare også er de ikke seg selv. De forandrer seg fort etter hvem dem prater til og med. De har ikke sin egen identitet. Også tror de at de kan ljuge om det meste på bygdene. Å skjule ting hele tiden virker som er helt vanlig for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #31 Del Skrevet 7. mars 2017 10 timer siden, fuglekvitter__ skrev: Foran meg f.eks eller en annen person så driver han med hund og hest og sånt, og hvorfor skulle man ikke tro personen på det? (...) Foran andre jobber han på bilverksted. Mener du at han later som om han har hund/hest og later som om han jobber på bilverksted? På bygda er vel det siste stedet du kan skjule hva du gjør. Jobber han på bilverkstedet er han vel "Per på verkstedet", og om han driver virksomhet med hest er det ikke så lett å skjule. Sikker på at han ikke gjør begge deler? Eller at det er brødre? Egentlig tror jeg de paranoide tendensene dine tar overhånd igjen. Går du i behandling? Du må få hjelp! Anonymkode: 4e049...825 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 7. mars 2017 Forfatter #32 Del Skrevet 7. mars 2017 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Mener du at han later som om han har hund/hest og later som om han jobber på bilverksted? På bygda er vel det siste stedet du kan skjule hva du gjør. Jobber han på bilverkstedet er han vel "Per på verkstedet", og om han driver virksomhet med hest er det ikke så lett å skjule. Sikker på at han ikke gjør begge deler? Eller at det er brødre? Egentlig tror jeg de paranoide tendensene dine tar overhånd igjen. Går du i behandling? Du må få hjelp! Anonymkode: 4e049...825 Ja, på en måte. Han viser seg sånn utad til folk. Når ting ligger såpass avsides til der han holder til så er det ikke vanskelig for han å skjule hva han egentlig driver med. I utgangspunktet så er det ikke noe galt i å jobbe to steder, men det er hva han gjør ut av seg og ikke gjør ut av seg som er galt av han. Endret 7. mars 2017 av fuglekvitter__ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #33 Del Skrevet 7. mars 2017 3 timer siden, fuglekvitter__ skrev: Ja, på en måte. Han viser seg sånn utad til folk. Når ting ligger såpass avsides til der han holder til så er det ikke vanskelig for han å skjule hva han egentlig driver med. I utgangspunktet så er det ikke noe galt i å jobbe to steder, men det er hva han gjør ut av seg og ikke gjør ut av seg som er galt av han. Han kan jo ikke drive et fiktivt bilverksted? Bor du i byen, kan du jo late som om du jobber på Snapdrive, naboene kommer dit for å sjekke. Sier du at du jobber på det eneste verkstedet i mils omkrets, vet jo folk på bygda i nærheten om det er sant eller ikke... Anonymkode: 4e049...825 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 7. mars 2017 Forfatter #34 Del Skrevet 7. mars 2017 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Han kan jo ikke drive et fiktivt bilverksted? Bor du i byen, kan du jo late som om du jobber på Snapdrive, naboene kommer dit for å sjekke. Sier du at du jobber på det eneste verkstedet i mils omkrets, vet jo folk på bygda i nærheten om det er sant eller ikke... Anonymkode: 4e049...825 Sitat 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Mener du at han later som om han har hund/hest og later som om han jobber på bilverksted? På bygda er vel det siste stedet du kan skjule hva du gjør. Jobber han på bilverkstedet er han vel "Per på verkstedet", og om han driver virksomhet med hest er det ikke så lett å skjule. Sikker på at han ikke gjør begge deler? Eller at det er brødre? Egentlig tror jeg de paranoide tendensene dine tar overhånd igjen. Går du i behandling? Du må få hjelp! Anonymkode: 4e049...825 Jeg skrev jo at han drar inn til byen også. Han har jo et verksted som har vært i drift før (ikke paranoid angående det), han har hester (ikke paranoid angående det), så hva hvorfor skal jeg skaffe meg hjelp da? Det er han som er plagsom. Jeg kontakter da ikke han. Så nå har jeg blitt den store stygge ulven og paranoid og blir bedt om å skaffe meg hjelp? Pass munnen din. Jeg er enig i at på bygda er det vanskelig å skjule ting, men jeg bor ikke der og han tar seg friheter i mot folk som ikke bor der han bor. hjembygda si må han holde en viss fasade, men tro meg ... de fleste vet jo hvordan han er. Men så er det det med bygdefolk da. De tenker "jaja, stakkars han og stakkars kona som må drasse på en mann som kommer drita full i begravelser". Ut i fra hva du mener så er jeg kanskje paranoid, men i dette tilfellet så er jeg ikke det. Hvis du ble spammet ned med sms'er, e-mailer, telefoner, ringing på døren, tilbud om å dra på hotell å kjøpe alt jeg vil i en periode på 3 år, så tror jeg du også hadde reagert. Hvis ikke så er det noe galt med deg faktisk. Skaff deg hjelp. Andre folk har reagert på han, men som sagt: de tar han vel litt som en bygdetulling, og hadde vel et større nettverk rundt seg når jeg bodde der jeg bodde. Endret 7. mars 2017 av fuglekvitter__ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #35 Del Skrevet 8. mars 2017 På 6.3.2017 den 20.50, fuglekvitter__ skrev: Jeg er helt enig. De er uforutsigbare også er de ikke seg selv. De forandrer seg fort etter hvem dem prater til og med. De har ikke sin egen identitet. Også tror de at de kan ljuge om det meste på bygdene. Å skjule ting hele tiden virker som er helt vanlig for dem. Ikke bare det. Den bygden jeg "flyktet" fra, har en dialekt der de snakker som om tungen er festet til sirup. De snakker så seint at jeg får mark. Anonymkode: 17d7c...bae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 8. mars 2017 #36 Del Skrevet 8. mars 2017 Med dagens mobiltelefoner kan man fint blokkere uønskede nummere. Hvorfor blokkerer du han ikke bare? Det var et utrolig rotete innlegg som jeg egentlig ikke skjønte hensikten med. Javel, det bor en skrullete fyr i bygda di, men hva så? La være å bry deg om han og snu ryggen til han, ignorer han. Slutt å henge deg opp i hva han sier og gjør, og la være å ta telefonen (eller blokker den) når han ringer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 8. mars 2017 Forfatter #37 Del Skrevet 8. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke bare det. Den bygden jeg "flyktet" fra, har en dialekt der de snakker som om tungen er festet til sirup. De snakker så seint at jeg får mark. Anonymkode: 17d7c...bae 24 minutter siden, Million skrev: Med dagens mobiltelefoner kan man fint blokkere uønskede nummere. Hvorfor blokkerer du han ikke bare? Det var et utrolig rotete innlegg som jeg egentlig ikke skjønte hensikten med. Javel, det bor en skrullete fyr i bygda di, men hva så? La være å bry deg om han og snu ryggen til han, ignorer han. Slutt å henge deg opp i hva han sier og gjør, og la være å ta telefonen (eller blokker den) når han ringer. Det er lettere sagt enn gjort det. Det blir et litt "kan verken sykle" svar. Ja, man kan blokkere det og det gjorde jeg, men da byttet han nummer og kommer på døra. Som skrevet her før: da skriver han plutselig i fra facebook og e-mail samt e-mail i fra bedriften sin (du vet: enten hestebedriften eller i fra bilverkstedbedriften - og nei jeg er fortsatt ikke paranoid). Så jo, man kan blokkere det, jeg sitter jo ikke helt apatisk uten å ha gjort noe for å komme unna. Valget ble jo å flytte. Jeg bor langt unna han, så han syntes jo ikke det er noe spennende å ha kontakt med meg lenger. Takk gud for det. Jeg har latt være å ta telefonen, jeg har latt være å "bry meg om hva han sier", jeg har prøvd med godt, med vondt, med salt og sukker og jeg har forsøkt å prate rolig til/med han og sagt: "sånn kan du ikke prate til meg, vi kan ikke ha en slik dialog". Det går rett og slett ikke inn. Det er akkurat som om at han har en sperre. Standard svaret hans er ofte: "du må forstå at jeg tuller". Jeg syntes ikke det er å tulle når han ber ei som kunne vært ungen hans om å bli med å kjøpe sexy undertøy. Fy faen han burde skamme seg ass. Men nå er det heldigvis ikke sånn nå lenger - jeg er ikke den første og ikke den siste. Nå er det nok en annen han har kastet seg over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 12. april 2017 Forfatter #38 Del Skrevet 12. april 2017 På 8.3.2017 den 17.36, Million skrev: Det var et utrolig rotete innlegg som jeg egentlig ikke skjønte hensikten med. Javel, det bor en skrullete fyr i bygda di, men hva så? Man unngår han altså - virkelig, og ja det fungerer det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #39 Del Skrevet 12. april 2017 Til neste gang, TS, la være å skrive en roman. Og ta pillene dine. Anonymkode: f9d50...eab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lofilteret Skrevet 12. april 2017 #40 Del Skrevet 12. april 2017 Jeg har møtt mange "skrullinger" opp gjennom årene. Ingen nøyaktig slik som din, men lik. Jeg er nok uenig med deg om hvorvidt kona kjenner hans "sanne jeg", for det tror jeg hun gjør. Kanskje er hun like mye på skråplanet som han, innerst inne. Eller hun er redd for å forlate han. Kanskje er hun komfortabel med situasjonen? Sønnen trenger ikke kjenne faren godt, det kommer an på hvor gammel han er. Jeg pleier alltid å ta avstand så fort jeg forstår hvor landet ligger. MEN, noen ganger er det dyr eller barn som hindrer meg i å forlate relasjonen. Dersom jeg mistenker at noen lider under hans velde, så forsøker jeg "alltid" (det er jo ikke akkurat en dagligdags situasjon, men det har skjedd dessverre) å ordne opp på best mulig måte. Å varsle er første bud. Dyr kan man forsøke omplassert, men det er jo ikke enkelt med en hel fjøs. Så det er viktig at de rette instanser får beskjed. Og det må følges opp, slik at ikke situasjonen gjentar seg like fort. Det ble veldig svevende dette, men jeg håper du forstår. Det er vanskelig med slike folk. Innerst inne er de vel en stor nervebunt som må herske og manipulere for å føle at de har kontroll over iallefall noe. Muligens er noen personer genuint onde, men jeg kan ikke si at jeg har møtt noen. Det er mer behagelig å tro på det gode - dog misforståtte, forskrudde, rusavhengige og kommet ut av kontroll ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå