Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

'Vi var fulle'. 'Fylla har skylda' Er dette  en god grunn ? 

Kjæresten din holder en annen i hånden. Du reagerer og får de grunnene. Er det Ok? 

Hvor går grensen for å bruke fylla har skylda grunnen? 

Anonymkode: a381b...8a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, selvsagt ikke. Mennesker som bruker slike unnskyldninger holder jeg meg unna. 

Anonymkode: db4bf...0f7

• Liker 7
Skrevet (endret)

Nei. Du blir fremdeles straffet for lovbrudd til tross for at du er full. 

Alkohol er ikke formidlende i straffeutmålinger - man er fremdeles ansvarlig for sine egne handlinger. 

Endret av WubWub
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dersom man opplever til stadighet situasjoner hvor man må 'skylde på fylla' bør man virkelig revurderer alkoholkonsumet ens.

Selv om 'fylla har skylda', så trenger det ikke å være greit!

Anonymkode: 8704d...9da

• Liker 1
Skrevet

Nei så klart er ikke dette greit. Man er fremdeles ansvarlig for sine egne handlinger selv om man drikker. Om man ikke kan stå for det man gjør så bør man kanskje revurdere hele drikkingen sin. Hilsen meg som gjerne tar en fest, men som alikevel klarer å beholde hodet på riktig plass.

• Liker 1
Skrevet

Holde en annen i hånden? Er dét den uakseptable fylleoppførselen? Dette klarer jeg ikke å ta alvorlig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg endrer personlighet og gjør ting jeg ikke har noe minne om, ting jeg i edru tilstand blir dypt deprimert av å tenke på og som gir angst i mange uker og av og til måneder etterpå. Så hos meg har fylla skylda, men det er jeg som er ansvarlig for sanseløs drikking. Aldri mer sprit.. 

Anonymkode: f4c12...39b

Skrevet

Det kan jo være en forklaring, men aldri en undskyldning. 

• Liker 2
Skrevet

Den som svelger velger..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Nanna skrev:

Holde en annen i hånden? Er dét den uakseptable fylleoppførselen? Dette klarer jeg ikke å ta alvorlig.

Det var et eksempel,som har skjedd. Men det var ikke snakk om å holde noen i hånda på gata, men i sofaen mens kjæresten satt ved siden av. 

Anonymkode: a381b...8a4

Skrevet

Nei, det er en uting, må jeg si. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klarer man ikke å ta ansvar for seg selv når man drikker så får man la være å drikke. "Fylla har skylda" er en bortforklaring tenåringer bruker når de gjør noe dumt i fylla som de egentlig ikke vil innrømme at de gjorde med vilje. 

Anonymkode: c00cc...7df

• Liker 2
Skrevet

Fylla har skylda.. men hvem har skylda for fylla

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Greit å skylde på fylla? Kulturelt ja, farmakologisk nei.

Anonymkode: 03dbd...1ed

Skrevet

Nei, det er aldri greit å skylde på at du har drukket for meget. Når du er voksen, må du klare å se konsekvensene av dine egne handlinger

Gjest supernova_87
Skrevet

"Fylla har skylda" er blant topp 20 mest idiotiske tingene folk finner på å si. Med mindre man ble tvunget til å drikke har man valgt fylla selv, og må dermed ta ansvar for konsekvensene. 

Formildende omstendigheter (ikke i juridisk forstand!) for visse typer atferd derimot kan jeg gå med på at det kan være. Man mister tross alt vurderingsevnen og reaksjonen. Men man må fremdeles ta skyld/ansvar for det man har gjort. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...