JackIost Skrevet 11. mars 2017 #41 Del Skrevet 11. mars 2017 6 minutter siden, orfeus skrev: Jeg blir imponert over deg, @Jackllost @jackI0st @JackIost @Jacklost som har bedre innsikt i denne typen problematikk enn Skårderud. Du må gjerne rapportere meg igjen, @jackI0st@JackIost@Jackllost@Jacklost ... Men jeg syns ærlig talt det er betenkelig at du påberoper deg mer kunnskap enn ekspertisen. Har aldri lagt merke til nicket ditt før, og aldri rapportert noen, så om du har fått noen innlegg slettet så er det nok bare fordi du har gått over streken og ikke fulgt reglene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 11. mars 2017 #42 Del Skrevet 11. mars 2017 På Friday, March 10, 2017 den 8.13, JackIost skrev: Som jeg skrev er det ikke slik at det nødvendigvis er en grunn Men for noen kan det sikkert ligge i underbevisstheten, en irritasjon over at man selv aldri ville kunne lykkes med en lignende blogg om man føler man ikke når opp utseendemessig, og dermed kjenner en trang for å rakke ned på de som gjør det, og så bruker man "dårlig påvirkning på barn og unge" som et skalkeskjul Ja, å bli blogger er jo noe så mange voksne mennesker drømmer om å bli, siden det er så ufattelig givende, samfunnsnyttig og betydningsfullt. Så klart man i underbevisstheten ønsker å bli blogger og derfor er misunnelig på alle de vakre og talentfulle som klarer den bragden det er å selge seg selv og sine nærmeste på en blogg. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 11. mars 2017 #43 Del Skrevet 11. mars 2017 9 timer siden, Mallory skrev: Skårderud er nok bare misunnelig. Så klart! Alltid drømt om å bli rosablogger han. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 11. mars 2017 #44 Del Skrevet 11. mars 2017 13 minutter siden, neiognei skrev: Ja, å bli blogger er jo noe så mange voksne mennesker drømmer om å bli, siden det er så ufattelig givende, samfunnsnyttig og betydningsfullt. Så klart man i underbevisstheten ønsker å bli blogger og derfor er misunnelig på alle de vakre og talentfulle som klarer den bragden det er å selge seg selv og sine nærmeste på en blogg. Sukk.. jeg får gjenta meg selv Nå misforstår du, poenget var ikke at de som reagerer på fokus på kropp/utseende og er misunnelige selv skulle ønske de hadde vært en suksessfull blogger, men at de ikke er helt fornøyde med sin egen kropp/utseende De som et superfornøyd med egen kropp/utseende og ser på seg selv som 9/10 eller 10/10 på utseendeskalaen reagerer nok ikke så mye på kropps- og utseendefokus blant bloggere, det er mitt tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 11. mars 2017 #45 Del Skrevet 11. mars 2017 På 5.3.2017 den 17.10, Mallory skrev: Dette er en tråd for en generell debatt om bloggeres kommunikasjon om kropp og utseende, og hvilken påvirkning det kan ha på leserne.. Finn Skårderud, ekspert på spiseforstyrrelser, skriver at de som bruker/leser kroppsblogger befinner seg på en skala med bokstavelig talt hoppende, mestrende mennesker i den ene enden, og med tung psykiatri i den ene andre. Dette bør nærmest tas for gitt. Kroppsmisnøye blant jenter og kvinner er for tiden et normalfenomen, mens den som er tilfreds med kropp og useende er en statistisk avviker. Videre skriver han ar de mest populære bloggerne er viktige rollemodeller. Da hadde det jo selvsagt vært ønskelig om de som rollemodeller kunne forsøke å se seg selv utenfra, samt å forsøke å se noen av brukerne innenfra. Blogging er for mange forsøket på vellykket selvrealisering. Det er ikke all selvrealisering som er like pen å se på. Det gjelder ikke minst om man mister blikket for hvem mottageren kan være. "Jeg skriver det jeg vil, så får de sårbare heller la være å lese." Jo da, folk må forsøke å ta ansvar for egne liv. Det er likevel ikke så enkelt. Eller hva? Diskusjon om kropp og utseende til navngitte personer strider mot reglene i Rampelyset, så ikke gjør det. Edit: Tråden er ment å omhandle utseendefokus generelt, og ikke kun kroppsblogging i streng forstand. Det er en surrealistisk opplevelse å bla seg gjennom diverse instagramkontoer, rosablogger og fitnessblogger. Bilde etter bilde som viser det samme; oversminkede damer i pussige positurer, hodet på skakke og gjerne halvåpen munn. Som voksen kan jeg se at det ligger en syk hunger etter bekreftelse bak hvert eneste bilde, og at det ligger god planlegging og masse forarbeide i et bilde som ser tilfeldig ut. Jeg tviler på at den vanlige 10-12-åring ser dette, men heller lar seg imponere og påvirke i samme retning. Jeg har vokst opp før internett ble vanlig, og er glad for det. Jeg ble påvirket av det jeg så i ukeblader og på TV, men det var likevel ikke det intense presset og folk så da virkelig normale ut; ingen opererte rumper og lepper, og det å gå med løshår var gøy å prøve på fest, men ikke en hverdagsgreie. Jeg syns det er der det største skillet er, at det vi for ti-femten år siden gjorde når vi skulle ut på byen, er noe som skal skje hver eneste dag, og stakkars den som ikke henger med. Og @Jackllost@Jacklost@jackI0st@JackIost: Hvorfor mener du at du vet bedre enn Skårderud? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 11. mars 2017 #46 Del Skrevet 11. mars 2017 At drag queen sminke skulle bli populært fra 13-60 åringer hadde jeg aldri trodd. Det kan de takke the kardashian for. Ser ikke ut på noen. Og det er myyye feil fillerfylling rundt om. Falskt hår, negler, pupper, vipper, lepper og rumper. Hvor ender dette? Mener rosabloggere at de ikke påvirker? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 11. mars 2017 #47 Del Skrevet 11. mars 2017 45 minutter siden, orfeus skrev: Det er en surrealistisk opplevelse å bla seg gjennom diverse instagramkontoer, rosablogger og fitnessblogger. Bilde etter bilde som viser det samme; oversminkede damer i pussige positurer, hodet på skakke og gjerne halvåpen munn. Som voksen kan jeg se at det ligger en syk hunger etter bekreftelse bak hvert eneste bilde, og at det ligger god planlegging og masse forarbeide i et bilde som ser tilfeldig ut. Jeg tviler på at den vanlige 10-12-åring ser dette, men heller lar seg imponere og påvirke i samme retning. Jeg har vokst opp før internett ble vanlig, og er glad for det. Jeg ble påvirket av det jeg så i ukeblader og på TV, men det var likevel ikke det intense presset og folk så da virkelig normale ut; ingen opererte rumper og lepper, og det å gå med løshår var gøy å prøve på fest, men ikke en hverdagsgreie. Jeg syns det er der det største skillet er, at det vi for ti-femten år siden gjorde når vi skulle ut på byen, er noe som skal skje hver eneste dag, og stakkars den som ikke henger med. Og @Jackllost@Jacklost@jackI0st@JackIost: Hvorfor mener du at du vet bedre enn Skårderud? Skårderud er full av vås Den der "sunn fornuft"-plakaten er noe av det mest latterlige jeg har lest. Om Skårderud faktisk tror at psykiske problemer vil gå ned om bloggere ter seg litt annerledes, så tar han feil, men med tanke på at han lever av dette, så er det ei heller noen fordel for ham om antall personer med psykiske lidelser går ned Her har vi noen som har sett på noe av det Skårderud driver med, og som slakter ham fullstendig http://www.bt.no/btmeninger/kommentar/Forforaren-320500b.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 11. mars 2017 #48 Del Skrevet 11. mars 2017 29 minutter siden, JackIost skrev: Skårderud er full av vås Den der "sunn fornuft"-plakaten er noe av det mest latterlige jeg har lest. Om Skårderud faktisk tror at psykiske problemer vil gå ned om bloggere ter seg litt annerledes, så tar han feil, men med tanke på at han lever av dette, så er det ei heller noen fordel for ham om antall personer med psykiske lidelser går ned Her har vi noen som har sett på noe av det Skårderud driver med, og som slakter ham fullstendig http://www.bt.no/btmeninger/kommentar/Forforaren-320500b.html Jeg forsøker å se logikken i denne påstanden. Er påstanden her at Skårderud vil kunne stå i fare for å ikke ha pasienter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 11. mars 2017 #49 Del Skrevet 11. mars 2017 42 minutter siden, gjestvest skrev: Jeg forsøker å se logikken i denne påstanden. Er påstanden her at Skårderud vil kunne stå i fare for å ikke ha pasienter? Så det var den uviktige bisetningen du hengte deg opp i. Jaja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 11. mars 2017 #50 Del Skrevet 11. mars 2017 (endret) 1 time siden, JackIost skrev: Skårderud er full av vås Den der "sunn fornuft"-plakaten er noe av det mest latterlige jeg har lest. Om Skårderud faktisk tror at psykiske problemer vil gå ned om bloggere ter seg litt annerledes, så tar han feil, men med tanke på at han lever av dette, så er det ei heller noen fordel for ham om antall personer med psykiske lidelser går ned Her har vi noen som har sett på noe av det Skårderud driver med, og som slakter ham fullstendig http://www.bt.no/btmeninger/kommentar/Forforaren-320500b.html Leste du hva hun skrev? Så du utgangspunktet hun hadde for sin kommentar? Hvorfor kaller du det slakt? Om en pasient er sur på terapeuten, hva betyr det? At terapeuten er elendig eller at klienten har problemer med virkeligheten? Mener du seriøst at hvis vi fjerner den største påvirkningskanalen for pubertetsjenter vil det ikke ha noen betydning for deres selvbilde og psykiske helse? Endret 11. mars 2017 av orfeus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 11. mars 2017 #51 Del Skrevet 11. mars 2017 5 minutter siden, JackIost skrev: Så det var den uviktige bisetningen du hengte deg opp i. Jaja Så påstander du ikke kan stå inne for, som viser seg å ikke gi mening anser du som uviktige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 11. mars 2017 #52 Del Skrevet 11. mars 2017 1 time siden, orfeus skrev: Leste du hva hun skrev? Så du utgangspunktet hun hadde for sin kommentar? Hvorfor kaller du det slakt? Om en pasient er sur på terapeuten, hva betyr det? At terapeuten er elendig eller at klienten har problemer med virkeligheten? Mener du seriøst at hvis vi fjerner den største påvirkningskanalen for pubertetsjenter vil det ikke ha noen betydning for deres selvbilde og psykiske helse? Om rosabloggere forbys i Norge, så vil den mentale helsen blant fjortisjenter gå til himmels? Like logisk som at vi lever i et mye mer voldelig samfunn i Norge i dag enn i vikingtiden fordi vi i dag har tilgang på voldelige dataspill og voldsfilmer.. øh, nei, ikke spesielt mye mer vold i dag enn den gangen nei 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 11. mars 2017 #53 Del Skrevet 11. mars 2017 1 time siden, gjestvest skrev: Så påstander du ikke kan stå inne for, som viser seg å ikke gi mening anser du som uviktige. Jeg sier ikke at jeg ikke står inne for det, men jeg kan selvsagt ikke bevise hans motiver Men uansett interssant at det var den saken du hengte det opp i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 11. mars 2017 #54 Del Skrevet 11. mars 2017 13 minutter siden, JackIost skrev: Om rosabloggere forbys i Norge, så vil den mentale helsen blant fjortisjenter gå til himmels? Like logisk som at vi lever i et mye mer voldelig samfunn i Norge i dag enn i vikingtiden fordi vi i dag har tilgang på voldelige dataspill og voldsfilmer.. øh, nei, ikke spesielt mye mer vold i dag enn den gangen nei Usaklig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 11. mars 2017 #55 Del Skrevet 11. mars 2017 10 timer siden, JackIost skrev: Jo, det har mye med saken å gjøre, poenget er at man skyver andre foran seg og hevder man taler på vegne av en annen gruppe, som aldri har bedt om at andre skal "passe på dem" så ikke de blir negativt påvirket Hvem skyver noen foran seg, og hvem blir skjøvet? Hvem hevder at man taler på vegne av noen? Passe på dem - hvem da? Og smiley igjen etter personangrep. Tror du personangrepene dine blir mindre personangrep av at du hekter på en smiley? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 11. mars 2017 #56 Del Skrevet 11. mars 2017 "Det ser ut til å være en tendens at for mange av unge jenter er bloggverden tilstede i livet deres i betydelig grad. Det er 43 % av informantene som er enig i at de blir negativt påvirket av blogg og 87 % opplever at det kommer kropps- og utseendepress fra blogger. 45 % av informantene oppgir at de sammenlikner seg med bloggerne. Unge jenter sammenlikner seg med redigerte utklipp fra andres liv gjennom en blogg. Sammenhengen mellom lesing av blogg og negativ påvirkning ved kropp og utseende er svært komplekst. Noen blir påvirket, andre blir ikke – det kommer an på totaliteten. Min undersøkelse avdekker relativt betydelige tall som indikerer at blogg medfører at mange unge jenter forsøker å endre kroppen sin ved slanking, dietter/kosthold og trening som en følge av blogglesing. Det er rundt halvparten av informante som syntes det er viktig å være «veldig sunn» og trene mye som en følge av blogglesing. 33 % av har prøvd ulike typer dietter eller kosthold funnet på blogger, 40 % av har slanket seg og 17 % sier de ønsker seg kosmetisk kirurgi som en følge av blogglesing. Engelsrud (2006) knytter subjektes agering mot kroppen direkte opp mot den glamorøse markedsføringen rettet mot endring av kroppen og hvordan kroppen blir brukt i identifikasjonsprosessen." kilde: https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/40923/AnetteRuth-Masteroppgaveferdig.pdf?sequence=1&isAllowed=y 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 12. mars 2017 #57 Del Skrevet 12. mars 2017 Til opplysning: svært mange oppfatter den smileyen som nedlatende, uavhengig av hvem som bruker den. Andre oppfatter den som passiv-aggressiv. Just sayin'. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jus sanguinis Skrevet 12. mars 2017 #58 Del Skrevet 12. mars 2017 (endret) På 05.03.2017 den 17.10, Mallory skrev: Kroppsmisnøye blant jenter og kvinner er for tiden et normalfenomen, mens den som er tilfreds med kropp og useende er en statistisk avviker. Bør ikke det behandles som et psykologisk fenomen med der tilhørende krav til psykologisk behandling? Hvordan skal kvinner overleve den digitale virkeligheten? Kurs en! Endret 12. mars 2017 av Jus sanguinis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 12. mars 2017 #59 Del Skrevet 12. mars 2017 (endret) Det var en god grunn til at jeg bevisst unngikk å diskutere selve temaet med en viss bruker. Og at jeg kun ville påpeke det ulogiske. Hensikten med meningsløse påstander later til å være å få debattantene til å synke ned til samme useriøse nivå: Få de til å miste kredibilitet. Jeg ville ignorert helt. Endret 12. mars 2017 av gjestvest skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Natta Skrevet 12. mars 2017 #60 Del Skrevet 12. mars 2017 På Saturday, March 11, 2017 den 9.06, jabx skrev: Det er jo disse bloggerne som legger seg under kniven som ikke er fornøyde. Du babler hele tiden i vei om misunnelse selv om utallige personer har forklart for deg hva som faktisk er tilfelle. Men gratulerer med å jobbe iherdig for å sabotere nok en tråd. Du kommer alltid inn i slike tråder med de ufyselige angrepene dine. Du har aldri noe å si om selve temaet. Det virker som du går inn for å provosere i et forsøk på å få tråder stengt. Fordi det er Jan 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg