JackIost Skrevet 9. mars 2017 #21 Del Skrevet 9. mars 2017 (endret) Man kan mislike det om man vil, men å ha en blogg hvor man blant annet legger ut bilder av seg selv, og at det dermed til tider kan være fokus på kropp og utseende, er en del av det å ha et fritt samfunn Hva skal man gjøre med dette? Forby bloggere som har mer enn et visst antall lesere å legge ut bilder av seg selv? Legge ned hele Instagram, hvor jenter i hopetall legger ut bilder av seg selv? Nei, selv om man skal få lov til å mislike dette, enten det er fordi man er misunnelig på disse kroppene eller av andre grunner, så må man nok pent godta at dette er en del av den vestlige kulturen, som jeg håper vedvarer i mange år ennå Endret 9. mars 2017 av JackIost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elisaday Skrevet 9. mars 2017 #22 Del Skrevet 9. mars 2017 Synes noen bloggere burde vært beskyttet fra seg selv, og da burde hvertfall andre skjermes fra dem og de syke verdiene de spyr ut. Bloggforbud hadde ikke vært meg imot i noen tilfeller, men det mest optimale hadde jo vært at blogg var blogg og ikke "nyheter" i avisene. Man kan ikke unngå disse bloggtrynene eller det de velger å skrive om/dele med hele verden. Og DET er tragisk det. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ricecrispies Skrevet 9. mars 2017 #23 Del Skrevet 9. mars 2017 5 timer siden, JackIost skrev: Man kan mislike det om man vil, men å ha en blogg hvor man blant annet legger ut bilder av seg selv, og at det dermed til tider kan være fokus på kropp og utseende, er en del av det å ha et fritt samfunn Hva skal man gjøre med dette? Forby bloggere som har mer enn et visst antall lesere å legge ut bilder av seg selv? Legge ned hele Instagram, hvor jenter i hopetall legger ut bilder av seg selv? Nei, selv om man skal få lov til å mislike dette, enten det er fordi man er misunnelig på disse kroppene eller av andre grunner, så må man nok pent godta at dette er en del av den vestlige kulturen, som jeg håper vedvarer i mange år ennå Når du drar inn misunnelse i dette klarer jeg ikke ta deg seriøst. 🙄🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 9. mars 2017 #24 Del Skrevet 9. mars 2017 5 timer siden, JackIost skrev: Nei, selv om man skal få lov til å mislike dette, enten det er fordi man er misunnelig på disse kroppene eller av andre grunner, så må man nok pent godta at dette er en del av den vestlige kulturen, som jeg håper vedvarer i mange år ennå misunnelig? serr? jeg tror ikke dem som misliker denne trenden er misunnelig for det går ikke ant og være misunnelig på dem som fyller fjeset sitt fult av lik og nervestoffer for og jukse seg fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 10. mars 2017 #25 Del Skrevet 10. mars 2017 8 timer siden, ricecrispies skrev: Når du drar inn misunnelse i dette klarer jeg ikke ta deg seriøst. 🙄🙄 Som jeg skrev er det ikke slik at det nødvendigvis er en grunn Men for noen kan det sikkert ligge i underbevisstheten, en irritasjon over at man selv aldri ville kunne lykkes med en lignende blogg om man føler man ikke når opp utseendemessig, og dermed kjenner en trang for å rakke ned på de som gjør det, og så bruker man "dårlig påvirkning på barn og unge" som et skalkeskjul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ricecrispies Skrevet 10. mars 2017 #26 Del Skrevet 10. mars 2017 25 minutter siden, JackIost skrev: Som jeg skrev er det ikke slik at det nødvendigvis er en grunn Men for noen kan det sikkert ligge i underbevisstheten, en irritasjon over at man selv aldri ville kunne lykkes med en lignende blogg om man føler man ikke når opp utseendemessig, og dermed kjenner en trang for å rakke ned på de som gjør det, og så bruker man "dårlig påvirkning på barn og unge" som et skalkeskjul Jeg irriterer meg alltid over folk som svarer "Hahaha" i kommentarfelt og liknende,men nå må jeg si det fristet. I stedet får jeg svare at for de aller fleste jeg kjenner er ikke drømmen å bli suksessfull blogger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 10. mars 2017 #27 Del Skrevet 10. mars 2017 12 timer siden, ricecrispies skrev: Jeg irriterer meg alltid over folk som svarer "Hahaha" i kommentarfelt og liknende,men nå må jeg si det fristet. I stedet får jeg svare at for de aller fleste jeg kjenner er ikke drømmen å bli suksessfull blogger. Nå misforstår du, poenget var ikke at de som reagerer på fokus på kropp/utseende og er misunnelige selv skulle ønske de hadde vært en suksessfull blogger, men at de ikke er helt fornøyde med sin egen kropp/utseende De som et superfornøyd med egen kropp/utseende og ser på seg selv som 9/10 eller 10/10 på utseendeskalaen reagerer nok ikke så mye på kropps- og utseendefokus blant bloggere, det er mitt tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ricecrispies Skrevet 10. mars 2017 #28 Del Skrevet 10. mars 2017 8 minutter siden, JackIost skrev: Nå misforstår du, poenget var ikke at de som reagerer på fokus på kropp/utseende og er misunnelige selv skulle ønske de hadde vært en suksessfull blogger, men at de ikke er helt fornøyde med sin egen kropp/utseende De som et superfornøyd med egen kropp/utseende og ser på seg selv som 9/10 eller 10/10 på utseendeskalaen reagerer nok ikke så mye på kropps- og utseendefokus blant bloggere, det er mitt tips Det var i så fall et rætent tips,for å være like banal i argumentasjonen som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
korallrev Skrevet 10. mars 2017 #29 Del Skrevet 10. mars 2017 (endret) 2 timer siden, JackIost skrev: Nå misforstår du, poenget var ikke at de som reagerer på fokus på kropp/utseende og er misunnelige selv skulle ønske de hadde vært en suksessfull blogger, men at de ikke er helt fornøyde med sin egen kropp/utseende De som et superfornøyd med egen kropp/utseende og ser på seg selv som 9/10 eller 10/10 på utseendeskalaen reagerer nok ikke så mye på kropps- og utseendefokus blant bloggere, det er mitt tips Hvis man har hodet i rumpa og kun bryr seg om seg selv reagerer man kanskje ikke på kropps-/utseendefokus, nei, men hvis man er litt mer reflektert og greier å skjønne konsekvenser for andre enn seg selv - f.eks for sårbare og usikre ungdommer, som de fleste blogger retter seg mot - så er det naturlig å reagere Endret 10. mars 2017 av korallrev 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milla29 Skrevet 10. mars 2017 #30 Del Skrevet 10. mars 2017 56 minutter siden, JackIost skrev: Nå misforstår du, poenget var ikke at de som reagerer på fokus på kropp/utseende og er misunnelige selv skulle ønske de hadde vært en suksessfull blogger, men at de ikke er helt fornøyde med sin egen kropp/utseende De som et superfornøyd med egen kropp/utseende og ser på seg selv som 9/10 eller 10/10 på utseendeskalaen reagerer nok ikke så mye på kropps- og utseendefokus blant bloggere, det er mitt tips Nå er du helt ute på viddene her! Vanskelig å i det hele tatt svare deg merker jeg, for jeg blir så oppgitt over at noen kan komme med en slik "argumentasjon" som du gjør her. Hvis du virkelig tror at alle i verden er SÅ utseendefokusert at så lenge man er fornøyd med seg selv utseendemessig og er en "9/10 eller 10/10" så driter man i at bloggere normaliserer og fokuserer på utseende, kropp og plastiske operasjoner - da har du verken høye tanker om disse eller forstått noe som helst av denne diskusjonen. Man kan faktisk både se bra ut og være fornøyd med seg selv og ha tanker i hodet som går utover utseende og kropp... 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mallory Skrevet 10. mars 2017 #31 Del Skrevet 10. mars 2017 På 9.3.2017 den 18.42, JackIost skrev: Man kan mislike det om man vil, men å ha en blogg hvor man blant annet legger ut bilder av seg selv, og at det dermed til tider kan være fokus på kropp og utseende, er en del av det å ha et fritt samfunn Hva skal man gjøre med dette? Forby bloggere som har mer enn et visst antall lesere å legge ut bilder av seg selv? Legge ned hele Instagram, hvor jenter i hopetall legger ut bilder av seg selv? Nei, selv om man skal få lov til å mislike dette, enten det er fordi man er misunnelig på disse kroppene eller av andre grunner, så må man nok pent godta at dette er en del av den vestlige kulturen, som jeg håper vedvarer i mange år ennå Du har kanskje ikke hørt om Sunn fornuft-plakaten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 11. mars 2017 #32 Del Skrevet 11. mars 2017 (endret) 10 timer siden, korallrev skrev: Hvis man har hodet i rumpa og kun bryr seg om seg selv reagerer man kanskje ikke på kropps-/utseendefokus, nei, men hvis man er litt mer reflektert og greier å skjønne konsekvenser for andre enn seg selv - f.eks for sårbare og usikre ungdommer, som de fleste blogger retter seg mot - så er det naturlig å reagere Å reagere på vegne av andre er blitt en folkesykdom her i Norge, dvs at man undervurderer og stakkarsliggjør andre og mener de ikke klarer seg selv Het kan man lese om dette fenomenet http://virkelig.no/dev/kan-det-vaere-nodvendig-a-vaere-sa-stott/ Men som sagt er det nok mange som har dette som skalkeskjul i dette tilfellet Endret 11. mars 2017 av JackIost 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 11. mars 2017 #33 Del Skrevet 11. mars 2017 På 5.3.2017 den 19.16, Mallory skrev: Jeg er ikke sikker på at ekstremutseendefokuserte bloggere først og fremst legger seg under kniven på grunn av kritikk fra andre. Jeg har mer en følelse av at mange av dem i utgangspunktet har et så perfeksjonistisk forhold til egen kropp Jeg tror heller de har psykiske problemer, og operasjoner er et forsøk på å reparere seg selv på innsiden. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 11. mars 2017 #34 Del Skrevet 11. mars 2017 (endret) 1 time siden, JackIost skrev: Å reagere på vegne av andre er blitt en folkesykdom her i Norge, dvs at man undervurderer og stakkarsliggjør andre og mener de ikke klarer seg selv Het kan man lese om dette fenomenet http://virkelig.no/dev/kan-det-vaere-nodvendig-a-vaere-sa-stott/ Men som sagt er det nok mange som har dette som skalkeskjul i dette tilfellet Hva er poenget med en smiley etter hvert avsnitt, når det du gjør ikke er annet enn å angripe folk som kritiserer kritikkverdige forhold? Angrepene dine blir ikke mindre nedrige av å slenge på et smilefjes. Tvert imot virker det ganske merkelig at du hele tiden bruker dem på denne måten. Linken din har forøvrig ingenting med trådens tema å gjøre. Trådens tema er bloggere og kroppspåvirkning, ikke at noen føler seg støtt. Endret 11. mars 2017 av jabx 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 11. mars 2017 #35 Del Skrevet 11. mars 2017 (endret) 12 timer siden, JackIost skrev: Nå misforstår du, poenget var ikke at de som reagerer på fokus på kropp/utseende og er misunnelige selv skulle ønske de hadde vært en suksessfull blogger, men at de ikke er helt fornøyde med sin egen kropp/utseende De som et superfornøyd med egen kropp/utseende og ser på seg selv som 9/10 eller 10/10 på utseendeskalaen reagerer nok ikke så mye på kropps- og utseendefokus blant bloggere, det er mitt tips Det er jo disse bloggerne som legger seg under kniven som ikke er fornøyde. Du babler hele tiden i vei om misunnelse selv om utallige personer har forklart for deg hva som faktisk er tilfelle. Men gratulerer med å jobbe iherdig for å sabotere nok en tråd. Du kommer alltid inn i slike tråder med de ufyselige angrepene dine. Du har aldri noe å si om selve temaet. Det virker som du går inn for å provosere i et forsøk på å få tråder stengt. Endret 11. mars 2017 av jabx 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 11. mars 2017 #36 Del Skrevet 11. mars 2017 1 time siden, JackIost skrev: Å reagere på vegne av andre er blitt en folkesykdom her i Norge, dvs at man undervurderer og stakkarsliggjør andre og mener de ikke klarer seg selv Het kan man lese om dette fenomenet http://virkelig.no/dev/kan-det-vaere-nodvendig-a-vaere-sa-stott/ Men som sagt er det nok mange som har dette som skalkeskjul i dette tilfellet Da kan jo du begynne med deg selv. Du er jo tross alt iherdig fornærma på vegne av navlebeskuende bloggere. Det er du som diskuterer brukernes bakenforliggende meninger, at de som kritiserer bloggere som bruker mye tid framfor speilet, skal være stygge og misunnelige! Dårligst argumentet hittils. På tide å lese psykologibøker og ikke selvhjelpsbøker kanskje. Fint du synes at styleconnection er mindre pen da, hun er også mot dette hysteriet. http://styleconnection.no/nar-bloggerne-selv-ikke-tar-ansvar-ma-noen-andre-gjore-det/ En annen blogger: https://trudehelenhole.no/2015/12/08/bloggere-som-misledere-leserne/ For ikke snakke om alle som står bak sunn fornuft plakaten (her utvalg fra UI): http://sunnfornuft.unitedbloggers.no/disse-stotter-sunn-fornuft-plakaten/ ...og alle andre som både privat og offentlig er imot utseendefikseringen. Finn Skårderud, diverse politikere, samfunnsdebattanter, jordmødre, helsesøstre, og så videre. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mallory Skrevet 11. mars 2017 #37 Del Skrevet 11. mars 2017 (endret) 1 time siden, BlendaSensitive skrev: Da kan jo du begynne med deg selv. Du er jo tross alt iherdig fornærma på vegne av navlebeskuende bloggere. Det er du som diskuterer brukernes bakenforliggende meninger, at de som kritiserer bloggere som bruker mye tid framfor speilet, skal være stygge og misunnelige! Dårligst argumentet hittils. På tide å lese psykologibøker og ikke selvhjelpsbøker kanskje. Fint du synes at styleconnection er mindre pen da, hun er også mot dette hysteriet. http://styleconnection.no/nar-bloggerne-selv-ikke-tar-ansvar-ma-noen-andre-gjore-det/ En annen blogger: https://trudehelenhole.no/2015/12/08/bloggere-som-misledere-leserne/ For ikke snakke om alle som står bak sunn fornuft plakaten (her utvalg fra UI): http://sunnfornuft.unitedbloggers.no/disse-stotter-sunn-fornuft-plakaten/ ...og alle andre som både privat og offentlig er imot utseendefikseringen. Finn Skårderud, diverse politikere, samfunnsdebattanter, jordmødre, helsesøstre, og så videre. Skårderud er nok bare misunnelig. Endret 11. mars 2017 av Mallory Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
korallrev Skrevet 11. mars 2017 #38 Del Skrevet 11. mars 2017 2 timer siden, JackIost skrev: Å reagere på vegne av andre er blitt en folkesykdom her i Norge, dvs at man undervurderer og stakkarsliggjør andre og mener de ikke klarer seg selv Het kan man lese om dette fenomenet http://virkelig.no/dev/kan-det-vaere-nodvendig-a-vaere-sa-stott/ Men som sagt er det nok mange som har dette som skalkeskjul i dette tilfellet Så en artikkel fra 2013 er relevant her? Utdyp gjerne. Sunn fornuft-plakaten er kanskje laget på grunn av dette da eller, folk som undervurderer og stakkarsliggjør andre, og ikke minst er misunnelige på "pene folk"? Nice try. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 11. mars 2017 #39 Del Skrevet 11. mars 2017 4 timer siden, jabx skrev: Hva er poenget med en smiley etter hvert avsnitt, når det du gjør ikke er annet enn å angripe folk som kritiserer kritikkverdige forhold? Angrepene dine blir ikke mindre nedrige av å slenge på et smilefjes. Tvert imot virker det ganske merkelig at du hele tiden bruker dem på denne måten. Linken din har forøvrig ingenting med trådens tema å gjøre. Trådens tema er bloggere og kroppspåvirkning, ikke at noen føler seg støtt. Jo, det har mye med saken å gjøre, poenget er at man skyver andre foran seg og hevder man taler på vegne av en annen gruppe, som aldri har bedt om at andre skal "passe på dem" så ikke de blir negativt påvirket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 11. mars 2017 #40 Del Skrevet 11. mars 2017 Jeg blir imponert over deg, @Jackllost @jackI0st @JackIost @Jacklost som har bedre innsikt i denne typen problematikk enn Skårderud. Du må gjerne rapportere meg igjen, @jackI0st@JackIost@Jackllost@Jacklost ... Men jeg syns ærlig talt det er betenkelig at du påberoper deg mer kunnskap enn ekspertisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg