AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #1 Skrevet 5. mars 2017 http://www.tv2.no/nyheter/8969797/ Leste denne og tenker i mitt stille sinn at: Når skal du slutte å sutre og heller handle? Det er så typisk kvinne å sette seg ned å grine og tenke at det er drit å være underbemannet,og uten evne til å stille krav om ressurser eller til arbeidsgiver. Da kan du takke deg selv og gråte en skvett til. Så lenge du ikke finner veien til å sette krav eller sørge for at du har et forbund som vil gjøre dette for deg. I andre yrker ville dette aldri blitt tolerert og blitt slått ned på. Du trenger en strategi som sørger for bedre forhold i ditt arbeidsliv. Da trenger du en ryggrad og vilje til å gjøre det. I stedet for å sutre i artikler som bare fungerer som en grunn til å ikke søke seg inn i yrket, får du heller ta personlig ansvar og jobbe strategisk for å gjøre forholdene bedre. Men det er og en faktor som mangler blant nordmenn,å føle personlig ansvar i jobben. Anonymkode: 1089b...eeb
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #2 Skrevet 5. mars 2017 Du tuller? Det er da hele tiden informasjon om at det er underbemanning innen helse og man får gang på gang beskjed om at det ikke er budsjett til mer. Anonymkode: fc544...3b1 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #3 Skrevet 5. mars 2017 De som tror at ansatte på slike institusjoner har noe mer enn minimal påvirkningsmulighet på arbeidshverdagen sin er bra naive. Anonymkode: 03e27...54c 8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #4 Skrevet 5. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som tror at ansatte på slike institusjoner har noe mer enn minimal påvirkningsmulighet på arbeidshverdagen sin er bra naive. Anonymkode: 03e27...54c Ja, iallefall med den holdningen der... Anonymkode: 1089b...eeb
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #5 Skrevet 5. mars 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, iallefall med den holdningen der... Anonymkode: 1089b...eeb Man har minimal påvirkning. Flere har prøvd hundre ganger, der har nok denne kvinnen også selv om akkurat det ikke står i media. Det nytter fint lite og klage til det offentlige, de bryr seg om tall og sparing. Anonymkode: 74eda...76f 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #6 Skrevet 5. mars 2017 TS avslører at han/hun aldri har arbeidet i helsevesenet. Det nytter ikke å gi beskjed om man er for få på jobb. Det kuttes ned på bemanning hele tiden. Det skal spares og spares. Og hvem går det ut over? Pasientene. De må vente. De må ligge på gangen. De får ikke den behandlingen de skal ha når de trenger den. Sykepleiere og andre ansatte må stresse seg gjennom arbeidsdagen og forsøke å komme gjennom pasientlistene. Sånn er det over hele fjøla. Helseforetakene og politikerne må snart innse at skal man kunne gi et godt helsetilbud til pasientene så må man bruke penger, ikke tjene penger og spare. Anonymkode: 19cab...1fe 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #7 Skrevet 5. mars 2017 Hva jobber du med selv da, TS? Anonymkode: bf054...0a8 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #8 Skrevet 5. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva jobber du med selv da, TS? Anonymkode: bf054...0a8 Det er uvesentlig. Poenget er viljen til å gjøre endringer. Det kan oppnås på forskjellige måter. Det er strategien som som er feil og viljen til å handle mer konsekvent. Anonymkode: 1089b...eeb
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #9 Skrevet 5. mars 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er uvesentlig. Poenget er viljen til å gjøre endringer. Det kan oppnås på forskjellige måter. Det er strategien som som er feil og viljen til å handle mer konsekvent. Anonymkode: 1089b...eeb Nei, det er ikke uvesentlig. Jeg vil vite hvilket erfaringsgrunnlag du har. Anonymkode: bf054...0a8 3
Fjaselina Skrevet 5. mars 2017 #10 Skrevet 5. mars 2017 No las eg artikkelen, og forstår ikkje heilt korleis TS kjem til sin konklusjon. Eg les eit forsøk på å seie ifrå... 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #11 Skrevet 5. mars 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke uvesentlig. Jeg vil vite hvilket erfaringsgrunnlag du har. Anonymkode: bf054...0a8 Jeg er vaskehjelp på A hus💋 Anonymkode: 1089b...eeb
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #12 Skrevet 5. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er vaskehjelp på A hus💋 Anonymkode: 1089b...eeb Din arbeidshverdag er ikke i nærheten av å være like stressende som for vedkommende som skrev teksten du linket til. Heller ikke er konsekvensene om du skulle gjøre en feil like alvorlige. Anonymkode: bf054...0a8 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #13 Skrevet 5. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er uvesentlig. Poenget er viljen til å gjøre endringer. Det kan oppnås på forskjellige måter. Det er strategien som som er feil og viljen til å handle mer konsekvent. Anonymkode: 1089b...eeb Jeg blir alltid like overrasket over folk som tror det er bare til å gi beskjed at man trenger mer folk så får man det. Kjenne du ikketil hvordan samfunnet fungerer? Staten gir ikke mer penger om man aldri klager så mye, eneste som hjelper er vel å si opp men som du vet så trenger de fleste penger for å leve. Det er ikke hos de på gulvet viljen til å gjøre endringen ligger, men hos lederne. De på gulvet har fint lite de skulle sagt når det gjelder bemanning, de nedbemanner i helsesektoren allerede. Hvordan kan man da være så naiv at man tror man får mer folk så lenge man sier ifra? Anonymkode: 74eda...76f 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #14 Skrevet 5. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Din arbeidshverdag er ikke i nærheten av å være like stressende som for vedkommende som skrev teksten du linket til. Heller ikke er konsekvensene om du skulle gjøre en feil like alvorlige. Anonymkode: bf054...0a8 Det å være vaskehjelp på sykehus er faktisk ganske stressende! Og er det svikt i renholdet så kan det også få fatale følger. Tydelig at du ikke er klar over verdien av renhold. Anonymkode: a000c...eaf 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #15 Skrevet 5. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det å være vaskehjelp på sykehus er faktisk ganske stressende! Og er det svikt i renholdet så kan det også få fatale følger. Tydelig at du ikke er klar over verdien av renhold. Anonymkode: a000c...eaf Selvsagt er det verdi i renhold det er ikke det personen sier. Men selv om det er stor verdi i renhold er jo tydeligvis ikke hverdagen like stressende for TS som for personen i artikkelen da hadde jo ikke TS startet denne tråden men forstått hva som beskrives i tråden. Fatale følger selvsagt, men som personen skriver ikke like store fatale følger. Anonymkode: 74eda...76f
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #16 Skrevet 5. mars 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det å være vaskehjelp på sykehus er faktisk ganske stressende! Og er det svikt i renholdet så kan det også få fatale følger. Tydelig at du ikke er klar over verdien av renhold. Anonymkode: a000c...eaf Jeg har faktisk jobbet som renholder på sykehus, og jeg vet av erfaring at den jobben er plankekjøring sammenlignet med hva andre yrkesgrupper på sykehuset har å forholde seg til. Anonymkode: bf054...0a8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå