Gå til innhold

Være ærlig om hvorfor man ikke vil på reunion.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Newroz

Jeg hadde ikke sagt den virkelige grunnen. Tipper det da enten kommer flere spørsmål eller type "neeei, du hadde jo MANGE venner" eller noe i den duren. Tror jeg bare hadde sagt at det passer dårlig med datoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare et ps. Ikke ha ditt fulle navn som nick. Fant deg på fb på to sekunder.

Anonymkode: 4b311...c7f

So? Jeg har vel gått i 7-8 forskjellige klasser. Dessuten, de det gjelder er klar over det.

Endret av Silje Lien
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, om du ikke ble mobbet så grovt at det regelrett er frekt å invitere deg, så synes jeg du kan være høflig men ærlig om de spør om en grunn:)

Anonymkode: dcc33...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten ksn du lyve og skrive at du ikke har tid, eller så kan du svære ærlig men IKKE personlig

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spør du meg er det ikke noe i veien for å si at man ikke har tid, selv om det kanskje er en liten hvit løgn. I dag er jo de fleste opptatt på hver sin kant, mange bor også langt unna der det skal være reunion. Med mindre noen konfronterer deg hardt, ser jeg ikke noe noen grunn til å lage drama ved å fortelle den egentlige grunnen. I verste fall fremstår du som svak idet du viser at du fortsatt bryr deg om hierarkiet som eksisterte i skolegården. Du er selvsagt ikke det, men det er viktig å ikke alltid blottlegge sine følelser ovenfor mennesker som strengt tatt ikke betyr noe for deg. Vær stolt, si i en høflig tone at du dessverre ikke har mulighet den dagen pga. familietur/vennetur/studier/jobb whatever :) 

Anonymkode: 7190c...c52

Holder med å si at du ikke har tid. Bør ikke utdype om det erpga jobb, venner eller annet. Ingen har noe med det å gjøre og det dummeste du gjør er å gå inn i dialog. Du er voksen og så lenge du ikke er intressert i å si hvorfor så får de bare respektere ditt nei. 

Endret av Onar
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 timer siden, Silje Lien skrev:

So? Jeg har vel gått i 7-8 forskjellige klasser. Dessuten, de det gjelder er klar over det.

Tipper at brukeren siktet til grunnleggende nettvett. 

Anonymkode: 7a655...692

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper at brukeren siktet til grunnleggende nettvett. 

Anonymkode: 7a655...692

Det har jeg også som oftest vil jeg tro ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde svart noe ala,

"Jeg har dessverre en del dårlige minner fra barneskolen(?), og det vil derfor oppleves vondt for meg å delta. Håper på forståelse for dette, da jeg ikke gjør det for å være vanskelig. Men ønsker dere lykke til med arrangementet".

Nå har jeg selv svaret hvis det blir jubileum fra høyskolen til neste år;)  "Jeg ble uføretrygdet ganske raskt etter endt skolegang, og det vil være sårt for meg å treffe alle dere andre som er i jobb og flere som har tatt videreutdannelse. Håper på forståelse for dette, da jeg ikke gjør det for å være vanskelig. Lykke til med arrangementet".

Jeg har lært meg å velge bort ting som tapper meg for energi og glede. Noe må man innimellom bite i seg, men jeg tar først og fremst ansvar for meg selv og min helse, både fysisk og psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fått det spørsmålet hadde jeg bare sagt at det er ikke noe for meg men at jeg håpte de fikk en koselig kveld.

Trenger ikke være noe big deal.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har droppet reunions fordi jeg ikke har følt det store behovet for å møte igjen alle fra skolen, og vært ærlig på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KodakPorta

Vet ikke om det er så mye poeng i å være ærlig TS bortsett fra å si at det ikke passer hvis du ikke har lyst til å gå. Når det ikke er mennesker du har noe med i dag så trenger de ingen begrunnelse. En personlig begrunnelse vil sannsynligvis bare gi dem noe å snakke om og hvis de ikke ville være dine venner den gangen så fortjener de ikke din sårbarhet nå. Sett grensen der du ønsker selv uten dårlig samvittighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.3.2017 den 20.21, AnonymBruker skrev:

Det er reunion i sommer. Jeg gikk ikke sist og har ikke tenkt å gå nå. Jeg takket nei til invitasjonen, men fikk melding med spørsmål om hvorfor jeg ikke vil bli med og at de vil at jeg skal komme. Jeg skjønner ikke hvorfor de vil ha meg der. Jeg har lyst til å være ærlig, ikke bare lyve og si at jeg ikke har tid, men er det noen vits? Jeg har aldri blitt mobbet, men jeg var Viggo venneløs det meste av skoletiden. De ytterst få vennene jeg hadde er jeg heldigvis fremdeles venner med selv om vi alle har flyttet fra hjembyen vår. Jeg har noen av de andre på vennelisten på Facebook og ser at de fleste jentene i klassen fremdeles er gode venner, treffes jevnlig, drar på jenteturer og har det gøy. Det er mange år siden, men det gjør fremdeles vondt at jeg aldri fikk komme inn i varmen hos dem. Jeg har lyst til å si det som det er, at ingen av dem brydde seg om å være vennen min da vi gikk sammen på skolen og hvorfor i all verden skulle jeg ha noen som helst interesse av å se dem nå? Noen som har vært i samme situasjon, unngått reunion pga vonde minner og vært ærlig om det. Hvordan var reaksjonen?

Anonymkode: 33a0f...938

Vet du hva? Jeg synes du skal være ærlig og si det som det er. Skriv det du skrev nå, og send avgårde! Det kommer til å lette mange kilo fra skuldrene dine :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Hva er reunion for noe?

Et treff. For eksempel, i fjor var det 10 år siden jeg gikk ut av 10.klasse. Da var det satt opp reunion, for å samle klassen. Dele bilder fra tiden som var og fortelle historier. Spise og drikke god mat, prate osv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gjenforening, altså

1 minutt siden, Minlillesky skrev:

Et treff. For eksempel, i fjor var det 10 år siden jeg gikk ut av 10.klasse. Da var det satt opp reunion, for å samle klassen. Dele bilder fra tiden som var og fortelle historier. Spise og drikke god mat, prate osv :) 

En gjenforening, altså. Hvorfor kan man heller ikke si det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du kjenner at det å være ærlig blir riktig for deg så vær det. Hvis du tror du vil angre på å ikke har formidlet den egentlige grunnen så synes jeg du skal nettopp det, formidle den egentlige grunnen. Kort, konsis og høflig. I Ellams innlegg, noen innlegg over, er det ett fint forslag. Lykke til.

Anonymkode: 37d87...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 timer siden, Jus sanguinis skrev:

En gjenforening, altså

En gjenforening, altså. Hvorfor kan man heller ikke si det?

...

Anonymkode: 4103d...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud! Hvorfor gjøre dette så komplisert? Det er da virkelig ikke nødvendig å komme med lange forklaringer og utgreiinger rundt dette. Det er jo bare å si at det ikke passer. Punktum. Noe mer trenger de ikke å vite.

Anonymkode: 5366e...4c0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...