Gå til innhold

Evig tilbakevendende... shampo?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg gikk til frisøren på lørdag, det var definitivt på tide. Siden jeg ikke var fornøyd sist gikk jeg til en ny frisør denne gangen, og fikk virkelig klippet bort alt det slitte, og det ble et bra resultat. Ikke var det dyrt heller, så alt i alt er meg meget fornøyd.

Men denne frisøren var ikke av den "selgende typen", så enda jeg nevnte at shampoen min var nesten helt tom, så kom hun ikke dragende med noe jeg bare "måtte ha". Og jeg, som var så overraska over at det ikke kosta mer, og fornøyd med at håret var blitt så bra, og litt stressa for jeg hadde bare tenkt å bestille en time, skulle hjem og bake julekaker, men fikk tid med en gang, glemte rett og slett å be henne om å finne en shampo som passet til håret mitt før jeg var kommet hjem, og da snudde jeg ikke akkurat...

Jeg har til nå hatt Wella SP 1.2 tror jeg det er, for slitt/ødelagt hår, og balsamen som hører til, som sambo aldri skjønner er balsam, siden det ikke står det på den.

Men den shampoen er nå altså så godt som tom. Håret mitt er ikke egentlig ødelagt mer, for alt det slitte klippet hun jo bort på lørdag, men særlig det ytterste håret virker litt tørt, og kan lett bli litt "statisk" når jeg grer det. Jeg har naturlig fall/krøll, og nå som håret er klippet såpass mye som det ble krøller håret seg ganske mye. (før klipp hadde jeg hår laaangt ned på ryggen, og da blir det tungt og krøller ikke så mye, nå er det merkbart mye kortere, bare noe nedom skuldrene på det lengste, klippet en del opp også)

Hva slags shampo passer egentlig til dette håret da? Før hadde jeg masse floker så jeg følte at jeg rev håret av når jeg gredde det (klippet av noen sånne for å ikke slite sånn på håret) men det var nok mest det at det var så slitt. Nå virker håret lett å gre, men jeg vil jo gjerne beholde det slik.

Om jeg gjør som jeg "alltid har gjort", bare vasker håret og lar det lufttørke uten noe styling ser det ganske greit ut, men særlig dette korteste/ytterste håret blir litt "flagrete", spesielt når jeg grer håret i løpet av dagen og neste morgen (jeg vasker ikke håret hver morgen, bare ca 3 ganger i uka, og helst på ettermiddagen, det er nok, jeg har ikke spesielt fett hår), men jeg vet ikke hva jeg skulle bruke av styling eller sånn. Før (nå skaller vi noen år siden da...) brukte jeg gjerne skum og spray, men jeg synes håret lett blir "tungt" da, og nesten krever å vaskes mye oftere...

Hmm... ble masse dette, men er det noen som har noen fine anbefalinger? Dere er jo god på dette her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg kan anbefale MATRIX sleek serien glatt og fint hår av den også Redken all soft er god,gir fuktighet. Av stailing produkter vil jeg nevne Wella sp stright down tror jeg den heter medium hold,også Redken outshin eller undone er veldig gode produkter vis du bare vil ha LITT hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kerastase Nutritive-serien har produkter som gir næring til et tørt hår, og har shampoer i tre ulike grader, alt etter hvor mye fuktighet håret ditt trenger. Hør med en frisør hvilken som kunne passe for deg, hvis håret ditt bare er bittelitt tørt, holder kanskje nr 1, hvis du i tillegg bruker en balsam fra samme serie.

Kerastase har også bra stylingprodukter for å roe brusete småhår uten at det blir fett og ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg bør tusle tilbake til frisøren altså? Håpet liksom å slippe det. Det er ikke såååå langt å gå altså, så det er greit nok det. Men det så ut til at de egentlig i all hovedsak bare selger Wella der.

Fikk med meg ei lita prøveflaske på "Biosilk", som visstnok skulle være gode greier for håret mitt forresten, noen som vet noe mer om det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg kan anbefale MATRIX sleek serien glatt  og fint hår av den også Redken all  soft er god,gir fuktighet. Av stailing produkter vil jeg nevne Wella sp stright down tror jeg den heter medium hold,også Redken outshin eller undone er veldig gode produkter vis du bare vil ha LITT hold.

Disse hørtes jo ut som de strekker ut krøllene? (sleek, Stright down) og det er jo ikke egentlig det jeg er ute etter da, liker krøllene mine jeg. Det er ikke sånne "småkrøller/fuzz", men ganske "store svinger", men jeg vil ikke ta dem bort altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bør tusle tilbake til frisøren altså? Håpet liksom å slippe det. Det er ikke såååå langt å gå altså, så det er greit nok det. Men det så ut til at de egentlig i all hovedsak bare selger Wella der.  

Fikk med meg ei lita prøveflaske på "Biosilk", som visstnok skulle være gode greier for håret mitt forresten, noen som vet noe mer om det??

Biosilk inneholder masse silikoner og alkohol, og kan tørke ut håret ditt i det lange løp, selv om det kan virke glattende i begynnelsen...

Du kan jo titte litt inne på www.lookfantastic.com; der selger de masse ulike typer produkter. Redken All Soft (fuktgivende) finnes nå i gavepakke med shampo, balsam og småprøver på stylingprodukter til litt over 200 kroner, ikke ille, når shampo og balsam koster ca 500 hos frisør.

Sleek Look er utglattende, ja. Både Redken og Kerastase har egne serier for krøllete hår (Fresh Curls (Redken) og Elasto-Curl (Kerastase).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Biosilk inneholder masse silikoner og alkohol, og kan tørke ut håret ditt i det lange løp, selv om det kan virke glattende i begynnelsen...

Da er ikke det noe jeg kommer til å kjøpe etter at jeg har brukt den lille prøveflaska... Ikke noe som vil tørke ut håret mitt nei...

Hmm... satse på noe fuktighetsgivende, eller noe for krøllene da, tro? Hjelper ikke å bevare krøllene om de bare er tørre.. selv om jeg liker dem...

Dama hos frisøren putta oppi "en spray for naturlige krøller", men fortalte meg ikke hva den het (og jeg tenktei kke på å spørre før jeg var kommet hjem, jeg er ikke helt vant til å gå til frisør dessverre) men det var nok noe Wella SP-greier det også. Men, hun brukte jo også den der biosilke-greia, så hun bryr seg kanskje ikke om hva som tørker ut håret mitt da? Jeg som var så fornøyd med denne frisøren da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg skriver under på innlegget over her. Gå til en frisør som selger Kerastase, og få hjelp til å velge den rette for deg. Jeg har aldri prøvd en bedre sjampo enn Kerastase resistance (takk, Ethereal!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du satser på en lett fuktighetsgivende shampo, er kanskje det det aller beste? Lookfantastic har ikke Elasto-Curl-serien (jeg sjekket), og Fresh Curls fra Redken skal ikke være så fantastisk.

JEG ville satset på noe som gir fuktighet, for eksempel All Soft (som ikke er spesielt utglattende, bare generelt nærende).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Generelt fuktighetsgivende er nok egentlig i den retning jeg tenker også.

Har lest mye bra om All Soft her inne, så kanskje jeg skal forsøke den...

Bare det at jeg er sånn der "ikke så glad i å bestille på nett". Ikke det, jeg gjør gjerne det altså, og ikke redd for å betale med visa der eller noe, bare så sikker på at akkurat MIN pakke kommer til å bli stoppa i tollen, og da er det ikke så mye å spare likevel, med mva og fortollingsgebyr og venting på pakke som ligger hos tollvesenet. Er tollvesenet opptatt av pakker fra lookfantastic, med shampo til meg oppi? "litt over 200" er jo ikke dyrt for shampo og balsam det (selv om porto kommer i tillegg da) men over 200 ER over 200, og da kommer tollfolka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at de skriver ned verdien på pakken, slik at sjansen for å bli stoppet er liten hvis du bare bestiller shampo og balsam. Med dagens kurs koster pakken 211 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Frister den der pakken der...

Ver noe om hva denne "Rough Paste" er? "A thick styling paste that will create bold, ragged texture with non-stop separation. It stays pliable for easy moulding and shaping for strong, directional styles" hørtes for meg ut som noe for kort hår? (Jeg er ikke god på dette med hår, og innrømmer det gjerne :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du fortsatt vil ha krøllene så hvorfor ikke prøve kms curl up?

Den skal visst være veldig bra.

Har vurdert den selv til mitt bølgete/krøllete/strie hår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Vel... har ikke vurdert den fordi ingen hadde nevnt den enda, og jeg kjenner ikke til alle alternativer..

Hmm... nå ble det vanskelig igjen, når jeg nesten trodde jeg hadde bestemt meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kerastase Elasto curl og Redken all soft er veldig bra til krøllete hår!! Jeg har begge to og bruker dem annenhver gang i dusjen.

Det finnes en leave-in balsam til Kerastase-serien og den er helt genial, håret blir supermykt og fint!

Styr unna Redken Fresh curls, den er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er ikke så mye plass i dusjen min, og der er mer enn nok av ting inni der, så å ha to shampoer, i tillegg til balsam og dusjsåpe og ansikst"såpe" og intimsåpe (og egen shampo og såpe til sambo) inni der tror jeg blir for mye for meg...

Heller mot denne all soft-pakken nå, kan jo alltids bytte når den er brukt opp. Det eneste er: Jeg hadde egentlig bare tenkt å kjøpe shampo, for jeg har såpass mye igjen av balsamen (ikke så flink til å gidde å bruke det hver gang...) men det er jo litt greit å ha begge av samme merke når man først satser på noe. Derfor liker jeg ikke å bytte merke så ofte, for jeg bruker aldri opp ting like fort, men nå vil jeg altså bytte fordi jeg ikke synes den jeg har er rett for håret mitt, da det ikke er ødelagt, bare litt tørt...

Også tror jeg at det ville se finere ut med litt styling av en eller annen sort, men... da må det vel vaskes oftere, og det sliter mer på håret, så på lang sikt er ikke det så lurt likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Ser du får mange gode råd her.

Og det blir sikkert litt vanskelig så lenge det er så mye å velge i mellom.

det lønner seg å "bare" ta noe du føler passer best.

må prøve og feile :)

Jeg ville anbefalt kerastase nutritive serien.

den går for å være den beste.

hvis du ser på www.makeupalley.com på anbefalingene der så er det MANGE som er fornøyd med den serien.

dessuten behøver ikke styling slite.

spørs jo hva du er ute etter.

joico har en hårkrem som gir bittelitt hold og liv til håret.

den er pleiende og veldig god.

creme elixir heter den.

kerastaste nutritive har også et serum kalt nutri sculpt.

den er kjempe god.

temmer friss og flyhår, og det blir mykt og skinnende.

ikke skadelig overhodet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tenkte jo sånnsett på noe som "ga liv til krøllene", og min erfaring er at slike produkter ofte krever at jeg vasker (eller i alle fall bløter i dusjen) håret igjen neste dag for å se presentabelt ut, og det passer så dårlig sammen med 30 minutter i minsgrader for å komme på jobb, og et ønske om å unngå lungebetennelse...

Det var egentig det å vaske håret (hver kveld da, ikke om morgenen av overnevte hensyn) jeg tenkte ville slite litt på håret? Anbefales jo gjrne å ikke vaske håret hver dag, spes når det er litt tørt, som mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

nei jeg ville ikke vasket håret hver dag hvis det var tørt osv.

fuktighet er i hvertfall bra for krøller og gir det en piff.

nutritive vil være bra for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for øvrig brukt silkeoljen fra Biosilk i over to år nå, og håret mitt er fortsatt mykt og sunt. Og jeg har brukt oljen hver eneste dag! Jeg syns du burde gi den en sjanse, den er virkelig helt utrolig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...