Gå til innhold

Aspergers psykisk lidelse?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vanlig med symptomene, de er ikke endelige hos alle, det var det som var poenget. Det er en grunn til at autisme blir sett på som et spektrum. Akkurat som intelligens består det av veldig mange ulike evner, og ulike personer er flinke på ulike aspekt. Det er grunnen til at man sier "har du møtt en med asperger, har du møtt en med asperger". Har du møtt en intelligent person, har du møtt en intelligent person. Det finnes ekstremt mange ulike personligheter som har ulike evner, styrker og svakheter. Ikke alle intelligente mennesker har høyt arbeidsminne, ikke alle med asperger er dårlig på øyekontakt.

Man skiller ikke mellom høytfungerende autisme og asperger i Norge. Om du leser egen link ser du at de blir brukt om hverandre

Anonymkode: 87933...74a

Asperger og høytfungerende autisme blir brukt om hverandre fordi de fleste folk er uvitende. Men asperger skal ikke gis som diagnose til noen som har forsinket språk eller kognitiv utvikling. Det er da man får høytfungerende autisme isteden. Men nå gidder jeg ikke å diskutere dette noe mer du får tro hva du vil. Så lenge folk får riktige diagnosen og riktig hjelp så er jeg fornøyd :)

Anonymkode: 9b532...7e2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det forteller meg bare om ukopetanse, har høyerer utdannelse og sønn med as, kan fint se om det er forstyrrelser i psykisk utvikling. En del får de forstyrrelsene fordi samfunnet ( folk som har med dem å gjøre ) ikke klarer å tilrettelegge adekvate tiltak eller forstå hvordan de lærer, reageres som de gjør og hva de faktisk trenger for og unngå skjevutviling,

Når det er sagt, den måten du snakker til meg finner jeg meg ikke i, så du kan bare slutte med en gang.

Anonymkode: b0684...3d6

Haha, hva i all verden. Du er litt av en type. 

Anonymkode: 8c39c...cbd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå bruker de ikke lenger autisme i bupa da. Alt blir lagt  inn i diagnosen  autisme spekter.  Og det er en  personlig forstyrrelse ikke psykisk.  Fikk jeg vite da mitt barn fikk diagnosen  i fjor. Alle er veldig ulike. For alle har ulike personlighet  å. 

Anonymkode: 406f5...b7a

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri løget eller noe så vet virkelig ikke hva du snakker om.

Da vet du tydeligvis veldig lite om det da hvis du ikke hadde følt deg trygg hvis en politi hadde det

Anonymkode: bfa17...a78

Den som startet en 99% identisk tråd for en stund siden løy jo, og det kom klart og tydelig frem at ts hadde aspberger.

En hver vet at asperger ikke er forenelig med yrker som politi. Det sier seg selv...

Anonymkode: e9e15...cee

Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den som startet en 99% identisk tråd for en stund siden løy jo, og det kom klart og tydelig frem at ts hadde aspberger.

En hver vet at asperger ikke er forenelig med yrker som politi. Det sier seg selv...

Det kom ikke tydelig frem at ts hadde aspergers den tråden.

merkelig at det er folk med det i den amrikanske forsvaret da, i spesiall troppene også, som har kommet ut med det. Du vet lite hvis du generaliserer alle med det, folk er forkskjellig både meg og uten det.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kom ikke tydelig frem at ts hadde aspergers den tråden.

merkelig at det er folk med det i den amrikanske forsvaret da, i spesiall troppene også, som har kommet ut med det. Du vet lite hvis du generaliserer alle med det, folk er forkskjellig både meg og uten det.

Jo, det var klart og tydelig, så tydelig som det kunne bli.

Det som er litt facsinerende er at du ikke ser problemet med aspbergere i politi. Styr unna, sier bare jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Han har fått klar tilbakemelding fra Politihøgskolen om at han ikke kan søke politiet, likevel starter han den ene tråden etter den andre gjennom en lang periode, der han maser på forumbrukere, i tillegg til at han dikter opp påstander om Aspergere i spesialstyrkene og jeg vet ikke hva.

Null selvinnsikt, dessverre. Du har fått avslag. Deal with it.

Anonymkode: 1c72a...17e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Asperger og høytfungerende autisme blir brukt om hverandre fordi de fleste folk er uvitende.

Anonymkode: 9b532...7e2

Nå er det uenighet blant fagfolk, de er mer vitende enn folk flest. Og de tyngre røster har klart å vinne gjennom med at man ikke skal sette de to separate diagnosene.Om det er riktig vil tiden vise

Anonymkode: 87933...74a

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikje en psykisk lidelse.

Anonymkode: 2f53d...d43

AnonymBruker
Skrevet

Kjære TS:

Politihøgskolen anser Asperger som grunnlag til at du ikke kan bli politi. Men hvis du, som skrevet i tråden, føler du ikke stemmer overens med diagnosen, så er det lurt av deg å ta det opp med legen. Fastlegen kan henvise deg til utredning. Viser det seg da at du faktisk ikke har aspergers eller er på autismespekteret, så kan du søke igjen når diagnosen er fjernet.

Anonymkode: 3e2d1...57e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...