AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #21 Skrevet 3. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ì Jeg ville ikke følt meg trygg jeg heller. Folk som har autismediagnoser har lavere empati enn andre, og i tilllegg har de vanskelkg for å vise sympati ovenfor andre (noe du bør være flink i viss du skal bli purke) Anonymkode: 9b532...7e2 Dette er ikke riktig. Anonymkode: 33222...0a4 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #22 Skrevet 3. mars 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan vel strengt tatt ha en sammenheng med at han ønsker å bli politi og at han vet at dette er diskvalifiserende. Anonymkode: 8c39c...cbd Hvis du er her bare for å sverte meg kan du gå et annet sted. Jeg er 100%ærlig og føler meg ikke forrskjelig enn andre folk. Anonymkode: bfa17...a78
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #23 Skrevet 3. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du vet det du kommer nå bygger på gammel forskning? Det at folk med autisme har laver empati stemmer ikke, eller det med sympati Anonymkode: bfa17...a78 Har du dårlig øyenkontakt da? Du trenger god øyekontakt når du er purke, ellers så kan du ikke se på personen du har pågrepet om han har tenkt å knivstike deg eller stikke av, hehe Men for all de, om du ikke føler du har autisme så drar du bare til fastlegen din og forteller han det, så ordner det seg nok Anonymkode: 9b532...7e2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #24 Skrevet 3. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du dårlig øyenkontakt da? Du trenger god øyekontakt når du er purke, ellers så kan du ikke se på personen du har pågrepet om han har tenkt å knivstike deg eller stikke av, hehe Men for all de, om du ikke føler du har autisme så drar du bare til fastlegen din og forteller han det, så ordner det seg nok Anonymkode: 9b532...7e2 Hva mener du med dårlig øyekontakt? Jeg ser folk i øyene osv når jeg har samtaler osv, hvis det var det du mente Anonymkode: bfa17...a78
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #25 Skrevet 3. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva mener du med dårlig øyekontakt? Jeg ser folk i øyene osv når jeg har samtaler osv, hvis det var det du mente Anonymkode: bfa17...a78 Ja det vr det jeg mente. Det er et av symptomene på autisme skjønner du Dra til legen, du høres ikke særlig autistisk ut Anonymkode: 9b532...7e2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #26 Skrevet 3. mars 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det vr det jeg mente. Det er et av symptomene på autisme skjønner du Dra til legen, du høres ikke særlig autistisk ut Anonymkode: 9b532...7e2 Det høres jo ut som du har riktig god peiling. Anonymkode: 6c200...29e 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #27 Skrevet 3. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det høres jo ut som du har riktig god peiling. Anonymkode: 6c200...29e Ja takk takk☺ Jeg har nemlig asperger skjønner du Anonymkode: 9b532...7e2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #28 Skrevet 3. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Høytfungerende autisme og asperger er IKKE DET SAMMA! Bare sånn til opplysning 😉 Anonymkode: 9b532...7e2 De skiller ikke mellom disse lenger Du må ha fått diagnosen for veldig mange år siden, du har mye feilinfo om asperger som har blitt tilbakevist for lenge siden. Øyekontakt stemmer ikke for alle, sympati og empati er ikke riktig gjengitt. Fikk du diagnosen for 15+ år siden? Ting har endret seg ganske mye siden da, og vi har fått et mer nyansert bilde av hva autisme innebærer. Og det er mye mer kompleks enn hva du skisserer Anonymkode: 87933...74a
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #29 Skrevet 3. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De skiller ikke mellom disse lenger Du må ha fått diagnosen for veldig mange år siden, du har mye feilinfo om asperger som har blitt tilbakevist for lenge siden. Øyekontakt stemmer ikke for alle, sympati og empati er ikke riktig gjengitt. Fikk du diagnosen for 15+ år siden? Ting har endret seg ganske mye siden da, og vi har fått et mer nyansert bilde av hva autisme innebærer. Og det er mye mer kompleks enn hva du skisserer Anonymkode: 87933...74a Ts her jeg fikk diagnosen mellom 8-9 år siden omtrent. er ikke jeg som sa det om sympati og øyekontakt. Er ikke jeg som har kommet med all den feil infoen. Jeg så folk ikke i øyene før men det var fordi jeg ikke var vant med det, nå gjør jeg det av vane. Har aldri vært ubehagelig for meg å ha øyekontakt med noen, har bare ikke vært vant til det. Anonymkode: bfa17...a78
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #30 Skrevet 3. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De skiller ikke mellom disse lenger Du må ha fått diagnosen for veldig mange år siden, du har mye feilinfo om asperger som har blitt tilbakevist for lenge siden. Øyekontakt stemmer ikke for alle, sympati og empati er ikke riktig gjengitt. Fikk du diagnosen for 15+ år siden? Ting har endret seg ganske mye siden da, og vi har fått et mer nyansert bilde av hva autisme innebærer. Og det er mye mer kompleks enn hva du skisserer Anonymkode: 87933...74a https://no.m.wikipedia.org/wiki/Høytfungerende_autisme Og nei jeg fikk diagnosen ifjor og ble da fortalt av de profesjonelle som jeg traff mye av det jeg nå idag vet om autisme. Her tror jeg det er du som er ute på villspor, eller så er din diagnose feil (om du er autist da) for det er faktisk vanlig for autister med de symptomene som jeg nevnte. Anonymkode: 9b532...7e2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #31 Skrevet 4. mars 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvem er det som har fortalt deg at høytfungerende asperger syndrom gjør deg uegnet for opptak? Aspergers går innunder kapittel F i ICD-10. Kapittel F omfatter psykiske lidelser og atferdsforstyrrelser. Det er ikke et problem for utdanningsinstitusjonen å argumentere for at dette gjør en uegnet som kandidat, men det er jo viktig at du har førstehåndsinformasjon fra selve høgskolen og ikke noen andre. Anonymkode: 8c39c...cbd Min sønn har ikke psykiske lidelser eller atferdsforstyrrelser og han har aspergers. Anonymkode: b0684...3d6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #32 Skrevet 4. mars 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her jeg fikk diagnosen mellom 8-9 år siden omtrent. er ikke jeg som sa det om sympati og øyekontakt. Er ikke jeg som har kommet med all den feil infoen. Jeg så folk ikke i øyene før men det var fordi jeg ikke var vant med det, nå gjør jeg det av vane. Har aldri vært ubehagelig for meg å ha øyekontakt med noen, har bare ikke vært vant til det. Anonymkode: bfa17...a78 For min sønn med asp beskrev han øyekontakt som vondt faktisk, men da var han liten, jeg lærte han: se på nesen :).. nå er han eldre og har vokst det fra seg, Hvor gammel er du hi? Anonymkode: b0684...3d6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #33 Skrevet 4. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det vr det jeg mente. Det er et av symptomene på autisme skjønner du Dra til legen, du høres ikke særlig autistisk ut Anonymkode: 9b532...7e2 Symtomene ja., men høytf autuster er SMARTE, de kan opptre ganske adekvat dersom de er blitt eldre og lært seg hvordan. Dessuten skal ikke du snakke slik til andre, lavmål. Anonymkode: b0684...3d6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #35 Skrevet 4. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snart 20 år Anonymkode: bfa17...a78 Så følg drømmene dine og gi en god f hva andre mener, fremmede mennesker på nett? ha tro på deg selv. Anonymkode: b0684...3d6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #36 Skrevet 4. mars 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min sønn har ikke psykiske lidelser eller atferdsforstyrrelser og han har aspergers. Anonymkode: b0684...3d6 Som nevnt: Aspergers syndrom går innunder kapittel F (psykiske lidelser og atferdsforstyrrelser) i ICD-10. Dette inkluderer forstyrrelser i psykisk utvikling. Dette er slik diagnosesystemet er enten du liker det eller ei. Anonymkode: 8c39c...cbd 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #37 Skrevet 4. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Som nevnt: Aspergers syndrom går innunder kapittel F (psykiske lidelser og atferdsforstyrrelser) i ICD-10. Dette inkluderer forstyrrelser i psykisk utvikling. Dette er slik diagnosesystemet er enten du liker det eller ei. Anonymkode: 8c39c...cbd Det forteller meg bare om ukopetanse, har høyerer utdannelse og sønn med as, kan fint se om det er forstyrrelser i psykisk utvikling. En del får de forstyrrelsene fordi samfunnet ( folk som har med dem å gjøre ) ikke klarer å tilrettelegge adekvate tiltak eller forstå hvordan de lærer, reageres som de gjør og hva de faktisk trenger for og unngå skjevutviling, Når det er sagt, den måten du snakker til meg finner jeg meg ikke i, så du kan bare slutte med en gang. Anonymkode: b0684...3d6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #38 Skrevet 4. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det forteller meg bare om ukopetanse, har høyerer utdannelse og sønn med as, kan fint se om det er forstyrrelser i psykisk utvikling. En del får de forstyrrelsene fordi samfunnet ( folk som har med dem å gjøre ) ikke klarer å tilrettelegge adekvate tiltak eller forstå hvordan de lærer, reageres som de gjør og hva de faktisk trenger for og unngå skjevutviling, Når det er sagt, den måten du snakker til meg finner jeg meg ikke i, så du kan bare slutte med en gang. Anonymkode: b0684...3d6 Wow så arrogant du var da. Om du har høyere utdanning eller ikke er uansett utrolig irrelevant i denne sammenhengen. Anonymkode: 9b532...7e2 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #39 Skrevet 4. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Wow så arrogant du var da. Om du har høyere utdanning eller ikke er uansett utrolig irrelevant i denne sammenhengen. Anonymkode: 9b532...7e2 Kommer da an på hva jeg er utdannet som;) spar deg for lavmål snakk sa jeg. Anonymkode: b0684...3d6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #40 Skrevet 4. mars 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Høytfungerende_autisme Og nei jeg fikk diagnosen ifjor og ble da fortalt av de profesjonelle som jeg traff mye av det jeg nå idag vet om autisme. Her tror jeg det er du som er ute på villspor, eller så er din diagnose feil (om du er autist da) for det er faktisk vanlig for autister med de symptomene som jeg nevnte. Anonymkode: 9b532...7e2 Vanlig med symptomene, de er ikke endelige hos alle, det var det som var poenget. Det er en grunn til at autisme blir sett på som et spektrum. Akkurat som intelligens består det av veldig mange ulike evner, og ulike personer er flinke på ulike aspekt. Det er grunnen til at man sier "har du møtt en med asperger, har du møtt en med asperger". Har du møtt en intelligent person, har du møtt en intelligent person. Det finnes ekstremt mange ulike personligheter som har ulike evner, styrker og svakheter. Ikke alle intelligente mennesker har høyt arbeidsminne, ikke alle med asperger er dårlig på øyekontakt. Man skiller ikke mellom høytfungerende autisme og asperger i Norge. Om du leser egen link ser du at de blir brukt om hverandre Anonymkode: 87933...74a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå