Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Vi opplever stadig vekk å finne hundebæsj i og ved innkjørselen og hagen vår.

For et par år siden flyttet vi inn i en enebolig hvor deler av hagen skrår med gressplen ned mot veien. Det er ingen gjerder eller fysiske stengsler som skiller eiendommen fra gata, men det burde da heller ikke spille noen rolle. Jeg blir så jæ**** forbanna på alle kjipe hundeeiere for dette, da det er så ekkelt. Vi har småbarn, som kan finne på å komme borti skiten. I tillegg må jeg som høygravid med vond rygg stå og skuffe i snøen for å fjerne dette. Jeg har ikke hund og har ikke bedt om å få fjerne noens hundebæsj. Dette burde hundeeiere ta seg av selv. Uten å bli for konspiratorisk, så tror jeg heller ikke at noen sikter seg spesifikt inn på vår eiendom, men at eierne generelt bare er late.

Jeg forstår at det ikke gjelder alle eiere, og jeg er jo glad i hunder. Bare ikke idioter som ikke tar ansvar. Nei takk til hundebæsj! Jeg er for Kardemommeloven, hvor folk skal vise litt hensyn til andre, men en del hundeeiere er visst av en annen oppfatning. Fy f, måtte bare får det ut!

Har dere noen tips til hvordan man kan få has på disse drittfolkene for å utveksle et ord eller to, eller enda bedre: å få stanset sånn oppførsel. Må vi/ kan vi sette opp skilt? Overvåke gata ulovlig? Stå i vinduet hele dagen?...

Tips og råd mottas med takk.

Anonymkode: 25aa9...853

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det ikke er gjerder som avskiller eiendommen, vil folk alltid være bedritne og la bikkja bæsje uten å gidde å plukke opp. 

Skrevet

Finn ut hvem det er(mest sannsynlig gjengangere), plukk opp den brune diamanten deres pelskledde skatt har lagt fra seg og legg den på dørmatta til vedkommende med en trivelig lapp :link:

• Liker 4
Skrevet

Sett opp filmkamera (trenger ikke være ekte) og skilt om Kamera så blir de redde og plukker opp

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi har dessverre ikke rukket å sette opp noe gjerde etter at vi flyttet inn, men jeg har søren meg lyst til å bygge en svær Berlin-mur, for dette syns jeg er så kjipt og ekkelt.

TS

Anonymkode: 25aa9...853

• Liker 4
Skrevet

Sett opp et skilt. "Dette er plenen vår, ikke et offentlig toalett. Plukk opp etter hunden din."

• Liker 10
Gjest HappyWaffle
Skrevet
4 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Sett opp et skilt. "Dette er plenen vår, ikke et offentlig toalett. Plukk opp etter hunden din."

Dette 👆🏼

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det er irriterende, men hvorfor er det så galt at barn kommer borti litt bæsj? Jeg er oppvokst på gård og det var bæsj overalt. Uansett, sett opp et skilt, eller gjerd inn hele sulamitten.

Anonymkode: c5492...077

AnonymBruker
Skrevet

Du må nok surre inn eiendommen din i en mur. 

Anonymkode: 5a94c...434

AnonymBruker
Skrevet

Piggtråd under snøen, så tenker jeg det ordner seg raskt. 

Anonymkode: 24d91...659

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Piggtråd under snøen, så tenker jeg det ordner seg raskt. 

Du vil straffe hundene, fordi de har uansvarlige eiere??? 

Skrevet

Hei ts, jeg ville satt opp et skilt

"vennligst ikke luft hunden din her" 

Eller

"dette er ikke et hundetoalett!"

Du kan kjøpe sånne ferdige skilt som du bare kan banke ned i bakken. Det skulle egentlig vært unødvendig, men enkelte hundeeiere gir faen dessverre. Det er veldig ødeleggende for oss hundeeiere som alltid plukker opp

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Ruccula skrev:

Du vil straffe hundene, fordi de har uansvarlige eiere??? 

det er det eneste som funker. skadd hund = dyr vetrinær= slippe å la hunden drite i andres hage. din hund ditt ansvar, å la hunden drite i andres hage er ikke å ta ansvar. 

Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er det eneste som funker. skadd hund = dyr vetrinær= slippe å la hunden drite i andres hage. din hund ditt ansvar, å la hunden drite i andres hage er ikke å ta ansvar. 

Eh nei! En uskyldig skapning skal ikke lide pga sine idiot eiere! 

Du får sitte i vinduet og skyte på eieren med paintball givær eller noe, men å straffe et uskyldig vesen er helt feil!!

Endret av Ruccula
  • Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var jo lurt. I tillegg til at det er direkte ondskapsfullt vil det føre til at TS kan slutte å bekymre seg om at barna hennes tråkker i hundebæsj og heller begynne å bekymre seg om at de kan komme inn med opprevne blodårer.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Cathrine88 skrev:

Ja, det var jo lurt. I tillegg til at det er direkte ondskapsfullt vil det føre til at TS kan slutte å bekymre seg om at barna hennes tråkker i hundebæsj og heller begynne å bekymre seg om at de kan komme inn med opprevne blodårer.

... Og dessuten ulovlig, heldigvis. 

Skilt er nok en god ide her, om TS ikke har planer om å bli kjent som den gale damen som vokter på alle som går forbi hagen hennes. Ikke at hun ikke har god grunn til å følge med, men naboprat og rykter på folkemunne er ikke alltid verken rasjonelle eller vennligsinnede. 

Anonymkode: 20233...07d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skilt funker ikke! Det har jeg prøvd. 

En av disse bedritne bikkjene går løs og tror du ikke jeg ferska en i å bæsje rett foran inngangen??? Man skulle tro at den var opplært til det. Jeg er glad i dyr, og har hatt hunder selv, men det var første gangen jeg fikk så innmari lyst til å sparke ett dyr. 

Jeg har brukt ammoniakk og har funket så langt, men det må gjentas hver uke for å holde den unna. Når sommeren kommer tar jeg frem vannslangen. 

Anonymkode: fde1b...ff7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et gjerde burde hjelpe og hold hagen generelt ryddig og ordentlig. 

Anonymkode: 64cca...fa5

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skilt funker ikke! Det har jeg prøvd. 

En av disse bedritne bikkjene går løs og tror du ikke jeg ferska en i å bæsje rett foran inngangen??? Man skulle tro at den var opplært til det. Jeg er glad i dyr, og har hatt hunder selv, men det var første gangen jeg fikk så innmari lyst til å sparke ett dyr. 

Jeg har brukt ammoniakk og har funket så langt, men det må gjentas hver uke for å holde den unna. Når sommeren kommer tar jeg frem vannslangen. 

Anonymkode: fde1b...ff7

Du er klar over at hunden ikke vet hva en hage er? Dyremishandling er ikke greit, uansett! Du kan ende opp med å traumatisere den stakkars hunden som ikke vet forskjell på hage og utmark.

Finn heller ut hvem som eier bikkja og gi dem en overhaling! Det er de som er ansvarlige.

Anonymkode: ebc3d...5b0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...