Gå til innhold

Slankedagboka til Bolla!


Bolla Pinsvin

Anbefalte innlegg

Legger inn dato og vekt øverst her jeg.. så er det lett å finne:

Dato Vekt

13.12.04 83,4

15.12.04 83,2

17.12.04 82.9

18.12.04 82.7

19.12.04 82.3

21.12.04 81.9

04.01.05 80.6

30.01.05 78.0

Nå er det nok! 169 og 85 kilo.. det er ingen tvil: er nok ikke bælfeit, men skikkelig kvapsete og som legen sa.. plump!

Møkka-kiloer!

Slik blir man av å slutte å røyke.. ihvertfall jeg! og barnefødsler dahhhhh.

Vel, når man er så feit at man får Reducil fra legen uten å måtte krangle med han, så er det jammen på tide å gjøre noe. Tablettene her hentet, treningsvideo er innkjøpt, sammen med Dr. Phils aldri mer vektproblemer. Kan det gå galt da? Jeg mener, her satser jeg seriøst på å endre kostholdet mitt og bruker Reducil for å få en litt grei start..

men har samme følelse som da jeg sluttet å røyke.. sitter og stapper i meg ørten skiver siden det liksom er siste kvelden.. men lurer vel egentlig meg selv! Det er jo ingen enkel vidunderkur jeg skal ut på.. ting tar tid og jeg kan ikke stappe trynet fullt av mat og tro at en pille vil fikse det for meg..

Vel, vel.. tenkte som følger. Siden jeg begynner på en mandag.. så veier jeg meg hver mandag. Legen har beordret meg til å trene annenhver dag og da er det jo glimrende å måtte rapportere her for meg selv.. i den tro at jeg kanskje føler noget press herfra? Kanskje noen her vil heie litt på meg og kjefte på meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Gratulerer mad dagbok!

Den dr.Phil boka handler jo ikke om å sulte seg, men å spise riktig + å trene, så jeg tror det skal gå bra jeg. Du kan jo skaffe deg Yourself fitness også, så har du virtuell personlig trener som legger opp et treningsprogram for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for velkomsten :)

Hva er en Yourself fitness og hvor finner jeg dette?

Kveldens rapport: 20 minutter pilates.. Dette programmet har jeg brukt et par uker.. og vet dere hva? laaaangt inne i fettet på magen, så finnes det muskler! Jeg kjenner de.. og de har blitt sterkere på bare 14 dager :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drev også med 20 min opplegget til winsor pilates, men ble lei av det.

Yourself fitness er et slags dataspill, der du legger inn en treningsprofil, og din virtuelle personlige trener Maya, lager treningsopplegg for deg, i tillegg til forslag til diett o.l. Jeg gleder meg til å få spillet. Det er ikke kommet til Noreg ennda, men du får kjøpt over nettet til xbox og pc (kommer snart til ps2 også). Men xbox spillet må du nok ha en chippet xbox for å spille, siden det er en annen zone, men pc spillet tror jeg går an å spille på norske pcer også. jeg gleder meg til å få det. Da kan jeg begynne å trene

:) Og så slipper jeg å gå lei av en treningsvideo som der den samme gang på gang. Med spillet blir det annerledes hvær gang, og vanskeligheten økes etterhvert som du blir i bedre form :)

Takk og lov for teknologien!!

her kan du lese mer om spillet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jeg har jo PS2.. må sjekke ut hva de spiller er for noe :)

Tok min første Reducil i dag.. og om jeg skal være så kvalm i 6 måneder.. så kommer jeg til å skylde 10 kilo før jeg er ferdig.. men regner med at det er en bivirkning som går over etterhvert...

Spiste en skive grovbrød til frokost... hadde tenkt å hive innpå 2 for frokost er viktig.. men orket ikke presse nedpå en til...

Når det gjelder Reducilen så regner jeg med at det ville ta kanskje uker før man merket noe som helst.. men nå er jeg kvalm (ikke positivt) energisk (positivt) og j..... varm! (strømbesparende??)

Vel... noen der ute som vet hvor lang tid det vil ta før jeg merker mettheten og mindre sup på snop?

Jo, en ting til.. jeg driver og låser opp nøkkelen til selvkontroll! (ref. Dr. Phil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag nr. 2 på Reducil.. Har ikke sovet i natt.. en av bivirkningene er søvnmangel.. men lå i mørket og hørte det dryppe fra taket :o

Er helt våken og uthvilt, men plages av bivirkninger som hyperaktivitet, søvnmangel og så gjesper jeg så fælt! Men det er kanskje ikke så rart når jeg ikke sover!

Trente ikke i går, var skoleavslutning på kvelden og jeg var kjempeflink.. Det bugnet av kaker og godsaker og jeg spiste kun en lussekatte! Jeg som vanligvis dykker ned i kakefatet og velter meg rundt :oops:

Foreløpig funker dette.. jeg har liten apetitt og blir fort mett... men er litt ute av meg selv.. og sitter og vimser på jobb med liten konsentrasjon.. det skal visst bli bedre etterhvert...

Noe som er kryss i taket for meg.. er at jeg IKKE gikk på badevekta i dag... Det er stort... Det høres kanskje ut som en bagatell.. men når man vanligvis veier seg 3 ganger daglig og blir rastløs når batteriet på vekta er tomt.... da er det den første lille seieren mot et liv som ikke-slanker :)

Skulle bare ønske at hodet mitt virret litt mindre... :roll:

Trening i kveld, men først må jeg komme meg gjennom arbeidsdagen... har liten lyst til å blåse ut for verden at jeg går på slankepiller liksom.. så da får jeg skjule alle rare ting jeg gjør pga bivirkningene... :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrrgh...

Greide ikke lavær å veie meg i dag dahh.. Veide 83,4 på mandag morgen og veide 83,2 i dag..

200 gram på 2 dager?? Hmmm....

Tror jeg lager en oversikt i første innlegg med veiedato og hva jeg veier.. Litt kult å se at det går nedover!

Ble ingen trening i går :veldigsur: Pappan til ungene kom innom og greide ikke dra rompa si avgårde igjen :evil: Det er en grunn til at vi ikke bor sammen... så da bør han ikke tro han kan campe her! Han kunne ikke lavær å gå bak ryggen på meg (i 1 1/2 år!) og må ikke drømme om å få grønt lys her igjen... Kjempeflott at han vil ha masse kontakt med ungene.. men når de har lagt seg.. så får han dra! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: dette minner meg om bridget jones' dagbok!!!

Lykke til Bolla :)

Dessverre så er både den plumpe kroppsformen og den uungåelige klomsete oppførselen ganske lik... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samvittigheten er dønn svart.... og synderen heter julekaker.. det vil si, vi snakker om deigen til julekakene.. Heldigvis greide jeg å hente inn meg selv etter bare noen ørsmå klyper deig.. Har vurdert å kjøpe flere av slagene.. men er redd de forsvinner før en stakkars gjest får tak i en smaksprøve.. Skal bake 2 slag og har avtale om å oppbevare 1/2 parten hos mamma frem til julaften..

Dag 3 på reducil... og har i natt greid å skrape sammen om trent 3 timer søvn! Wow så opplagt jeg føler meg :murvegg:

Fremdeles mange bivirkninger... og de tror jeg jammen jeg må leve med en stund.. men det hadde vært greid å kunne krølle tunga slik at betjeningen på senteret hadde forstått hva jeg spurte etter idag... Tuslet hjem ganske fort..

Har lært følgende: Ta reducil så tidlig som overhode mulig på dagen.. men ta den for guds skyld sammen med mat.. eller blir bivirkningene mye sterkere.. I 10 - 11 tiden slår til den til for full og man må virkelig skjerpe seg for at hodet i det hele tatt skal bli med.. Hjernen har på det tidspunktet sagt farvel for et par timer.. I 15 - 16 tiden lettner det og man kan se frem mot en noe normal ettermiddag.. Lurer på om jeg kan overtale sjefen til å ha nattåpent? Er jo da jeg er mest normal :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og jeg kan melde at jeg har trent pilates :sjarmor:

men må innrømme at jeg er en j.. dårlig sel! Den siste øvelsen går ut på å rulle frem og tilbake på ryggen som en ball.. mens man klapper med føttene tre ganger når man ligger på øverste ryggen og tre ganger når man sitter på stumpen.. (klapping med loffer liksom... derav navnet sel) Blir mye rulling og lite klapping foreløpig men nå blir jeg ihvertfall ikke liggende på ryggen som en skadeskudd hval lenger.. Pilates funker det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er jeg så tjukk i hodet at det ryker av meg!!!! Sitte her og være fornøyd med vektnedgang på 200 gram på 2 dager, så har jeg vært hos frisøren og klippet det lange håret mit!!!! IQ er no dritt!

Greide ikke lavær vekta i dag heller.. noe som ble en depressiv stund.. 83,5.... Men kan vel ikke regne med at kiloene fyker av i løpet av uka liksom.. Spiser endelig normalt ved hjelp av Reducilen...

Skal vi se.. gårsdagens meny var:

Frokost: 1 skive grovbrød, ett glass melk

Lunsj: 2 skiver grovbrød

Middag: 2 poteter, 2 fiskekaker og masse grønnsaker

Kvelds: 1 skive grovbrød

Sånn i mellom: ett eple, en clementin og en liten drikkebiola..

Kan ikke være så galt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg grubla... om jeg fjerner hår på legga (er singel så håret får gro villt foreløpig.. ), napper øyebryna... og tar barten.. DA er det vel mulig at vekta viser mindre i morgen??? :hoho: Hva veier egentlig et hårstrå??

Har stekt julekaker i dag.. og vært superflink.. bare smakt litt og prøvesmaking er jo obligatorisk.. ellers vet man jo ikke om de er vellykket..

Dag 4 på Reductil...

Bivirkningene har vært mye mindre i dag.. og jeg er lykkelig.. Innser at jeg har vært noe "høy" de siste dagene og jammen er det godt å lande igjen.. Kanskje jeg greier å konsentrere meg litt mer i morgen istedenfor å virre rundt som ei høne.. Ser ikke ut som om noen har merket det.. så egentlig så er jeg vel kanskje slik eller også?? Synes jeg ser kontaktannonsen: småfeit, virrete eldre dame med rastafletter på legga søker mannen i sitt liv... Bill.merk Sug inn magan..

Jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente i går!!! Flinke meg :)

Vekta i dag viste 82.9, det vil si ned 1/2 kilo siden mandag :o

Ikke verst, ikke verst..

Skriver mer ikveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble et glass rødvin og senga for meg i går... i stedenfor å skrive noe ord her... Var trøtt som ei strømpe og syntes i grunn jeg fortjente å sove godt.. Vel, minsten vekket meg 2 ganger, men dog.. her satses det på kvalitet, ikke kvantitet :roll:

Nå er det julegaveshopping som står på tapetet..

Tjallabais :wink:

Og dere som er inne og leser i dagboka.. hadde vært hyggelig om dere la igjen en hilsen... Forresten.. vekta viste 82.7 i dag :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent i dag :)

Julegavene er nesten i boks, mangler bare et par småting som er bestilt og som BØR komme på mandag.. ellers henger en viss fotoknudsen i en tynn tråd, de hadde rota med bestillingen min og glemt å lage 3/4 av bestillingen :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...