Gjest Jonasmann Skrevet 2. mars 2017 #1 Skrevet 2. mars 2017 Ja, hvorfor det? De trenger jo ikke å ha det for å få et godt liv, i alle fall ikke før.
Ananas. Skrevet 2. mars 2017 #2 Skrevet 2. mars 2017 Hvordan tenkte du ellers at jeg skulle forsørge meg? 33
Gjest Jonasmann Skrevet 2. mars 2017 #3 Skrevet 2. mars 2017 1 minutt siden, Ananas. skrev: Hvordan tenkte du ellers at jeg skulle forsørge meg? En mann eller en vanlig jobb.
Ruccula Skrevet 2. mars 2017 #4 Skrevet 2. mars 2017 3 minutter siden, Jonasmann skrev: Ja, hvorfor det? De trenger jo ikke å ha det for å få et godt liv, i alle fall ikke før. Hva tenkte du vil skulle leve av? 11
Honnikorn Skrevet 2. mars 2017 #5 Skrevet 2. mars 2017 Nei, iallfall ikke før....de er 40? Sorry, måtte bare. Vel, jeg er ikke redd for å ikke ha høy utdanning, men å ikke ha jobb skremmer meg litt ja. Kjekt å ha litt til regninger og sånt vet du 7
Forundret.. Skrevet 2. mars 2017 #6 Skrevet 2. mars 2017 Akkurat nå, Jonasmann skrev: En mann eller en vanlig jobb. Men er det noe liv da? 4
Ananas. Skrevet 2. mars 2017 #7 Skrevet 2. mars 2017 1 minutt siden, Jonasmann skrev: En mann eller en vanlig jobb. Jeg kan ikke forsørge meg med en mann. Å få en jobb uten høyere utdannelse med en inntekt som er god nok til at jeg kan forsørge meg selv er heller ikke spesielt enkelt. En "vanlig jobb" er ikke spesielt enkel å få heller. 9
Linnea27 Skrevet 2. mars 2017 #8 Skrevet 2. mars 2017 Fordi det ikke er sunt å leve i et forhold hvor man er totalt avhengig av den andre, og ikke å ha noen som er totalt avhengig av deg heller. Det gjør noe med både den som er økonomisk avhengig, og den som har noen som er økonomisk avhengig av seg. Man kan miste følelser av mindre. Når det er sagt, det fins da mange lykkelige mennesker med lave lønninger også. Forskjellige mennesker fokuserer på forskjellige ting. 5
Clarity Skrevet 2. mars 2017 #9 Skrevet 2. mars 2017 (endret) Grunnen til at jeg er opptatt av å skaffe meg en god utdanning og en god jobb er fordi jeg har et ønske om å kunne leve et priviligert liv i voksen alder. For meg innebærer det at økonomien min både skal være god og trygg, dessuten ønsker jeg ikke å være avhengig av andre enn meg selv. For å oppnå dette, er jeg avhengig av å skaffe meg en solid utdannelse for å igjen kunne skaffe meg en god jobb. Endret 2. mars 2017 av Clarity 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #10 Skrevet 2. mars 2017 17 minutter siden, Jonasmann skrev: Ja, hvorfor det? De trenger jo ikke å ha det for å få et godt liv, i alle fall ikke før. Kanskje det er du som er redd for at de har det, at de ikke trenger noen mann da? Anonymkode: f9ea6...387 10
Gjest Jonasmann Skrevet 2. mars 2017 #12 Skrevet 2. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje det er du som er redd for at de har det, at de ikke trenger noen mann da? Anonymkode: f9ea6...387 Kanskje det. Kanskje det.
Gliffy Skrevet 2. mars 2017 #13 Skrevet 2. mars 2017 (endret) Jeg ønsker meg frihet. Frihet til at jeg kan velge om jeg vil være i et forhold eller ikke uten å tenke på økonomi. Frihet ved å være attraktiv i arbeidsmarkedet slik at jeg lett kan finne en annen jobb hvis jeg ikke liker den jeg har eller har lyst til å flytte til et nytt sted. Frihet til å dra på de feriene jeg vil og bo og spise godt fordi jeg har lønn til det. Frihet til å slippe kjedelige oppgaver som snømåking og gulvvask fordi jeg kan betale noen andre for det. . . Kan sikkert komme på flere grunner også til at det jeg ønsker meg god utdanning og jobb, men du skjønner sikkert tegninga. Endret 2. mars 2017 av Gliffy Stavefeil 6
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #14 Skrevet 2. mars 2017 Årsaken er at de ønsker å skape en skjevhet i samfunnet, slik at færre kan havne i parfoehold. Særlig lavt utdannede menn på bygda. Der har du svaret Anonymkode: 8b346...45b 2
absinthia Skrevet 2. mars 2017 #15 Skrevet 2. mars 2017 Kvinner har alltid jobbet og alltid vært redd for å ikke kunne forsørge seg. Det var ikke slik at kvinner bare ble forsørget, før i tiden, selv om det var menn som ble regnet som forsørgeren. De jobbet som hushjelp, lærerinner, syersker, fabrikkarbeidere, på telegrafen, gårdshjelp, i butikker, renholdere, med å vaske andres klær,som kontorpersonale, meieriarbeidere, kokker, på hotell, serveringssteder osv.., før de ble gift, gjerne fikk forbud mot å delta i arbeidslivet og måtte slave hjemme. Kvinner har aldri gått bare på stas, om de ikke hørte til de øvre klassene som rett og slett hadde forbud mot å jobbe og ikke fikk ta vare på egne penger. Jeg aner virkelig ikke hvor du har vært, som tror at de fleste kvinner noensinne har kunnet bare sitte å ta i mot goder! At kvinner i dag vil ha en jobb, er selvfølgelig fordi de vil bidra i samfunnet, klare seg selv, kunne forsørge barn, ha noe å gjøre og ikke være avhengig av noens forgodtbefinnende. 19
funginger Skrevet 2. mars 2017 #16 Skrevet 2. mars 2017 Vil forsøke å få en spennende jobb som jeg liker veldig godt. Ser ikke for meg noen ufaglært jobb som kvalifiserer som det. Jeg kan heller ikke bare regne med å skaffe meg en mann som kan forsørge meg.
Elaine Marley Skrevet 2. mars 2017 #17 Skrevet 2. mars 2017 (endret) Fordi jeg vet hvilke jobber man må ta om man ikke har noen (brukbar) utdannelse, og hvor vanskelig det er å finne seg en jobb. Jeg ønsker å bruke hodet mer, og få bruk for mine evner så derfor tar jeg høyere utdanning og jeg ønsker å være økonomisk uavhengig. Å gå hjemme og surre hadde ikke passet for meg. Ble smågal sist jeg var arbeidsledig over en lengre periode. Dessuten skal en mann tjene rimelig mye om han skal være den som forsørger nå, og det er rett og slett ikke gjennomførbart for de fleste om de i det hele tatt hadde ønsket det. Endret 2. mars 2017 av Elaine Marley 4
Gjest Jonasmann Skrevet 2. mars 2017 #18 Skrevet 2. mars 2017 19 minutter siden, absinthia skrev: Kvinner har alltid jobbet og alltid vært redd for å ikke kunne forsørge seg. Det var ikke slik at kvinner bare ble forsørget, før i tiden, selv om det var menn som ble regnet som forsørgeren. De jobbet som hushjelp, lærerinner, syersker, fabrikkarbeidere, på telegrafen, gårdshjelp, i butikker, renholdere, med å vaske andres klær,som kontorpersonale, meieriarbeidere, kokker, på hotell, serveringssteder osv.., før de ble gift, gjerne fikk forbud mot å delta i arbeidslivet og måtte slave hjemme. Kvinner har aldri gått bare på stas, om de ikke hørte til de øvre klassene som rett og slett hadde forbud mot å jobbe og ikke fikk ta vare på egne penger. Jeg aner virkelig ikke hvor du har vært, som tror at de fleste kvinner noensinne har kunnet bare sitte å ta i mot goder! At kvinner i dag vil ha en jobb, er selvfølgelig fordi de vil bidra i samfunnet, klare seg selv, kunne forsørge barn, ha noe å gjøre og ikke være avhengig av noens forgodtbefinnende. Jeg er klar over at kvinner stort har gjort nytte av seg, men mitt poeng er, kvinner kan være late, hvorfor ikke gripe sjansen.
Blablab Skrevet 2. mars 2017 #19 Skrevet 2. mars 2017 57 minutter siden, Jonasmann skrev: Ja, hvorfor det? De trenger jo ikke å ha det for å få et godt liv, i alle fall ikke før. Jeg trenger det for å få et godt liv! Jeg er ikke lykkelig om jeg ikke får brukt hodet mitt. Og selvfølgelig spiller det økonomiske inn, men hadde jeg arvet et par milliarder fra en ukjent grandtante i Kina hadde jeg fortsatt jobbet. 2
absinthia Skrevet 2. mars 2017 #20 Skrevet 2. mars 2017 (endret) 45 minutter siden, Jonasmann skrev: Jeg er klar over at kvinner stort har gjort nytte av seg, men mitt poeng er, kvinner kan være late, hvorfor ikke gripe sjansen. Mitt poeng er: Kvinner kan ikke og har aldri kunnet være late. Man kan ikke leve på andres nåde. Dersom du går inn på digitalarkivet, så kan du se hva som historisk sett skjedde med kvinner som ikke kunne forsørge seg selv og deres barn om du finner fattighus, arbeidsanstalter eller søker på almisser. Ofte var dette et resultat av at mannen døde eller forlot dem og barn ble ganske ofte bortadoptert eller satt på barnehjem, når historien utviklet seg videre. Hvor tar du dette fra? Endret 2. mars 2017 av absinthia 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå