AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #1 Del Skrevet 2. mars 2017 Greit så jeg prøver å avtale å finne på noe en dag med en venninne. Har foreslått en konkret dag om to uker, men får liksom ikke noe særlig respons og synes det er ganske irriterende. Har spurt rett ut om hun vil, og at det er greit for meg hvis hun ikke vil denne aktiviteten men hun har sagt at det vil hun altså. Nå spurte jeg til slutt om det ble denne dagen eller hva som skjer, og fikk svaret: "vet ikke." Jeg kjenner at jeg blir så irritert! Hva betyr vet ikke liksom? Skal hun sjekke om hun har tid? Vil hun ikke? Venter hun på et bedre tilbud? Liksom mulig jeg er litt masete i chatten men det er jo på grunn av den manglende responsen og de lite utfyllende svarene fra henne... Hva er greia med folk som svarer vet ikke på sånne ting?? Anonymkode: fa35a...31b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 2. mars 2017 #2 Del Skrevet 2. mars 2017 I min verden betyr det "ikke interessert" - samme hva de sier. Har etterhvert bare kuttet ut sånne mennesker og sluttet helt å mase. Hadde avtale om å gå på kino med en venninne i høst - hun skulle la høre fra seg når det passet. Enda ikke hørt noe, for å si det sånn. Men det er greit, for da bruker jeg tiden min på dem som faktisk vil tilbringe tid med meg og prioriterer det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 2. mars 2017 #3 Del Skrevet 2. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Greit så jeg prøver å avtale å finne på noe en dag med en venninne. Har foreslått en konkret dag om to uker, men får liksom ikke noe særlig respons og synes det er ganske irriterende. Har spurt rett ut om hun vil, og at det er greit for meg hvis hun ikke vil denne aktiviteten men hun har sagt at det vil hun altså. Nå spurte jeg til slutt om det ble denne dagen eller hva som skjer, og fikk svaret: "vet ikke." Jeg kjenner at jeg blir så irritert! Hva betyr vet ikke liksom? Skal hun sjekke om hun har tid? Vil hun ikke? Venter hun på et bedre tilbud? Liksom mulig jeg er litt masete i chatten men det er jo på grunn av den manglende responsen og de lite utfyllende svarene fra henne... Hva er greia med folk som svarer vet ikke på sånne ting?? Anonymkode: fa35a...31b Ja, det er litt slitsomt tror jeg, men du burde ringe i stedet. Lite å få gjort annet enn å være enig i at det sikkert er slitsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 2. mars 2017 #4 Del Skrevet 2. mars 2017 2 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: I min verden betyr det "ikke interessert" - samme hva de sier. Har etterhvert bare kuttet ut sånne mennesker og sluttet helt å mase. Hadde avtale om å gå på kino med en venninne i høst - hun skulle la høre fra seg når det passet. Enda ikke hørt noe, for å si det sånn. Men det er greit, for da bruker jeg tiden min på dem som faktisk vil tilbringe tid med meg og prioriterer det. Da er det bedre å si det enn å furte frem et "jeg vet ikke svar". Det er mye mer voksent og modent å svare ærlig enn bare "vet ikke". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 2. mars 2017 #5 Del Skrevet 2. mars 2017 1 minutt siden, fuglekvitter__ skrev: Da er det bedre å si det enn å furte frem et "jeg vet ikke svar". Det er mye mer voksent og modent å svare ærlig enn bare "vet ikke". Enig i det. Denne venninnen ser jeg svært sjelden for hun er alltid på "jeg vet ikke"... da vi trente sammen hver dag i noen år, måtte hun planlegge ukevis frem i tid for en kino (vi var begge single og bodde alene) og da begynte jeg å overlate initiativet til henne. Det kom aldri. Når hun nå flere år etterpå foreslår en kinoavtale, en spesiell film som vi begge har ventet på, og jeg aldri hører fra henne, går jeg ut fra at det ikke var interessant å gå på kino med meg. Det er helt greit - jeg maser ikke. Samme dama som ikke kunne komme i selskap på min runde dag, for det var avtalt kinotur med et vennepar for leeenge siden. Oh, the irony... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 2. mars 2017 #6 Del Skrevet 2. mars 2017 1 minutt siden, Måbarefåsiat... skrev: Enig i det. Denne venninnen ser jeg svært sjelden for hun er alltid på "jeg vet ikke"... da vi trente sammen hver dag i noen år, måtte hun planlegge ukevis frem i tid for en kino (vi var begge single og bodde alene) og da begynte jeg å overlate initiativet til henne. Det kom aldri. Når hun nå flere år etterpå foreslår en kinoavtale, en spesiell film som vi begge har ventet på, og jeg aldri hører fra henne, går jeg ut fra at det ikke var interessant å gå på kino med meg. Det er helt greit - jeg maser ikke. Samme dama som ikke kunne komme i selskap på min runde dag, for det var avtalt kinotur med et vennepar for leeenge siden. Oh, the irony... Rart - litt ego kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 2. mars 2017 #7 Del Skrevet 2. mars 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Greit så jeg prøver å avtale å finne på noe en dag med en venninne. Har foreslått en konkret dag om to uker, men får liksom ikke noe særlig respons og synes det er ganske irriterende. Har spurt rett ut om hun vil, og at det er greit for meg hvis hun ikke vil denne aktiviteten men hun har sagt at det vil hun altså. Nå spurte jeg til slutt om det ble denne dagen eller hva som skjer, og fikk svaret: "vet ikke." Jeg kjenner at jeg blir så irritert! Hva betyr vet ikke liksom? Skal hun sjekke om hun har tid? Vil hun ikke? Venter hun på et bedre tilbud? Liksom mulig jeg er litt masete i chatten men det er jo på grunn av den manglende responsen og de lite utfyllende svarene fra henne... Hva er greia med folk som svarer vet ikke på sånne ting?? Anonymkode: fa35a...31b Det høres ut som noe jeg ville svart dersom noen maste om og om igjen om det samme og jeg ikke vil fornærme dem ved å si at jeg er lei masingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 2. mars 2017 #8 Del Skrevet 2. mars 2017 2 minutter siden, fuglekvitter__ skrev: Rart - litt ego kanskje? Har sluttet å tenke på henne, egentlig, til jeg så denne tråden her. Hun er ikke lenger en del av mitt liv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 2. mars 2017 #9 Del Skrevet 2. mars 2017 2 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Har sluttet å tenke på henne, egentlig, til jeg så denne tråden her. Hun er ikke lenger en del av mitt liv. Det gjør du nok rett i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sallie Skrevet 2. mars 2017 #10 Del Skrevet 2. mars 2017 I min verden betyr det ikke-intressert. Hadde ikke giddet å spurt mer. Heller latt vedkommende komme tilbake om forslag om personen vil noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #11 Del Skrevet 2. mars 2017 Hun vil ikke men tørr ikke si noe Hun har angst og liker ikke gå grue seg- selv om hun har lyst bli med Hun liker å ta alt på sparket og misliker planer. Hun vil gjøre det hun føler for i nuet og hater planlegging Anonymkode: 9f022...7d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #12 Del Skrevet 2. mars 2017 Jeg ville bare ha droppet det. Jeg er lite begeistret for slike mennesker. For at en avtale skal finne sted må det være en klarhet i når og hvor. Hvis en av de ikke er klarlagt blir det ikke noe av. Slik som hun responderer tviler jeg på at dere blir enige om hvilken dag det blir. Anonymkode: fed84...ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #13 Del Skrevet 2. mars 2017 Hun bryr seg ikke, og blir bare med hvis hun ikke har noe bedre å gjøre innen den tid. Anonymkode: 06f3d...59c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WeirdAlien Skrevet 3. mars 2017 #14 Del Skrevet 3. mars 2017 Vet ikke betyr egentlig nei i de aller fleste situasjoner, alt fra spørsmål om samleie til å avtale om å treffe noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå