AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #1 Del Skrevet 1. mars 2017 Er på tur med noen venninner. Planen var at jeg skulle reise med hun ene som er en god venninne av meg, så sier hun at hun vil ha med en til venninne og det var greit for meg. Under turen følte jeg at jeg ble veldig holdt utenfor av min venninne. Hun kunne f eks si "se her, xxxx" og hun gikk ALLTID med armen under armen til venninnen sin. Hvis hun fikk melding fra noen så viste hun den også bare til venninnen sin. Var flere ganger jeg gikk bak dem, men da stoppet venninnen opp og ventet på meg. Jeg følte at venninnen som jeg ikke kjente prøvde å inkludere meg mer enn min venninne. Følte meg bare skikkelig utenfor store deler av turen. Men det som var så rart var at hun ikke var noe "frekk" eller noe ovenfor meg. Hun lot meg låne ting av henne og var generelt blid. Hun ville f eks også bare ta bilder med venninnen sin. Og tok mye mer initiativ ovenfor henne. Jeg har aldri sett den siden av henne før og jeg har kjent henne en stund. Er dette noe jeg burde ta opp eller la være? Jeg kjenner jeg er skikkelig irritert og at jeg ikke har lyst til å være så mye med henne nå... Anonymkode: 46d90...3e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #2 Del Skrevet 2. mars 2017 Hvorfor kaller du henne for en venninne? Hun burde klare å inkludere deg. Jeg synes det burde gå an at du snakker med henne om dette på tomannshånd, så lenge du passer på toneleie, og at du ikke virker anklagende samtidig som at du er tydelig på hvordan du følte det. Anonymkode: 72068...017 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 2. mars 2017 #3 Del Skrevet 2. mars 2017 Det der er ikke ei venninne av deg og hun viste deg det tydelig. Bare begynn å holde avstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #4 Del Skrevet 2. mars 2017 Hun syns den andre venninnen er penere enn deg. Anonymkode: 6ea86...bd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #5 Del Skrevet 2. mars 2017 Det hørtes ikke noe godt ut! Jeg ville tatt det opp med henne. Det er ikke sikkert at hun er klar over hvordan hun har oppført seg og hvordan det påvirker deg. Jeg tror at noen personer har en dynamikk med enkelte venninner som gjør at det egentlig ikke er plass til noen andre ved siden av. (Og noen ganger blir det vanskelig å gi like mye oppmerksomhet til begge to når en er en gruppe på tre..) Anonymkode: 0bc03...4ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #6 Del Skrevet 2. mars 2017 Ser man på det med et strengt blikk så ignorer hun deg samtidig som hun bruker sin vennine for å fortelle deg at du egentlig ikke er så viktig, mens hun er hyggelig og blid. Populært kalt triangulation og gaslighting. Ville tatt oppførselen hennes som et rødt flagg på et dårlig venneforhold. Hvis hun i tillegg oppførte seg helt annerledes enn vanlig så er det litt merkelig. Anonymkode: d1b89...173 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JDT Skrevet 2. mars 2017 #7 Del Skrevet 2. mars 2017 Hun er forelsket i den andre jenta..?? Høres ut som forelskelse, da fokuserer man kun på den ene personen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #8 Del Skrevet 3. mars 2017 Holdt utenfor med klare signaler er vel en form for mobbing og straff. Er det noe uoppgjort mellom dere? Kan du komme på noe som hun kan være sur på deg for? Har du (om du er ærlig) avvist henne før? F eks ikke tid til henne pga kjæreste osv. snakk med henne men hvis dere begynner å stange i samtalen er det best å legge seg flat, særlig hvis man ønsker å skvære opp. Noen ganger så kan forholdet være slutt allerede før det er helt klart og tydelig. Ofte kan slike episoder som du beskriver være prodromale symptomer på dette Anonymkode: e718f...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #9 Del Skrevet 3. mars 2017 På 1.3.2017 den 22.41, AnonymBruker skrev: Er på tur med noen venninner. Planen var at jeg skulle reise med hun ene som er en god venninne av meg, så sier hun at hun vil ha med en til venninne og det var greit for meg. Under turen følte jeg at jeg ble veldig holdt utenfor av min venninne. Hun kunne f eks si "se her, xxxx" og hun gikk ALLTID med armen under armen til venninnen sin. Hvis hun fikk melding fra noen så viste hun den også bare til venninnen sin. Var flere ganger jeg gikk bak dem, men da stoppet venninnen opp og ventet på meg. Jeg følte at venninnen som jeg ikke kjente prøvde å inkludere meg mer enn min venninne. Følte meg bare skikkelig utenfor store deler av turen. Men det som var så rart var at hun ikke var noe "frekk" eller noe ovenfor meg. Hun lot meg låne ting av henne og var generelt blid. Hun ville f eks også bare ta bilder med venninnen sin. Og tok mye mer initiativ ovenfor henne. Jeg har aldri sett den siden av henne før og jeg har kjent henne en stund. Er dette noe jeg burde ta opp eller la være? Jeg kjenner jeg er skikkelig irritert og at jeg ikke har lyst til å være så mye med henne nå... Anonymkode: 46d90...3e7 Ta litt mer plass? Anonymkode: d63be...df4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #10 Del Skrevet 3. mars 2017 Opplevde noe av det samme en gang. Skulle på shopping så inviterte to venninner, de kjenner hverandre litt fra skole så var ikke helt ukjent. Men barndomsvenninn mi gikk bak oss hele tiden. Hver gang vi sa noe så var vi teite, når vi lo av noe var vi barnslige. Prøvde alt jeg kunne for å inkludere henne, da gikk hun heller langt forran oss. Prøvde å gå mer med henne enn hun andre, ble bare gått fra. Så sier hun til meg etterpå at hun har hørt rykter om den jenta så hun likte henne ikke. Hun hadde ikke prøvd å bli kjent med henne en gang. Er du sikker på at du ikke bare tar rollen fordi du er sjalu? Eller misliker jenta fra før av? Hver gang jeg inviterte de på samme fest i ettertid så lot slltid barndsomsvenninna være å komme. Hun andre venninna mi ble lei seg, hva hadde hun gjort liksom. Anonymkode: d63be...df4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #11 Del Skrevet 3. mars 2017 Kanskje de to har bedre forhold/kjemi med hverandre, enn det hun har med deg. Anonymkode: bf64b...996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #12 Del Skrevet 3. mars 2017 Ja man vet jo bare en side av saken, og det er ikke sikkert venninnen som ts skriver om er av samme oppfatning. uansett blr ts snakke med venninnen sin og si hva hun føler, og utifra det ta standpunkt om hun ønsker å bedre forholdet eller kanskje bare la det gå som det går. Man vokser fra venner gjennom hele livet. Det er svært få tror jeg som blir livslange venner. Husk på dette og sett pris på hverandre både i gode og onde dager Anonymkode: e718f...9fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå