Gå til innhold

Har du ofte baktanker når du sier noe?

Lillepanda2

Anbefalte innlegg

Har merket de siste årene at jeg har stadig baktanker når jeg sier noe til andre, eller bli kjent mye nye mennesker. Er det vanlig? Pleier dere også å gjøre det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei. dvs finner ingen glede i å manipulere, selv om jeg forstår hvordan manipulering fungerer.

Anonymkode: c1e34...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva mener du med baktanker? Man har jo alltid en intensjon ved det man sier, selv om noen ganger er intensjonen bare å smalltalke for å bli bedre kjent med noen. Jeg har ikke stygge tanker om andre jeg snakker med. Om jeg misliker noen holder jeg kontakt til et minimum og gidder ikke gjøre mer ut av det enn det

Om du mener du har mange negative tanker om andre, så er dette en indikator på at noe ikke er bra i livet ditt og at i stedet for å ta tak i det utvikler det seg som kjipe tanker rettet mot andre. Det kan bli et dårlig mønster, livet ditt blir ikke bedre av å oppføre seg sånn

Anonymkode: a273f...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mener du sånn, denne personen bør jeg bli kjent med fordi det gagner meg type ting? 

Det er vel alltid sånn at man velger venner som man synes er interessante.

Anonymkode: c1e34...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med baktanker: mener du at du sier ting for å oppnå noe som er til fordel for deg selv? Det gjør jeg nesten aldri. Jeg sier «nesten aldri», for det hender jo at jeg smører litt på hvis jeg trenger en tjeneste, f.eks: «Du som baker så fantastiske boller, kan ikke du ta med det når vi skal på hyttetur?» Men slike ting går begge veger, og jeg gir jo ting/tjenester tilbake når venner trenger noe.  

Anonymkode: 904bf...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei. Jeg tror ikke jeg er smart nok til å gjennomføre en slik samtale. 

Anonymkode: 44cfa...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare at man ønsker å bli bedre kjent i så fall. Hvis jeg merker at jeg ikke får noe av det jeg gir, i retur etter en tid, pleier jeg å trekke meg tilbake og se hva som skjer. Enveiskjøring gidder jeg ikke, er blitt for gammel for det.

Anonymkode: 36a04...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...