Gå til innhold

Føler meg så skrekkelig avvist...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trodde jeg var på vei til å få en ny venninne. Vi prater alltid sammen når vi henter barna våre på skolen, vi prates når vi ses på butikken og vi prates når vi treffes hvor det enn måtte være. Vi har også vært på samme treningstimer over tid og tonen er alltid veldig hyggelig og vi kan fint dele litt om hverandres liv.

Like før jul spurte jeg om hun kunne tenke seg å ta en tur på cafe, noe vi gjorde og det var jo også veldig hyggelig. Syns jeg.

Så har tiden gått og det har blitt litt sånn i forbifarten, men for rundt 4 uker siden spurte jeg igjen (siden ikke hun har tatt initiativ) om vi skulle treffes og gå en tur. Jeg fikk aldri svar. Gikk og ventet litt men nei. Så traff hun tilfeldigvis min mor på butikken, og da utbryter hun "å, jeg har så dårlig samvittighet overfor xxxxxx, for hun har jo spurt meg med på noe, men jeg har ikke fått svart...Men kan ikke du si til henne at jeg selvsagt vil treffe henne?". Joda, min mor gjorde det, og jeg tenkte at da hører jeg vel fra henne så vi får avtalt noe da. Neida. Ingenting.

Så traff hun samboeren min på skolen (jeg og henne har utrolig nok klart å ikke treffes i denne tiden) og også til ham sa hun at hun hadde så dårlig samvittighet....og kom med en masse bla bla bla om at det er så travelt osv men at han måtte hilse og selvsagt si at hun vil treffes. Jeg hører ingenting. Og jeg har heller ikke tenkt å sende ny mld og si "hei jeg hører du egentlig vil treffes, men bare ikke har fått fingern ut"...

Jeg skjønner jo innerst inne at jeg ikke er så aktuell som venninne for henne som hun var for meg, og jeg føler meg veldig avvist. Det går faktisk helt fint, selv om det er kjipt, og jeg har gått mange runder og lurt på hva som er feil med meg....men jeg har mange venninner og vet at det ligger ikke hos meg. Dette er hennes valg.

Men det jeg lurer på og trenger hjelp til er jo hva jeg sier den dagen jeg ser henne igjen , på skolen, treningen eller annet?

Skal jeg si, når hun antakelig sier "å jeg har så dårlig samvittighet"....at det hadde vært fint om hun bare var ærlig med meg? eller bør jeg bare smile og si "helt i orden" eller hva i alle dager sier man? jeg syns jo hun har dritt seg ut, men det er nå så....likevel...blir jeg usikker på hva jeg skal si...

tips?

Anonymkode: 0aca8...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som har forslag her....? :sukk:

TS

Hun har det sikkert bare travelt :) Det har jeg også, nesten ikke tid til å møte noen i det hele tatt! (Selv om jeg vil).

Anonymkode: 22da4...30b

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lat som ingenting. Sier hun noe om å treffes, så svar : Ja, det hadde vært fint. Du har nummeret mitt, så bare tekst når det passer deg. Da sender du ballen til henne....og hører du ikke noe, så ta det ikke tungt. 

Slike mennesker fins over alt. De sier en ting, men gjør det motsatte. Og for de fleste, så er det ikke personlig.

Anonymkode: 2c949...9bc

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med litt flaks her så er hun også usikker, og sitter andre enden og tenker at når hun har sagt ifra til alle rundt deg og du ikke tar kontakt, så er du sur og vil ikke ha noe med henne å gjøre. Ta initiativ en gang ting selv, får du ikke noe respons da heller så vet du i alle fall hvordan det ligger an. Kan godt hende forklaringen er en annen, men det går an å prøve, kan ikke se at det er noe å tape på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Tenker hun håper du tar kontakt fordi hun har ventet for lenge og hatt for mye å gjøre. 

Endret av canacas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg skjønner at du føler deg avvist, men prøv å ikke være "tankeleser". Du tillegger henne tanker og meninger, uten å ha noen som helst forutsetning for å vite hva hun egentlig tenker og mener. Du antar hun ikke vil være venninne med deg. Det har du ikke grunnlag for å vite. 

Det kan hende hun rett og slett er akkurat så travel som hun sier. At hun har det veldig hektisk for tiden, og at hun derfor ikke har tid/ork til å møte folk. 

Jeg er veldig introvert av meg, og blir kjempesliten av å være sosial, selv med mine beste venner som jeg er kjempeglad i. Når jeg har mye styr på gang, orker jeg rett og slett ikke være sosial. Da kan jeg bli surrete og glemme å svare på meldinger, eller tenke at jeg vet ikke hva jeg skal svare akkurat nå, så da må det vente til i morgen når jeg får samlet hodet litt. 

Om du treffer henne og oppfører deg som om dine antagelser er rett, kan du gjøre vondt verre. Om du opptrer sår og vonbroten og anklagende og sutrete, vil hun ihvertfall ikke være venner med deg. 

Møt henne heller med et smil, og si at det hadde vært hyggelig å treffes en dag, du skjønner at hun har det travelt, og derfor er det fint om hun kan ta kontakt med deg når/om hun har lyst til å treffes. Da gir du henne en åpning til å ta kontakt når hun kan/vil. 

Anonymkode: dacab...d52

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du tar det veldig personlig. Trenger du henne i så stor grad? Nesten som om du snakker om en kjæreste. Kansje du har andre venner?

Anonymkode: 2f1ab...e2e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uff, jeg har mange potensielle venninner jeg kan si slikt til. Og jeg har faktisk det travelt. Men om de kommer med et konkret "tur fredag kl 12"? Feks, er det lettere for meg å si ja. 

Man har jo gjerne lyst til mer enn man rekker. 

Anonymkode: 7d30a...838

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror du overtenker for mye.. Jeg vil ikke si at du er avvist, men at hun kanskje vil at du skal ta kontakt med konkret avtale. Jeg ville sendt en melding og sagt at det var dumt at det ikke passet sist, men du skal gå tur fredag kl 12, og lurer på om hun vil være med? (tiden var ett eksempel).

Hun kan jo tenke at det er hun som er blitt avvist, eller ødelagt for seg selv, siden hun har glemt å svare deg, og sagt det til 2  av dine nærmeste, og så tar ikke du kontakt. Jeg ville gitt det en sjanse til.

Anonymkode: 0809f...213

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du sendt henne en melding, og er sur fordi hun ikke har svart på den ene meldingen?
Eller har du faktisk prøvd litt mer?
Det er ikke alle som er flink å ta initiativ, spesielt ikke om hverdagen er travel. Veldig mange trenger mer enn en melding før dem får ut fingeren.

Anonymkode: be9c4...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, Ananas. skrev:

Med litt flaks her så er hun også usikker, og sitter andre enden og tenker at når hun har sagt ifra til alle rundt deg og du ikke tar kontakt, så er du sur og vil ikke ha noe med henne å gjøre. Ta initiativ en gang ting selv, får du ikke noe respons da heller så vet du i alle fall hvordan det ligger an. Kan godt hende forklaringen er en annen, men det går an å prøve, kan ikke se at det er noe å tape på det.

Akkurat dette tenker jeg også. Du har tatt sendt henne melding som du ikke har fått svar på, mens hun har kontaktet folk nær deg to ganger og bedt dem fortelle deg at hun ønsker å ha kontakt med deg. Det er ikke helt usannsynlig at hun ble litt usikker på om du var sur på henne fordi hun ikke svarte på meldingen. Når hun da ber folk rundt deg fortelle deg at hun ønsker kontakt, så kan det vel hende hun føler at hun har spilt ballen over til deg og at det er opp til deg å velge om du vil tilgi henne for det manglende svaret eller ikke. Når du da ikke svarer blir det en bekreftelse på at du ikke gidder å ha noe med henne å gjøre. Og så sitter dere der og føler dere avvist begge to...

Joda, hun burde ha kontaktet deg direkte, men så ble det kanskje slik at hun traff moren din før hun hadde rukket å ta kontakt med deg, og så ble det bare sånn. Synes ikke du har noe å tape på å sende en melding til og se hva som skjer.

Anonymkode: cf8bb...ae5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins mange andre fisk i havet... for vennskap.

Det var du som sendte melding og DU skulle fått tilbakemelding, altså ikke din mor eller samboer.

Ikke send noe melding til henne. La det være.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, cmd skrev:

Det fins mange andre fisk i havet... for vennskap.

Det var du som sendte melding og DU skulle fått tilbakemelding, altså ikke din mor eller samboer.

Ikke send noe melding til henne. La det være.

Joda, hun burde ha sendt melding til TS. Men nå var det vel mer tilfeldighetenes gang som gjorde situasjonen litt uklar for begge parter?

Altså, først sender TS melding. Da er det helt opplagt venninnas tur til å svare. Det vet hun, og hun har tenkt å gjøre det, men så går tida fra henne. Og plutselig, før hun rekker å svare, så treffer hun TS' mor på butikken. Og da er det duket for overtolkninger i begge retninger. For hun sier jo til mora at hun vil ha kontakt med TS og ber mora videreformidle dette, ikke sant? Og da er det plutselig ikke sååå opplagt lenger hvem sin tur det er til å svare? Da er det jo fort gjort at hun tenker at TS vet at venninna ønsker kontakt, og at det er opp til TS å avgjøre om hun vil fortsette å ha kontakt med henne eller ikke? Og så går tida uten at noen helt tør å ta kontakt først, og så møtes venninna og TS' samboer og det samme gjentar seg. Og nå har plutselig venninna sagt to ganger at hun ønsker kontakt uten å høre noe fra TS, og da blir det i hvert fall vanskelig å sende en melding direkte til TS (selv om hun vet at det er det hun burde ha gjort helt fra starten av).

Eller noe sånt.

Altså, dette kan tolkes i så mange retninger, og jeg synes det er skikkelig tullete å bare anta at TS' tolkning er den eneste rette sånn helt uten videre. Godt mulig hun har rett, men er det ikke greit å vite det med sikkerhet og ikke bare dumpe noen på grunnlag av noe man tror?

Anonymkode: cf8bb...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trodde jeg var på vei til å få en ny venninne. Vi prater alltid sammen når vi henter barna våre på skolen, vi prates når vi ses på butikken og vi prates når vi treffes hvor det enn måtte være. Vi har også vært på samme treningstimer over tid og tonen er alltid veldig hyggelig og vi kan fint dele litt om hverandres liv.

Like før jul spurte jeg om hun kunne tenke seg å ta en tur på cafe, noe vi gjorde og det var jo også veldig hyggelig. Syns jeg.

Så har tiden gått og det har blitt litt sånn i forbifarten, men for rundt 4 uker siden spurte jeg igjen (siden ikke hun har tatt initiativ) om vi skulle treffes og gå en tur. Jeg fikk aldri svar. Gikk og ventet litt men nei. Så traff hun tilfeldigvis min mor på butikken, og da utbryter hun "å, jeg har så dårlig samvittighet overfor xxxxxx, for hun har jo spurt meg med på noe, men jeg har ikke fått svart...Men kan ikke du si til henne at jeg selvsagt vil treffe henne?". Joda, min mor gjorde det, og jeg tenkte at da hører jeg vel fra henne så vi får avtalt noe da. Neida. Ingenting.

Så traff hun samboeren min på skolen (jeg og henne har utrolig nok klart å ikke treffes i denne tiden) og også til ham sa hun at hun hadde så dårlig samvittighet....og kom med en masse bla bla bla om at det er så travelt osv men at han måtte hilse og selvsagt si at hun vil treffes. Jeg hører ingenting. Og jeg har heller ikke tenkt å sende ny mld og si "hei jeg hører du egentlig vil treffes, men bare ikke har fått fingern ut"...

Jeg skjønner jo innerst inne at jeg ikke er så aktuell som venninne for henne som hun var for meg, og jeg føler meg veldig avvist. Det går faktisk helt fint, selv om det er kjipt, og jeg har gått mange runder og lurt på hva som er feil med meg....men jeg har mange venninner og vet at det ligger ikke hos meg. Dette er hennes valg.

Men det jeg lurer på og trenger hjelp til er jo hva jeg sier den dagen jeg ser henne igjen , på skolen, treningen eller annet?

Skal jeg si, når hun antakelig sier "å jeg har så dårlig samvittighet"....at det hadde vært fint om hun bare var ærlig med meg? eller bør jeg bare smile og si "helt i orden" eller hva i alle dager sier man? jeg syns jo hun har dritt seg ut, men det er nå så....likevel...blir jeg usikker på hva jeg skal si...

tips?

oisann overtolker du litt kanskje? Hun er småbarnsmamma og travel- det handler nok ikke om at hun ikke liker deg. 

La det komme naturlig men ikke legg så mye i det! 

Anonymkode: 6e609...7f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje hun rett og slett bare er opptatt? Jeg har mange venner jeg gjerne skulle tilbragt mer tid med, men til tross for at de innviterer flere ganger så strekker ikke tiden til. Og når jeg har fri er de ofte opptatt...

Anonymkode: 88d31...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg tenker også som de andre over her at hun nok er opptatt og innimellom slaga så rekker hun å trekke pusten og kjenne på den dårlige samvittigeheten og så rekker hun ikke mer, og så dukker samvittigheten opp når hun møter på samboeren din osv.

Men. Det kan hende at hun bare aldri får seg til å sende melding selv fordi det går i glemmeboka akkurat der og da, og så skjer det bare ikke. Og jo lengre tid det går jo vanskeligere blir det også, tror jeg.

Og nå har hun jo sagt i fra til både moren din og samboeren din at hun har lyst til å møte deg, men at tida ikke har strukket til. Og siden hun ikke har hørt noe mer fra deg så kan det hende at hun tror du ikke vil møtes siden du ikke tar kontakt når hun kanskje føler at hun indirekte har tatt kontakt?

Hvis du sender ny melding og bare skriver at du ønsker å møtes og lurer på om dere kan møtes på kafe en dag, og spør når det passer - som f.eks "passer det å møtes onsdag eller torsdag neste uke?" da får dere avtalt møte og begge får vært med på å finne tid som kan passe begge to. 

Anonymkode: b8d00...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS, gi det en sjanse til, skriv til henne at du har fått tilbakemeldingene fra den og den, og så foreslå ett nytt treff, med spørsmål om det passer. Jeg er selv av den type person som gjerne må få flere initiativ fra andre for å virkelig tro på at de vil være sammen med meg, for så og selv ta initiativ. Nå sier ikke jeg at hun her er sånn, men kan være flere grunner til manglende respons. 

Anonymkode: c767e...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...