KG deltager Skrevet 1. mars 2017 #21 Skrevet 1. mars 2017 8 timer siden, O.G. skrev: Fordi jeg tror han gjør det kun fordi han ikke vil betale barnebidrag og ikke fordi han vil ha mest mulig tid med sitt barn. Dette er det som forundrer meg mest med enkelte bidragsmottakere ( jeg antar at du er en av de) Den eneste som har vist i praksis at det er økonomien som er motivasjonen for å ha barnet er mor.. Hun har nektet å dokumentere faktisk samvær i lang tid KUN for pengene.. Far ønsker mest mulig samvær og har betalt 1500 kr mer enn han skal og nå ønsker han å betale det han faktisk skal betale.. Kan hende dette er nettopp for å sikre at pengene blir brukt på barnet.. Om mor studerer er det stor sansynlighet for at pengene går til mors livsopphold - og at barnet mangler vesentlige ting.. Ved å betale 1500 kr mindre kan han og barnet gå på kino- fornøyelsesparker , ferier, spise ute - rett og slett ha kvalitetstid.. 2
Gjest O.G. Skrevet 2. mars 2017 #22 Skrevet 2. mars 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Han har allerede betalt mye mer enn hanskal hver eneste månet, så når han da vil betale det han egentlig skal så mener du at han ikke vil betale i det hele tatt? Det var nå en merkelig logikk må jeg si... Anonymkode: f3838...531 Mye mer, ut fra hva da? De har privat avtale, da kan de avtale akkurat hvilken sum de vil. 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Eller kanskje han vil være med barnet sitt? Men du er vel synsk. Anonymkode: 55e67...4c1 Er visst du også. 9 timer siden, KG deltager skrev: Dette er det som forundrer meg mest med enkelte bidragsmottakere ( jeg antar at du er en av de) Den eneste som har vist i praksis at det er økonomien som er motivasjonen for å ha barnet er mor.. Hun har nektet å dokumentere faktisk samvær i lang tid KUN for pengene.. Far ønsker mest mulig samvær og har betalt 1500 kr mer enn han skal og nå ønsker han å betale det han faktisk skal betale.. Kan hende dette er nettopp for å sikre at pengene blir brukt på barnet.. Om mor studerer er det stor sansynlighet for at pengene går til mors livsopphold - og at barnet mangler vesentlige ting.. Ved å betale 1500 kr mindre kan han og barnet gå på kino- fornøyelsesparker , ferier, spise ute - rett og slett ha kvalitetstid.. Ut fra hva da? er ikke nav som har satt opp summen og han nekter å kalle det barnebidrag, men hjelp til mor istedet.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #23 Skrevet 2. mars 2017 15 timer siden, ViljaH skrev: Far har ingen forsørgerplikt overfor deg lenger, så her synes jeg han har vært mer enn grei. Det er du som forventer for mye. Det er naturlig å gi far mer tid med barnet etter hva barnet trives med, selv om jeg er motstander av 50/50. Jeg er også motstander av at samværsbrøk skal settes ut fra voksnes behov for forsørgelse. Om det er trangt, så har også lånekassen løsninger for studerende foreldre. Du kan få bo i samskipnads-leilighet som har billigere leie enn markedspris (var iallefall sånn før) og få ymse stønad fra NAV. Rett og slett forsørge deg selv. Forøvrig synes jeg man skal la være å spekulere i fars motiver, inntil man vet annet så er motivasjonen rett og slett å få være sammen med sitt barn. Eier egen bolig (arvet). Full støtte fra lånekassen heldigvis Gjør så godt jeg kan med å forsørge meg selv, lever svært trangt med det går med litt oppspart i bakhånda Jeg spekulerer ikke i fars motiver, det er det andre her inne som tar seg av Jeg sier bare at det kom brått på meg, og synes det var kort varsel og litt "ut av det" blå, for jeg trodde jo vi hadde en avtale og at alt var ok. TS Anonymkode: 3f983...105
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #24 Skrevet 2. mars 2017 14 timer siden, KG deltager skrev: Dette er det som forundrer meg mest med enkelte bidragsmottakere ( jeg antar at du er en av de) Den eneste som har vist i praksis at det er økonomien som er motivasjonen for å ha barnet er mor.. Hun har nektet å dokumentere faktisk samvær i lang tid KUN for pengene.. Far ønsker mest mulig samvær og har betalt 1500 kr mer enn han skal og nå ønsker han å betale det han faktisk skal betale.. Kan hende dette er nettopp for å sikre at pengene blir brukt på barnet.. Om mor studerer er det stor sansynlighet for at pengene går til mors livsopphold - og at barnet mangler vesentlige ting.. Ved å betale 1500 kr mindre kan han og barnet gå på kino- fornøyelsesparker , ferier, spise ute - rett og slett ha kvalitetstid.. Det er selvsagt ikke økonomisk motivasjon som gjør at jeg ønsker å ha barnet, men jeg som alle andre er avhenging av ha noe som kommer inn på konto Jeg har ikke ønsket å dokumentere faktisk samvær fordi jeg var redd for at dette kunne skje da, at han gikk bort i fra vår faktiske avtale som ikke handlet om samvær, men en fast sum i mnd frem til jeg er ferdig med studiene. Å si at han har betalt mer enn han SKAL synes jeg blir feil, dette var en privat avtale som ikke handlet om samvær, og veilederen som brukes på nav sine sider er kun en veileder, det er vi selv som setter summen. Han har selv skrevet under. Bidraget skal gå til forbruksutgifter((mat, drikke, klær, sko, helse, hygiene, spedbarnsutstyr, transport, husholdningsartikler, møbler, mm), boutgifter og tilsynsutgifter. Å si hvor stor del som er utgiftene fordi man har barn er vanskelig å anslå, men å påstå at barnet mitt mangler vesentlige ting er å ta den for langt! Ja, jeg har lav inntekt som student, dette vil gå seg til når jeg kommer i en normal livssituasjon med arbeid igjen, men barnet mitt mangler på ingen måte noe som helst! Ikke så veldig aktuelt å spise ute, gå på kino, besøke fornøyelsesparker for 1500 i mnd med et barn på under 2 år Ikke får barnet så mye glede av det heller, ett år eller to til kanskje så Anonymkode: 3f983...105
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #25 Skrevet 2. mars 2017 Må bare få si at utfra det jeg leser her som har kommet fra TS, så virker både TS og eksen som normalt oppegående mennesker. Begge ønsker å ha barnet, og TS har ikke skrive et vondt ord om pappaen. Det må kunne gå an å svare ordentlig på et spørsmål (og kanskje til og med vise litt forståelse for situasjonen!), uten å skulle påstå at TS kun har økonomiske motiver for å ha barnet, og at barnefar har planlagt "bakholdsangrep" i lang tid. Oh well. Lykke til videre, TS! Håper du klare å holde på et godt samarbeid med bf. Blir nok godt å komme i normalt arbeid igjen snart! :-) Anonymkode: 2fbea...ce8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå