Gjest kattehviskeren Skrevet 28. februar 2017 #1 Del Skrevet 28. februar 2017 Endlig noen som komenterer selvpromoteringen til Elle og de andre norske motebladene.http://www.dagbladet.no/kultur/norske-motebladers-trange-syn-pa-kvinner/67341896 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kattehviskeren Skrevet 28. februar 2017 #2 Del Skrevet 28. februar 2017 Samme journalist reklamerte også for egen leilighet i 2015, jeg skjønner ikke at det går an:http://www.dn.no/etterBors/2015/10/07/1144/delte-leilighetsannonse-p-elles-nettside Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsi Skrevet 28. februar 2017 #3 Del Skrevet 28. februar 2017 Hun er trendy og fasjonabel, ingen tvil om det. Men det er litt småharry å stille med knallbrune legger og likbleke føtter 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kattehviskeren Skrevet 28. februar 2017 #4 Del Skrevet 28. februar 2017 Skarpt sett! Og ja, ikke veldig imponerende av en skjønnhets"ekspert"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 28. februar 2017 #5 Del Skrevet 28. februar 2017 Jeg synes ikke noen av dem ser ut i måneskinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 28. februar 2017 #6 Del Skrevet 28. februar 2017 (endret) Ikke noe stort tap at norske, ELLE forsvinner. Latterlig dårlig sammenliknet med de utenlandske. Desuten synes jeg Signy Fardal alltid har vert uspiselig Endret 28. februar 2017 av Perle 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten29 Skrevet 1. mars 2017 #7 Del Skrevet 1. mars 2017 Likte Elle jeg, tapt seg med årene da, savner et skikkelig bra blad for damer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 1. mars 2017 #8 Del Skrevet 1. mars 2017 Flere blad som har tapt seg med årene. For 12 år siden var Det Nye et blad som virkelig hadde substans, mote var bare en bisetning nesten, og hvert blad tok opp ulike samfunnsaktuelle tema fra verden rundt. Så snudde de om, med ny redaktør og det hele. Så kan man kritisere bladene for å være innholdsløse, men man kan også spørre seg hvorfor? Er det fordi det er det som selger? Jeg kan liksom ikke se for meg at Det Nye ødela hele konseptet sitt for å få færre lesere - de skjønte vel at kundene vil ha mote og glans, ikke realitet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caskerette Skrevet 1. mars 2017 #9 Del Skrevet 1. mars 2017 Åja, Det Nye var faktisk bra på den tiden jeg leste det! Det hadde jeg nesten glemt. Dessuten var det råbra på 70-tallet, da det var et ungdomsblad. Masse reportasjer fra hva ungdom drev med rundt om i landet, hva man kunne forvente av arbeidsliv og yrkesvalg, seriøse musikkanmeldelser og mye annet. Jeg var ikke ungdom på 70-tallet altså, men jeg liker å lese de gamle Det Nyene, det er som en reise tilbake i tid, veldig interessant. Nå leser jeg bare Hjemmet, selv det har tapt seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antbug Skrevet 1. mars 2017 #10 Del Skrevet 1. mars 2017 Herlig! Folk kjøper faktisk kjempedyre moteblader som mest av alt handler om motejournalistene som lager dem. #Only_in_Norway Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 1. mars 2017 #11 Del Skrevet 1. mars 2017 Det bladet jeg synes er bra er Stella. Veldig lite kjendiser og artiklene går litt dypere enn de tradisjonelle damebladene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 1. mars 2017 #12 Del Skrevet 1. mars 2017 Knallbra artikkel om Elle. I bransjen handler jo alt om å skape seg et navn med stor N. Da er selvpromotering viktig. Stadig oftere spør jeg meg hva disse damene egentlig har utrettet som gjør at de får så stort fokus. Svaret på det er at de har skaffet seg et nettverk, der de kan klø hverandre på ryggen. Jeg synes journalistens sammenlikning med de utenlandske magasinene er treffende. Hvor er substansen? Samtidig så er det jo påfallende hvordan vanlige kvinner bruker mye tid på å følge disse damene i ulike kanaler. Nå kan man jo leve fett på å bli youtuber eller instagramkjendis. Ser man på lesertall for bloggere så kan man jo lure på om man fullstendig har mistet fotfeste i forhold til hvordan man steller med intellektet sitt. Det er ikke få timer man bruker i løpet av en uke hvis man skal holde seg oppdatert på alle disse kvinnene, som ikke egentlig har noe på CVen sin som gjør at de bør betraktes som viktige. Jeg tipper at når man ligger på dødsleiet så er det få, om noen, som ser tilbake på livet sitt og mente at de burde ha brukt mer tid på å følge med på intetsigende damers interiør, klær og sminke. Antallet som angrer er nok betraktelig større. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulvplanke Skrevet 1. mars 2017 #13 Del Skrevet 1. mars 2017 Noen av artiklene som ligger på Elle.no er skrevet av en 19-åring. Hun har et nokså berømt etternavn, og da tenker jeg automatisk at hun kun har fått den jobben pga det. Har selv journalistvenner som har blitt avvist av Elle med begrunnelsen "ikke nok redaksjonell erfaring". Det de egentlig mente var vel "Vi vet ikke hvem du er." 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladidag Skrevet 1. mars 2017 #14 Del Skrevet 1. mars 2017 (endret) 19 timer siden, Kelsi skrev: Hun er trendy og fasjonabel, ingen tvil om det. Men det er litt småharry å stille med knallbrune legger og likbleke føtter Solt seg med sokker Husker en gang jeg gikk på fjellet på våren...i fjellstøvler og shorts... og hadde glemt å smøre bena. Da hadde jeg "sokkeføtter" hele sommeren... :O Endret 1. mars 2017 av gladidag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 1. mars 2017 #15 Del Skrevet 1. mars 2017 7 timer siden, antbug skrev: Herlig! Folk kjøper faktisk kjempedyre moteblader som mest av alt handler om motejournalistene som lager dem. #Only_in_Norway Hvis det må legges ned er det kanskje ikke så mange som kjøper likevel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antbug Skrevet 1. mars 2017 #16 Del Skrevet 1. mars 2017 8 minutter siden, jabx skrev: Hvis det må legges ned er det kanskje ikke så mange som kjøper likevel? Nei ikke Elle i alle fall, men det står at konkurrenten Det Nye ikke er noe bedre. Jeg har ikke bladd i et Det Nye på minst ti år, så jeg må bare stole på at det hun skriver er riktig. Jeg arvet et Elle etter romvenninnen min sist jeg var på sykehus, og for meg er det ganske ubegripelig at de holdt det gående så lenge som de gjorde. Det var mye motestoff selvsagt, men jeg tror faktisk det var atskillig flere sider med reklame og stoff om motejournalistene enn det var motesider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Derpderp Skrevet 1. mars 2017 #17 Del Skrevet 1. mars 2017 Norske Elle er relativt tragisk, og det er som hun sier forskjellige fra andre Elle. Australske og tyske Elle var supert, med politiske reportasjer, teknologi, sport og finans. Trist at de ikke har høyere tanker om leserne sine. Jeg var så drittlei av maset om "norges kjekkeste mann" en gang at jeg sendt mail og spurte om de ikke heller kunne bruke sidene sine på kvinner som gjør en forskjell. Ikke overraskende manglende svar. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten29 Skrevet 1. mars 2017 #18 Del Skrevet 1. mars 2017 Noen som kan anbefale et bra blad? har lest Elle en tid nå, men det har blitt dårligere og nå skal det bort. Eneste jeg kjøper nå er "Historie" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Derpderp Skrevet 1. mars 2017 #19 Del Skrevet 1. mars 2017 3 minutter siden, Gjesten29 skrev: Noen som kan anbefale et bra blad? har lest Elle en tid nå, men det har blitt dårligere og nå skal det bort. Eneste jeg kjøper nå er "Historie" Wired er en favoritt, men det beste er jo å slutte å være trofast kunde og begynne å vindusshoppe når du kjøper deg magasiner. Jeg kjøper det bladet som har de mest interessante sakene på forsiden, uavhengig hvilket blad det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten29 Skrevet 1. mars 2017 #20 Del Skrevet 1. mars 2017 18 minutter siden, Derpderp skrev: Wired er en favoritt, men det beste er jo å slutte å være trofast kunde og begynne å vindusshoppe når du kjøper deg magasiner. Jeg kjøper det bladet som har de mest interessante sakene på forsiden, uavhengig hvilket blad det er. Takk for tips, skal sjekke ut det bladet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg