Kara W Skrevet 28. februar 2017 #21 Del Skrevet 28. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her i huset har rett og slett ikke barn adgang. Det er såpass mye av verdifulle saker jeg vil ha i fred rundt omkring her at jeg ikke ønsker å utsette interiør for klåfingrede barn. Anonymkode: ae83e...1cb Det hadde jeg respektert fult ut. Siden det er så mange i denne tråden uten erfaring med barn, vil jeg bare påpeke at barn under 6 mnd ikke utviser noen fare for gjenstander. På grunn av amming er de ofte også mye tettere knyttet til mammaen sin enn når de er eldre. De fleste med baby forventer nok at det er greit at de tar med seg babyen sin, siden de rett og slett ikke har mulighet til å reise fra dem (jeg ammet hver time hele døgnet en periode ) Men det er selvfølgelig ikke noe i veien for å forslå å møtes et annet sted enn hjemme hos seg selv hvis man fortsatt er interessert i møte denne personen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #22 Del Skrevet 28. februar 2017 7 minutter siden, Kara W skrev: Det hadde jeg respektert fult ut. Siden det er så mange i denne tråden uten erfaring med barn, vil jeg bare påpeke at barn under 6 mnd ikke utviser noen fare for gjenstander. På grunn av amming er de ofte også mye tettere knyttet til mammaen sin enn når de er eldre. De fleste med baby forventer nok at det er greit at de tar med seg babyen sin, siden de rett og slett ikke har mulighet til å reise fra dem (jeg ammet hver time hele døgnet en periode ) Men det er selvfølgelig ikke noe i veien for å forslå å møtes et annet sted enn hjemme hos seg selv hvis man fortsatt er interessert i møte denne personen! En venninne med baby som ikke krabbet eller løp rundt på egenhånd hadde gått greit, såklart. Er helt enig med det du sier her. Barn mellom babyalder og minst 10-12 år derimot? Totalt uaktuelt å invitere inn her i huset. Anonymkode: ae83e...1cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 28. februar 2017 #23 Del Skrevet 28. februar 2017 Rydder vekk knuslige ting og saker som blir lett ødelagt - altså ting med STOR affeksjonsverdi som absolutt ikke kan bli ødelagt. Jeg FORVENTER at foreldrene kontrollerer ungene sine og setter dem på plass - ellers får de faktisk ikke komme på besøk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 28. februar 2017 #24 Del Skrevet 28. februar 2017 Mine venninner tar ikke barna sine med på besøk til meg, noe jeg synes er perfekt. Da slipper vi å bli avbrutt hele tiden, sånn som det er når jeg er hos dem, og leiligheten min er ikke særlig "barnevennlig". Jeg (vi) har ikke barn selv, og vil heller ikke ha. Og mine venninner sier de er glade for å "slippe" barna når de kommer til meg. (Jeg har aldri sagt de ikke får lov å ta dem med, bare så det er sagt.) Rent teoretisk, om de hadde tatt med barna, så hadde jeg forventet at de kom på tiden, eller ga beskjed om de ble forsinket. Ville de komme lenge før tiden, håper jeg iallfall at de hadde gitt beskjed i god tid. Jeg har naturligvis ikke leker til dem, så det måtte mor tatt med selv. Det er ryddig hos meg, men jeg hadde ikke ryddet vekk noe som sto på sin vanlige plass før mor + barn kom, men spurt mor i det hun kom inn om det var noe jeg burde fjerne som barnet kunne skades av i et uoppmerksomt øyeblikk, eller som kunne bli ødelagt. Jeg hadde forventet at mor tok seg av barnet, men jeg ville selvsagt hjulpet til, om jeg kunne (jeg er ikke noe flink med barn). Og jeg forventer at de ikke kliner sjokolade i sofaen eller klatrer i bokhylla osv. Jada, jeg vet jeg er streng. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havrekjeksen Skrevet 28. februar 2017 #25 Del Skrevet 28. februar 2017 Jeg gjeter rampungen min når vi er ute. Enten vi er på venterommet hos legen, på biblioteket eller hos en venninne, så går jeg etter og forsøker å sette grenser og stoppe klåing. Eneste unntaket er hos besteforeldrene, for de har gått i mot mine grenser så mange ganger at jeg har sagt at da får de selve passe på, også har jeg landet i sofaen. Min er litt over 2,5 år nå, og veldig nysgjerrig. Alt blir plukket på. Hjemme er ting kjent og mindre morsomt å klå på, så det er jo faktisk god trening for ham å være på besøk hos andre. Trening som ikke får effekt om jeg skal slippe ham løs. Tror jeg har mye å vinne på å gjete rundt og utforske på trygge premisser (se på og prate om, ikke bære på og flytte på) heller enn å få en unge som ikke lærer seg hva som er akseptabelt. For det kommer jo ikke over natta av seg selv. Hadde satt stor pris på om de jeg er på besøk hos er tydelige. Om de sier at et rom er off limits selv om døren er åpen, advarer meg om barnet er utenfor min synsvidde og nærmer seg noe han ikke bør være nær.. Jeg tar ham jeg, og setter pris på hjelp til å følge med. Og at jeg vet hva verten synes er ok. Andre veien også, om det er ok at han leker med bøkene og stabler dem til tårn. For jeg vil anta at det ikke er Ok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 28. februar 2017 #26 Del Skrevet 28. februar 2017 En setning jeg synes er veldig effektiv er "Her i huset er det faktisk ikke lov til å..." sagt på en hyggelig, men bestemt måte. Den fungerer på de aller fleste barn, så lenge man henvender seg direkte til dem, og de er store nok til å forstå (over ca fire år). Selv barn som ikke klarer å høre på egne foreldre hører ofte på fremmede voksne. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #27 Del Skrevet 28. februar 2017 Jeg hadde aldri ønsket å komme på besøk til andre som har en sånn usmakelig holdning til barns "forferdelige" oppførsel. Enkelte barnløse har helt syke forventninger. Anonymkode: 1e704...eb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 28. februar 2017 #28 Del Skrevet 28. februar 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde aldri ønsket å komme på besøk til andre som har en sånn usmakelig holdning til barns "forferdelige" oppførsel. Enkelte barnløse har helt syke forventninger. Anonymkode: 1e704...eb4 Men noen barn er faktisk skikkelig ufordragelige. Foreldrene deres er som regel dumme som ikke tar bedre tak på dem . Men det gjelder langt i fra alle. Min mor som faktisk er veldig glad i barn har også møtt på noen barn som rett og slett er forferdelige. Sånn er det bare. Så er vi fæle mennesker da vet du. Dessuten har jeg hørt hvordan andre foreldre snakke om andres barn. Man tåler vel mer fra egne da. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #29 Del Skrevet 1. mars 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde aldri ønsket å komme på besøk til andre som har en sånn usmakelig holdning til barns "forferdelige" oppførsel. Enkelte barnløse har helt syke forventninger. Anonymkode: 1e704...eb4 Mulig det bare er meg som er treg i oppfattelsen her, men.. Hvem sin holdning var det du siktet til? Anonymkode: 5ec95...47e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #30 Del Skrevet 1. mars 2017 Altså. Får man besøk av noen med små barn, så er kanskje ikke en duk under ming- vasen på bordet det lureste.. Da burde man ha vett nok til å i det minste ta vekk "veldig fristende å ta tak i" ting før besøket kommer. Anonymkode: 7d80a...af5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #31 Del Skrevet 1. mars 2017 Jeg er veldig glad i barn, de aller fleste vennene mine har barn og jeg syns det er koselig når de er med til meg. Derfor har jeg alltid små leker, tegnebøker og tusjer liggende tilfelle noen kommer innom. Jeg er med å leke i blant, andre ganger så er det kun for å skravle med venninne. Jeg er like mye vennen til barnet/barna som jeg er vennen til mamman deres. Ofte blir jeg spurt om å være barnepike og koser meg med rollen som filletante. Har god kontakt med barnet enten de kun er noen måneder gamle eller tenåringer. Jeg er ofte den de snakker med når de syns det er skummelt å fortelle mamma. Anonymkode: 54a8a...91e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå