Gå til innhold

Problemet med folk som er alt for vennlige

Nøste~

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, Nøste~ skrev:

Skjønner ikke en dritt av hva du vil frem til. Men det spiller ikke noe rolle nå lengre uansett da dere har ødelagt tråden.

Nå ble jeg trist , R.I.P tråd - you shall be missed. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Nøste~ skrev:

Skjønner ikke en dritt av hva du vil frem til. Men det spiller ikke noe rolle nå lengre uansett da dere har ødelagt tråden.

Så når folk er uenige så er tråden ødelagt? Trodde det var noe man måtte regne med når man poster en tråd på et diskusjonsforum.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nøste~ skrev:

Nei :hjerte: Du får det til å høres ut som om at alt i hele livet er ødelagt. Ikke lagt et problem som ikke er der. :)

Noen bare er sånn og noen er ikke det, eller? :hjerte: 

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Elaine Marley skrev:

Så når folk er uenige så er tråden ødelagt? Trodde det var noe man måtte regne med når man poster en tråd på et diskusjonsforum.

Jeg stusset litt over det samme. Hovedinnlegget er en copy paste (oversatt til norsk) fra en engelsk artikkel forfattet av en "livsguru" som tjener seg steinrik på mennesker som trenger å ledes. Og så fort man motsier seg denne kultlederen så er "diskusjonen over" :laugh:

Hmmm hvor kjenner vi igjen denne type mentalitet fra? ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Nøste~ skrev:

hvorfor er tråden ødelagt om folk ønsker diskutere det du formidler?

Anonymkode: eae4c...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor er tråden ødelagt om folk ønsker diskutere det du formidler?

Anonymkode: eae4c...1f6

Hun har ikke formidlet sine egne tanker. Hovedinnlegget er copy and paste fra en engelsk artikkel

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så snodig det her. for jeg liker ikke uvennlige folk. Folk som kverulerer og er uenige er slitsomme å ha med å gjøre. Og så har du de som baksnakker og er irriterte over alt og alle. det er et problem bare du sier hei og spør hvordan det går. jeg liker ikke slike folk!

Anonymkode: c2b74...235

Folk som går inn i tråder for å si tusen takk, å så snill du er, snille du, så søt du er, og bare må poste ett eller annet overvennlig når noen kommenterer eller har skrevet noe siden sist de var i tråden er til å irritere seg grønn over. Det samme gjelder nesten i like stor grad dem som er direkte frekke. 

Å baksnakke og lage konspirasjoner er noe de overvennlige personene i tillegg ofte driver med, her på forumet på pm. Gjerne varsler de i tråden, du jeg sender deg en pm. Også kommer begge tilbake enten overvennlige, eller tar en annen tone. 

Overvennlige mennesker har en "unik" personlighet. De snakker og gjerne best med den de har snakket sist med, noe som igjen gjenspeiler at de er upålitelige, og alltdi vennlig, slikkende opp etter ryggen på dem de innynder seg hos. Inntil den de har lagt sin elsk på plutselig sier noe forkjært. Da er de straks på leit etter en ny å please. 

Anonymkode: e9b29...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Elaine Marley skrev:

9 timer siden, fuglekvitter__ skrev:

Nei :hjerte: Du får det til å høres ut som om at alt i hele livet er ødelagt. Ikke lagt et problem som ikke er der. :)

Noen bare er sånn og noen er ikke det, eller? :hjerte: 

Hadde det bare vært så gildt at folk var uenige, men som du kan se er det personangrep, latterliggjøring, anklagelser og folk som finner opp ting om meg. Så får de meg sint og så later de som om de ikke var grunnen til det. Som sagt hadde det bare vært voksne mennesker her som kunne være enig og uenige ved å diskutere saklig så hadde det ikke vært noe problem, men det er for mye å håpe på her inne har jeg smertelig skjønt nå. Vil helst at moderatorene skal kaste tråden i søppla.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nøste~ skrev:

Hadde det bare vært så gildt at folk var uenige, men som du kan se er det personangrep, latterliggjøring, anklagelser og folk som finner opp ting om meg. Så får de meg sint og så later de som om de ikke var grunnen til det. Som sagt hadde det bare vært voksne mennesker her som kunne være enig og uenige ved å diskutere saklig så hadde det ikke vært noe problem, men det er for mye å håpe på her inne har jeg smertelig skjønt nå. Vil helst at moderatorene skal kaste tråden i søppla.

Ser ingen latterliggjøringer, personangrep, anklagelser eller folk som finner på noe om deg jeg da men. Ser bare folk som er uenige og kritiske.

Så lurer litt på hvor du ser det?

Edit: Kanskje et par innlegg er kritiske til deg, men er tråden ødelagt på grunn av det?

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Ser ingen latterliggjøringer, personangrep, anklagelser eller folk som finner på noe om deg jeg da men. Ser bare folk som er uenige og kritiske.

Så lurer litt på hvor du ser det?

Edit: Kanskje et par innlegg er kritiske til deg, men er tråden ødelagt på grunn av det?

Hopper du over første siden? Eller synes du slike kommentarer er HELT GREIT? DU ER FAEN MEG IKKE NOE BEDRE ENN ANONYMER om det er din mening. Dette spredte seg også til den andre tråden på bryllup, ikke noe bedre der. Så ja, det er ødelagt i mine øyne, men dere som ikke bryr dere om at brukere blir angrepet synes vel ikke det da :S

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nøste~ skrev:

Hopper du over første siden? Eller synes du slike kommentarer er HELT GREIT? DU ER FAEN MEG IKKE NOE BEDRE ENN ANONYMER om det er din mening. Dette spredte seg også til den andre tråden på bryllup, ikke noe bedre der. Så ja, det er ødelagt i mine øyne, men dere som ikke bryr dere om at brukere blir angrepet synes vel ikke det da :S

Tolket det sånn at du mente at de siste innleggene hadde ødelagt tråden, og da skjønte jeg faktisk ikke hva du mente.

Da har jo tråden vært ødelagt lenge da, men du reagerte ikke på det da så da trodde ikke jeg at det var det du mente.

Nei, synes ikke det er greit, men det må man regne med på kg. Spesielt når man har meninger som skiller seg litt ut. Skulle ønske folk kunne være saklige, men rapporter det inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 27.2.2017 den 21.42, Nøste~ skrev:

Det finnes en måte folk kan bli til en sosial katastrofe. Overvennlighet. Et adferdsmønster hvor man tror man gjør ting i beste mening, men som egentlig føles like irriterende som om personen skulle vært frekkheten selv. 

Man finner disse menneskene over alt. På skolen. På jobben. I butikken. På date. Disse personene er skyldig i å begå 3 veldig enkle, STORE, feil.

1) De tror de må være enig i ALT du sier. Sier vi noe bra, så er de begeistret. Sier vi noe teit, så liker de det like godt. For det utrente øyet så kan denne adferden virke som om de bryr seg, men sannheten er at de ikke følger med i det hele tatt.

2) De gir komplimenter feil. Typisk er at de gir oss mange komplimenter, men det er ikke for ting vi synes selv er bra. For eksempel kan de finne på å komplimentere den fine paraplyen din eller at du er kunde i Nordea. Eller at vi har en bra sittestilling. Problemet er at ingenting av dette teller for oss, hvis det ikke er sammenheng med hva vi SELV synes er meningsfullt. Alle liker selvfølgelig å få skryt, men å få FEIL skryt, er faktisk en annen type fornærmelse.

3) Deres vennlighet er EKSTREMT  "over the top". De har en tendens til å poengtere hvor bra vi ser ut, hvor god jobb vi har, hvor perfekt livet vårt er ut til å være. De vil at vi skal føle oss bra, men i virkeligheten risikerer dem bare å avsløre noen av de mer ensomme, mørke deler av personligheten vår.

HELDIGVIS kan du som er overvennlig forandre deg ved å følge disse 3 ENKLE veiene til et bedre menneske:

1) Uenighet er ikke alltid forferdelig. Ved å være uenig med hverandre kan vi lære noe verdifullt av hverandre.

2) Gi komplimenter på ting folk faktisk er stolt av. Husk at verdien av komplimentet avhenger av at det ikke blir brukt i hytt og pine. Derfor bør du holde mesteparten av det du vil gi komplimenter for, for deg selv. Da vil de få komplimentene du faktisk gir ha større mening. Og vi kan bry oss litt mer om det.

3) Vi blir ikke akkurat så veldig oppmuntret av at dere sier oppmuntrende ting, men mer av at folk forstår oss. Det betyr at du må gi sympati for det vi sliter med og genuint vise at du vil hjelpe oss på reisen til å bli bedre. 

Dette er litt fra The school of Life som du burde følge om du vil bli et bedre menneske.

Vi kan jo snu litt på dette, for denne dynamikken skyldes jo ikke alltid "people pleaseren" men kan like gjerne ha grunnlag i hvordan den som sitter på andre siden av bordet tar det. 

1) Noen takler ikke at noen er uenig med seg, de setter seg på bakbena, kan bli vanskelige å ha med å gjøre og i verste fall aggressive. Da er det en del mennesker som ikke gidder ta den kampen, så de jatter med. Det betyr ikke at man alltid er enig med alt og alle, men at man ovenfor enkelte mennesker velger å fremstå som at man er enig fordi man ikke gidder krangel og drama, mens man med andre kan ha konstruktive diskusjoner og uenigheter. Folk som føler at andre er "for enige" støtt og stadig bør også ta en titt på seg selv og vurdere hvorvidt man faktisk takler uenighet eller ikke, og videre hvordan man forholder seg til det. 

2 og 3) Enkelte mennesker oppfører seg som de er verdens midtpunkt og søker stadig vekk etter komplimenter og at folk bryr seg om livene deres. Kall det gjerne "Facebook generasjonen" som er avhengig av å være et sosialt nav der de i tide og utide må vise hvor vellykkede er. Igjen, folk som føler de får komplimenter i tide og utide bør nok også ta en titt på seg selv og sine verdier. 

Anonymkode: fd3ea...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Tolket det sånn at du mente at de siste innleggene hadde ødelagt tråden, og da skjønte jeg faktisk ikke hva du mente.

Da har jo tråden vært ødelagt lenge da, men du reagerte ikke på det da så da trodde ikke jeg at det var det du mente.

Nei, synes ikke det er greit, men det må man regne med på kg. Spesielt når man har meninger som skiller seg litt ut. Skulle ønske folk kunne være saklige, men rapporter det inn.

Tro meg, jeg reagerte, men lot det ikke vise, prøvde bare å ignorere det. Men når det fortsatte å komme og jeg så hvor mange likes enkelte kommentarer fikk (det er grunnen til at jeg vil at man skal se hvem som gir likes her på forumet som på andre forum) så blir jeg forbanna. Og orket ikke late som mer. Sånn er det bare, blir jeg sint så blir jeg sint. Og ja, vet at sånn er det på KG, bare VELDIG skuffet over at voksne mennesker oppfører seg slik. For å være ærlig har jeg ikke meninger som skiller seg litt ut, det er mange som er enig med meg de bare vil ikke/tør ikke skrive dem, så det ser ut som jeg er en av de få med disse meningene når det egentlig er mange av oss. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Nøste~ skrev:

Tro meg, jeg reagerte, men lot det ikke vise, prøvde bare å ignorere det. Men når det fortsatte å komme og jeg så hvor mange likes enkelte kommentarer fikk (det er grunnen til at jeg vil at man skal se hvem som gir likes her på forumet som på andre forum) så blir jeg forbanna. Og orket ikke late som mer. Sånn er det bare, blir jeg sint så blir jeg sint. Og ja, vet at sånn er det på KG, bare VELDIG skuffet over at voksne mennesker oppfører seg slik. For å være ærlig har jeg ikke meninger som skiller seg litt ut, det er mange som er enig med meg de bare vil ikke/tør ikke skrive dem, så det ser ut som jeg er en av de få med disse meningene når det egentlig er mange av oss. 

Sånne kommentarer får alltid mange likes. Når folk har mulighet til å være anonym så ser man sånne ting ofte.

Jeg vet ikke om det er mange eller ei, men det skiller seg jo ut når ingen andre uttrykker det og da får man reaksjoner. Det er dumt at folk ikke kan være mer voksne, men folk blir angrepet for alt mulig her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Sånne kommentarer får alltid mange likes. Når folk har mulighet til å være anonym så ser man sånne ting ofte.

Jeg vet ikke om det er mange eller ei, men det skiller seg jo ut når ingen andre uttrykker det og da får man reaksjoner. Det er dumt at folk ikke kan være mer voksne, men folk blir angrepet for alt mulig her inne.

Jeg ser du er den eneste som er enig med meg og skjønner hva jeg mener, det liker jeg. Jeg har nå rapportert inn hele tråden. Egentlig burde man ha muligheten til å slette sin egen tråd i stedet for å be moderatorer gjøre det, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, Nøste~ skrev:

njååå. uff...forstår at du ble lei deg da! 

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
16 timer siden, fuglekvitter__ skrev:

"Nei folkens, jekk dere ned å bli sure altså, klag mer og kall opp folk og sånn" - :sarkasme: 

Ja!! ikke sant!! Slutt å smil. Ikke si hei. Stirr rett frem. Husk at livet er dritt og at alle folk er egentlig kjipe. alle som ikke ser det er falske. 

Lykke til i livet til slike folk. Vennlighet er faktisk en fin ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Nøste~ skrev:

Ja ok. Nei, jeg gjør ikke det. :) Jeg bare svarer på generelle spørsmål og diskuterer hvis det er spennende.

Ja, det er ofte for mye å håpe på, jeg så at flere skrev at flere lager tulle-diskusjoner. Det er sikkert bare unger som kjeder seg litt antar jeg. Kanskje dem som er overvennlige er glad-kristne (bare for å generalisere)? :klo: Du kan jo høre med moderatoren om han/hun sletter det som er usaklig.

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Ja ok. Nei, jeg gjør ikke det. :) Jeg bare svarer på generelle spørsmål og diskuterer hvis det er spennende.

Ja, det er ofte for mye å håpe på, jeg så at flere skrev at flere lager tulle-diskusjoner. Det er sikkert bare unger som kjeder seg litt antar jeg. Kanskje dem som er overvennlige er glad-kristne (bare for å generalisere)? :klo: Du kan jo høre med moderatoren om han/hun sletter det som er usaklig.

Jeg rapporterte inn tråden til moderator, hun gjorde ikke en dritt. Var mer mer spennende å kikke på profilen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nøste~ skrev:

Jeg rapporterte inn tråden til moderator, hun gjorde ikke en dritt. Var mer mer spennende å kikke på profilen min.

Men det er jo du som lager tråden. :forvirret: Da kan du jo bare slette innlegget ditt f.eks og be de som har svart i den slette sitt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...