Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2004 #1 Del Skrevet 12. desember 2004 til vi skal hente Anthon! Gleder meg så mye! Noen tips til "must have" ting? Vi har kjøpt inn: - bur - teppe - valpehalsbånd - halsbånd - tyggeball - bein - ikke tygge på ledninger spray - krabbegrind - vann- og matskål - lekebamse - valpekurs er snart i boks Hva mangler vi? GLEDER OSS! ! ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 12. desember 2004 #2 Del Skrevet 12. desember 2004 Klotang, kam, leiebånd? En sånn tyggeknute av tøy har mine hunder likt å tygge på som valper. Anbefales. Anthon var forresten kjempesøt! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2004 #3 Del Skrevet 12. desember 2004 Takk! Synes han er til å spise opp . Klotang må vi ha. En Jack Russell skal ikke kammes eller gres, bare nappes. Tøytau skal kjøpes inn, og sånn Kong med tørrfor inni. Vet han får Flexi-bånd og enda et halsbånd av Besse (farmor) til jul. Anbefaler dere strupebånd? Jeg er i mot det. Synes ikke det er særlig humant selv om schæferen jeg er oppvokst med hadde det i tøystoff. Noe mer jeg trenger? Funker den tissesprayen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 12. desember 2004 #4 Del Skrevet 12. desember 2004 Nei, jeg anbefaler ikke strupehalsbånd. På valpekurs kan det til og med hende at du får beskjed om at du ikke får lov til å bruke det engang. Jeg bruker "stumme" halsbånd, altså halsbånd som ikke strammer seg når de drar i båndet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2004 #5 Del Skrevet 12. desember 2004 Vi har kjøpt både valpebånd og halsbånd til han blir større. Begge er av tekstil med spenne. Takk for hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 12. desember 2004 #6 Del Skrevet 12. desember 2004 Anthon var jo DEN sjarmøren jo... Tipper du gleder deg nå ja. Hold oss oppdatert, spennende å få et nytt familiemedlem. :wink: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2004 #7 Del Skrevet 12. desember 2004 Takk Quinden! Jobber litt med siden, men nettet er så dårlig i dag at det nytter ikke å fikse uten et jeg detter ut... Ja, vi gleder oss innmari. Bare ni dager igjen! Har jo ikke møtt han ennå, men er likevel blitt utrolig glad i den lille klumpen vår... Selvfølgelig skal jeg holde dere oppdatert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2004 #8 Del Skrevet 12. desember 2004 Hannemor: Hva heter den "ikke tygge på ledninger sprayen" og hvor kjøpte du den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2004 #9 Del Skrevet 12. desember 2004 Hei, Den er fra PetHealth og heter "Bit ej - Bitter Bite". Kjøpte den i dyrebutikken på Storo Senter i Oslo til 147 kr. Tror de har den i de fleste dyreforretninger . Får håpe den funker da. Har hørt om noen som bruker eddik, men det lukter og smaken forsvinner etter en stund... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ureg Skrevet 12. desember 2004 #10 Del Skrevet 12. desember 2004 Hva koster en Jack Russel Terrier? Jeg finner det ikke på noen av oppdrettssidene jeg har vært innom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2004 #11 Del Skrevet 12. desember 2004 Vår jrt er uregistrert og vi betaler 6.500 kroner. Vi fikk 500 i avslag fordi vi chipper den selv. De ligger vel på rundt 5000-8000 kroner. At ettersom... Det er lurt å IKKE spørre om pris ved første henvendelse. Mange oppdrettere ser på dette som en useriøs interessent. Bare spør om det er noe mer du lurer på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ureg Skrevet 12. desember 2004 #12 Del Skrevet 12. desember 2004 Takk Hannemor! Det blir nok noen år til enda, har to småtroll som krever all min tid for øyeblikket. Forøvrig så skjønner eg ikkje koffor oppdrettere mener det er useriøst å spørre om pris. Tanken om å skaffe seg hund kommer jo lenge før man snakker med oppdretter. Og når man kommer til det punkt å kontakte oppdretter er jo pris relevant (selv om det ikke er førstepri, for den er vel ganske lik rundtom) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Skrevet 12. desember 2004 #13 Del Skrevet 12. desember 2004 Så søt liten valp! Forstår dere gleder dere. Blir helt valpesyk, selv Jeg har halvstrup til min hund. Dette fungerer slik at hunden ikke kan dra halsbåndet av hodet selv. Dette er vel den eneste funksjonen som er annerledes enn et vanlig halsbånd. Regner med at dere har planlagt hvilket fòr hunden skal ha. Antagelig fortsetter dere med det samme foret som hunden har fått hos oppdretter? Og hundeposer er vel kjøpt inn? Selv har jeg et lite husapotek i tilfelle noe skulle skje: medisinsk kull (forgiftning), bacimycin sårsalve, prednisolontabletter i halskjede ("huggormtabletter"), elastisk gasbind ++ I tillegg kan det være kjekt med en egen hundedagbok/mappe hvor informasjon som er viktig å huske noteres/lagres: eier, oppdretter, hunden selv, vaksinasjoner, ormekurer, sykdomsbehandling, trimming/klipping, forsikring, flåttbehandling, kurs, hundens artige påfunn, historer fra hverdagen etc. Og sist men ikke minst: boka "På talefot med hunden. De dempende signalene" av Turid Rugaas. Synes det ser ut til at dere har "full kontroll" nå, jeg (Men synes det var litt dyrt med 6.500 kr for en uregistrert hund, jeg. En slik hund sidestilles jo egentlig med en blandingshund i henhold til NKK. ) Hilsen Ella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2004 #14 Del Skrevet 13. desember 2004 Hei Ella, Førstehjelpsskrin var lurt! Tror ikke Anthon er noe dyrere enn normalr. Denne rasen er utrolig populær og valpene forsvinner fortere enn fy. Glad jeg har funnet en så søt valp med veldig fine tegninger (synes nå jeg da). Oppdretter har fått mye skryt av moren og skal prøve å få henne registrert så snart det lar seg gjøre. Blir moren registrert, vil valpene automatisk følge etter... Oppdretter bruker Hills å, men jeg tror jeg vil gradvis venda han av med dette. Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå