Gå til innhold

Henting og bringing til samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har barn med noen som bor langt unna (typ 1-2 timer med bil), hvordan gjør dere det med henting/bringing til samvær? Kjører dere en vei hver, møtes på halvveien, en av dere kjører begge veier? 

Anonymkode: 04fbc...b23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anyone?

Skrevet

Ene henter og den andre bringer. Da deles reise kostnadene likt automatisk. Reisekostnader skal deles likt mellom foreldrene.

Anonymkode: d3c04...651

• Liker 1
Skrevet

Møtes på halvveien. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ene henter og den andre bringer. Da deles reise kostnadene likt automatisk. Reisekostnader skal deles likt mellom foreldrene.

Anonymkode: d3c04...651

Reisekostnadene skal ikke deles likt, de skal deles etter samme brøk som bidraget blir regnet ut fra. I mitt tilfelle skal egentlig far betale 5/6 av reisekostnadene, men har ikke orket å starte en krangel om det. 

Anonymkode: b71ab...5c9

Skrevet

Begge bare bringer. Altså er det tid til å være hos pappa, så kjører jeg. Er det tid til å levere til meg, så kjører pappaen hit.

Vi prøvde også alternativet det begge bare hentet, funket på samme måte.

Anonymkode: 32c7c...207

Skrevet

Den som skal ha barnet henter 

Anonymkode: fc102...3b8

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har barn med noen som bor langt unna (typ 1-2 timer med bil), hvordan gjør dere det med henting/bringing til samvær? Kjører dere en vei hver, møtes på halvveien, en av dere kjører begge veier? 

Barnefar til barnet vårt bor ca 1,5 time unna med bil. Han både henter og leverer enn så lenge. Da jeg holder på med billappen :) Men når lappen er i boks, skal vi møtes på halvveien ved både henting/levering. Nå er hun snart så stor at hun kan begynne å ta buss tur/retur :) 

Skrevet

hos oss henter og bringer far så sant ikke det er grunner for at han trenger at jeg gjør det, samarbeid kalles det visst :) til barnets beste..

Anonymkode: 7cf22...5e6

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hos oss henter og bringer far så sant ikke det er grunner for at han trenger at jeg gjør det, samarbeid kalles det visst :) til barnets beste..

Ok. Men samarbeidet her er jo mest til din fordel, da du slipper å kjøre så lenge far har mulighet. Spleiser dere på kostnadene ved henting og bringing da? 

• Liker 9
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samarbeid er jo å dele på det, ikke at den ene parten må ta alt..

• Liker 12
Skrevet

Jeg har ikke lappen, så far både henter og bringer. Når han en sjelden gang ikke har anledning til det, så tar jeg bussen med barnet.

Jeg betaler ham halvparten av det han har regnet ut at det koster å kjøre. (Vi har ca lik inntekt.)

Anonymkode: 8069d...08d

• Liker 7
Skrevet

Far bor ca 3 timer fra oss, han henter her å jeg henter hos han etter samvær, dermed blir kostnadene delt likt.

• Liker 2
Skrevet

Møtes på midten

Anonymkode: 65f59...ab1

• Liker 2
Skrevet

Møtes halvveis

Anonymkode: 4a33a...4d5

• Liker 1
Skrevet

Ser at de fleste av dere som har svart deler på kjøringen eller utgiften. Så da er jeg ikke helt urimelig om jeg ønsker at mor og jeg kjører hver vår vei? 30 mil til sammen. Synes vi kunne kjørt annenhver gang, for slik det er nå kjører jeg 60 mil i forbindelse med samvær, uten noen form for "kjøregodtgjørelse" fra mor. 

TS

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser at de fleste av dere som har svart deler på kjøringen eller utgiften. Så da er jeg ikke helt urimelig om jeg ønsker at mor og jeg kjører hver vår vei? 30 mil til sammen. Synes vi kunne kjørt annenhver gang, for slik det er nå kjører jeg 60 mil i forbindelse med samvær, uten noen form for "kjøregodtgjørelse" fra mor. 

TS

Spørs hvordan underholdskostnaden for barnet er delt opp. Hvilken brøk betaler du i bidrag? 

I følge regelverket skal det i utgangspunktet være den som har samværet som sørger for henting og bringing. Men utgiftene skal deles etter samme delingsforhold som bidraget. Hvis du tjener svært mye, mor lite og du har lite samvær skal du nok betale 5/6 av reiseutgiftene. 

Anonymkode: b71ab...5c9

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, Tutta89 skrev:

Samarbeid er jo å dele på det, ikke at den ene parten må ta alt..

Om mor har hovedomsoeg gir jo dette mer tid for barnet med far. :) Og det er jo bare koselig med ekstra tid sammen. 

Anonymkode: fc102...3b8

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener at den av foreldrene som har valgt å flytte bort fra felles bosted får ta ansvaret for kjøringen. Uansett hvem som har flyttet og om man har flyttet med eller uten barn. Bor man i samme område så deler man på det.

Anonymkode: 1ff4a...038

• Liker 4
Skrevet

Mor tjener bedre enn meg, men jeg kjører begge veier hver gang, hun dekker ingen av utgiftene ved kjøringen. I følge barneloven skal slike utgifter deles, så derfor jeg spør dere om hvordan dere gjør det. Det føles ikke rett at jeg skal kjøre hver gang. 

TS

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...