AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #401 Del Skrevet 3. mars 2017 Venninna tok fargeboka fordi hun a) tenkte det var greit b) skjønte at det ikke var greit, men hadde lyst til å være slem mot ts. Mest sannsynlig? Jeg tror a). Ts kommer ut av dusjen, sier at venninna ikke bare kan ta ting uten å spørre etc, og venninna tar med seg barna og går. Ts la fram sitt syn a) på en høflig måte, men viste at hun var lei seg b) på en sur og anklagende måte Mest sannsynlig? Jeg tipper b), ut fra venninnens reaksjon. Anonymkode: d1ad7...08a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #402 Del Skrevet 3. mars 2017 Uansett om man tror det er for barn så lar man ikke barna tegne i boka før man har forhørt seg om de får lov. Jeg hadde aldri gått ut i fra at barna mine kan bruke venners ting. Man spør først. Anonymkode: 605f8...510 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #403 Del Skrevet 3. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Uansett om man tror det er for barn så lar man ikke barna tegne i boka før man har forhørt seg om de får lov. Jeg hadde aldri gått ut i fra at barna mine kan bruke venners ting. Man spør først. Anonymkode: 605f8...510 Uansett om andre gjør feil og man blir lei seg, er man ikke sur og irettesettende mot venner. Jeg hadde aldri gått ut fra at vennene mine var slemme mot meg med vilje. Jeg hadde oppført meg høflig og lagt godviljen til. Det har jeg nemlig lært hjemmefra. Ungen søler blåbærsyltetøy på yndlingsduken? Neida, det er da ikke SÅ farlig, det går nok bra....smiler man og vasker duken så godt man kan. Kan jo bli lei seg, men å bli sur for feiltakelser og uhell og ubetenksomhet av venner? Utenkelig. Anonymkode: d1ad7...08a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #404 Del Skrevet 3. mars 2017 På 25.02.2017 den 18.44, BeautyBox skrev: Disse bøkene og pennene koster MYE penger. Nei, det gjør de jo ikke. De koster noen hundrelapper. Det samme gjør fargesaker til barn. De fleste voksne gikk uansett lei etter 2 uker og gav sakene til barna sine. TS får besøk. Hun har før besøket kommer på døren sett at hun ikke rekker dusje, så dette gjør hun mens gjestene er der. At gjestene antar at verten da har satt fram noe (hva som helst) som de kan finne på de 10 minuttene er helt normalt - dersom hun ikke hadde satt frem noe som helst ville det jo vært ufint. Så: gjesten vet at ts må ha satt frem "noe" til dem. Hun ser seg rundt. Det dukekr opp tusjer og fargebøker. Gjesten går trolig ut fra at ts har kjøpt dem og gått lei, eller at hun ikke aner hva barn liker. Gjesten har da virkelig ingen grunn til å tro at ts har vært uforskammet nok til å ikke tilby underholdning. TS: å forsyne seg med andres ting som ligger fremme er litt uforskammet. Med vekt på LITT. Å irettesette sine gjester dersom de ikke henger i tapeten skal aldri forekomme. Det er en blemme av dimensjoner. Du ringer din venninne - sier at du overreagerte voldsomt pga (finn på noe - hodepine, dårlig dag, sjokk) og så sier du at det selvsagt ikke gjør noe at barn morer seg med tegnesaker. De er til for å more seg med. Lærte ikke dine foreldre deg å dele? Anonymkode: b58dd...173 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #405 Del Skrevet 3. mars 2017 På 25.2.2017 den 18.31, AnonymBruker skrev: Heisann Jeg hadde en veninne og barna hennes på besøk tidligere i dag. De var litt tidlig ute, så jeg spørte veninna mi om det var OK at jeg sprang i dusjen mens de venta. Jaja, det var greit sa hun. Jeg har en hobby og det er fargelegging. Da jeg kom ut av dusjen hadde veninna mi funnet frem fargeboka mi og penalet med penner.(Dyre penner) og latt barna hennes leke med de. Visste ikke helt hva jeg skulle si, men jeg ble utrolig sjokkert? Barna hadde russa og streka i bøkene mi med tusjene mine. Veninna mi sa at hun hadde funnet noen tusjer og fargebøker på kjøkkenbordet og regnet med at de var for barn som kom på besøk. (Tanteunger, slektninger o.l.) Jeg sa til henne at det er dyre ting og noe jeg driver med som hobby, og at jeg synes det var unødvendig å bare finne frem noe uten å spørre... Veninna mi ble utrolig sur og reiste hjem med barna. Nå fikk jeg melding for 10 minutter siden at hun synes jeg var utrolig frekk. Altså hæ?? Vet ikke en gang hva jeg skal svare. Hva mener dere? Fra min side burde hun kjøpe nye bøker... Anonymkode: 3614b...2e0 De pennene er da ikke dyre, men vil anbefale deg bedre penner om du er litt seriøs. Samtidig så er selvfølgelig ikke rett av din venninne å ta seg til rette på den måten. Anonymkode: 3c87e...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #406 Del Skrevet 3. mars 2017 Litt off topic: kan noen anbefale penner/tusjer? Er lei blyantene... Anonymkode: 0b8ca...581 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #407 Del Skrevet 3. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Uansett om andre gjør feil og man blir lei seg, er man ikke sur og irettesettende mot venner. Jeg hadde aldri gått ut fra at vennene mine var slemme mot meg med vilje. Jeg hadde oppført meg høflig og lagt godviljen til. Det har jeg nemlig lært hjemmefra. Ungen søler blåbærsyltetøy på yndlingsduken? Neida, det er da ikke SÅ farlig, det går nok bra....smiler man og vasker duken så godt man kan. Kan jo bli lei seg, men å bli sur for feiltakelser og uhell og ubetenksomhet av venner? Utenkelig. Anonymkode: d1ad7...08a Dette!! 1 time siden, AnonymBruker skrev: De pennene er da ikke dyre, men vil anbefale deg bedre penner om du er litt seriøs. Samtidig så er selvfølgelig ikke rett av din venninne å ta seg til rette på den måten. Anonymkode: 3c87e...f87 Er det sånn at man kan bli en seriøs fargelegger? Sorry, altså, men Anonymkode: 3a077...7d0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #408 Del Skrevet 3. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det gjør de jo ikke. De koster noen hundrelapper. Det samme gjør fargesaker til barn. De fleste voksne gikk uansett lei etter 2 uker og gav sakene til barna sine. TS får besøk. Hun har før besøket kommer på døren sett at hun ikke rekker dusje, så dette gjør hun mens gjestene er der. At gjestene antar at verten da har satt fram noe (hva som helst) som de kan finne på de 10 minuttene er helt normalt - dersom hun ikke hadde satt frem noe som helst ville det jo vært ufint. Så: gjesten vet at ts må ha satt frem "noe" til dem. Hun ser seg rundt. Det dukekr opp tusjer og fargebøker. Gjesten går trolig ut fra at ts har kjøpt dem og gått lei, eller at hun ikke aner hva barn liker. Gjesten har da virkelig ingen grunn til å tro at ts har vært uforskammet nok til å ikke tilby underholdning. TS: å forsyne seg med andres ting som ligger fremme er litt uforskammet. Med vekt på LITT. Å irettesette sine gjester dersom de ikke henger i tapeten skal aldri forekomme. Det er en blemme av dimensjoner. Du ringer din venninne - sier at du overreagerte voldsomt pga (finn på noe - hodepine, dårlig dag, sjokk) og så sier du at det selvsagt ikke gjør noe at barn morer seg med tegnesaker. De er til for å more seg med. Lærte ikke dine foreldre deg å dele? Anonymkode: b58dd...173 1. Hvor tar du det fra at de fleste voksne gikk lei etter 2 uker og gav det til barna sine? 2. Venninnen var tidlig ute. 3. Hvorfor skal Ts si at det selvsagt ikke gjør noe at barn morer seg med tegnesaker når det ikke virker som det er det Ts mener ? Tegnesakene kan ha en annen funksjon for voksne (å slappe av, koble av, midfullness osv) enn for barn, og slik jeg ser det, så er det uforskammet å latterliggjøre andre sin hobby slik jeg oppfatter at venninnen til Ts gjør. Ellers er jeg enig i at Ts gjerne kan ringe venninnen og være imøtekommende. Selv om Ts mente at hun så ifra på en Ok måte, er det ikke sikkert venninnen oppfattet det slik. Det går an å spørre hvordan den situasjonen var for venninnen, men jeg synes ikke at Ts skal legge seg så flat at hun lar seg tråkke på. Anonymkode: e790b...d5e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
korallrev Skrevet 3. mars 2017 #409 Del Skrevet 3. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det gjør de jo ikke. De koster noen hundrelapper. Det samme gjør fargesaker til barn. De fleste voksne gikk uansett lei etter 2 uker og gav sakene til barna sine. Det er jo din oppfatning, det er ikke du som avgjør hvordan andre oppfatter det/hva andre liker å ha som hobby/avslapning TS får besøk. Hun har før besøket kommer på døren sett at hun ikke rekker dusje, så dette gjør hun mens gjestene er der. At gjestene antar at verten da har satt fram noe (hva som helst) som de kan finne på de 10 minuttene er helt normalt - dersom hun ikke hadde satt frem noe som helst ville det jo vært ufint. Like ufint å komme for tidlig da, og kommentere på måten gjesten gjør (normalt å rydde før besøk osv - når hun SELV kommer for tidlig) Så: gjesten vet at ts må ha satt frem "noe" til dem. Hun ser seg rundt. Det dukekr opp tusjer og fargebøker. Gjesten går trolig ut fra at ts har kjøpt dem og gått lei, eller at hun ikke aner hva barn liker. Gjesten har da virkelig ingen grunn til å tro at ts har vært uforskammet nok til å ikke tilby underholdning. Kommenterer det samme som ovenfor. Synes det er uforskammet å forvente at barnløse har masse ting i hus til gjester med barn måtte komme. Det er mer naturlig å forvente at mor selv har med aktivisering til sine barn TS: å forsyne seg med andres ting som ligger fremme er litt uforskammet. Med vekt på LITT. Å irettesette sine gjester dersom de ikke henger i tapeten skal aldri forekomme. Det er en blemme av dimensjoner. Du ringer din venninne - sier at du overreagerte voldsomt pga (finn på noe - hodepine, dårlig dag, sjokk) og så sier du at det selvsagt ikke gjør noe at barn morer seg med tegnesaker. De er til for å more seg med. Lærte ikke dine foreldre deg å dele? Anonymkode: b58dd...173 Hvorfor skal hun dele hobbyen sin? Er hun uforskammet fordi hun ikke har tatt høyde for at gjestene kommer for tidlig? --- Signerer også ab_d5e ovenfor her. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 3. mars 2017 #410 Del Skrevet 3. mars 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Uansett om andre gjør feil og man blir lei seg, er man ikke sur og irettesettende mot venner. Jeg hadde aldri gått ut fra at vennene mine var slemme mot meg med vilje. Jeg hadde oppført meg høflig og lagt godviljen til. Det har jeg nemlig lært hjemmefra. Ungen søler blåbærsyltetøy på yndlingsduken? Neida, det er da ikke SÅ farlig, det går nok bra....smiler man og vasker duken så godt man kan. Kan jo bli lei seg, men å bli sur for feiltakelser og uhell og ubetenksomhet av venner? Utenkelig. Anonymkode: d1ad7...08a Å søle ved et uhell er ikke sammenlignbart med å ta seg til rette. Inviterer man barn på besøk unngår man nok kanskje også å legge på favorittduken om man serverer blåbær. Enkle forholdsregler. Men å faktisk fjærne ALT barn kan ha interesse av og som man ikke vil skal ødelegges før besøk, blir en alt for omfattende oppgave. Man bør selvsagt bevare fatningen, men om man oppdager at gjestenes barn leker med noe man er redd for, må det være lov å si fra. Og redde det som reddes kan 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #411 Del Skrevet 3. mars 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette!! Er det sånn at man kan bli en seriøs fargelegger? Sorry, altså, men Anonymkode: 3a077...7d0 I følge denne tråden tydeligvis 😛 Anonymkode: 7b18d...350 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #412 Del Skrevet 3. mars 2017 Et barn som var på besøk hos oss, hadde lekt seg med noen av mine copics-tusjer som jeg hadde liggende fremme. Den ene ble trykket inn. Jeg synes jo det var dumt, men jeg skrøt av tegningen hun hadde laget, og passet på at de var ryddet bort neste gang jeg fikk de på besøk. Da fant jeg frem noen fargeblyanter, og hun koste seg like godt. Hadde gjerne vært litt surere om hun hadde rablet over fargelegginger jeg hadde brukt lang tid på, men hadde ikke vist det foran dem uansett. Det er ikke slik at barn setter seg ned med fargeleggingsutstyr for å plage verten, og ikke mor til barnet heller som lot de leke med det. Men selvsagt bør de passe på om ungen kan være uforsiktig og trykke inn tusjer og rable over ting som allerede er tegnet/fargelagt/vegger osv. Anonymkode: 9067f...2a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #413 Del Skrevet 5. mars 2017 Dere som svarer må lese alle innleggene til TS, ikke minst det nedvurderende svaret fra gjesten på sms. Sier alt om den egoistiske gjesten. Anonymkode: 73d71...cf6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jackllost Skrevet 5. mars 2017 #414 Del Skrevet 5. mars 2017 Det er jo helt åpenlyst at TS kun vil ha sympati. Hun ble sikkert skikkelig sint og skjelte ut den stakkars mammaen foran barna. Det er i allefall det jeg leser mellom linjene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antbug Skrevet 5. mars 2017 #415 Del Skrevet 5. mars 2017 På 3.3.2017 den 12.31, AnonymBruker skrev: Er det sånn at man kan bli en seriøs fargelegger? Sorry, altså, men Anonymkode: 3a077...7d0 Hvis man selv skaper konturene fargene skal legges innenfor begynner vi å kanskje å nærme oss noe som kan bli seriøst, men sånn ellers får jeg vel bare si at jeg også lurte litt på den der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #416 Del Skrevet 5. mars 2017 Men TS har jo fremdeles ikke svart på om tusjene ble ødelagt, eller om hun bare er sur fordi "noen lånte hennes leke"... Anonymkode: b6d09...0cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 5. mars 2017 #417 Del Skrevet 5. mars 2017 På 3.3.2017 den 11.16, AnonymBruker skrev: De pennene er da ikke dyre, men vil anbefale deg bedre penner om du er litt seriøs. Samtidig så er selvfølgelig ikke rett av din venninne å ta seg til rette på den måten. Anonymkode: 3c87e...f87 Men hun har jo sagt at det bildet der ikke er hennes, men hentet fra google. Så om de tusjene der ikke er dyre så betyr det ikke at hennes ikke var det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå